2011-10-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Vad är plantan? Ett ställe för hemlösa?

Plantan Fritids Gård på Industrigatan.
Citera
2011-11-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0vak
En ljudfil på ett av mina favoritgräl från den första farmensäsongen Sebastian briljerade i

http://www.vimeo.com/26333118

Ingen som har den filmen?

Sebastian var kung i första farmen. I Farmen Afrika var det för mycket skådespeleri från hans sida.

Efterprat om grälet från ljudfilen.
http://www.youtube.com/watch?v=hbNwXSvFQ8c
Citera
2011-11-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Var på spaning efter Sebastian i helgas. Målet med spaningen var att framför allt prata med honom, be om en autograf och kanske till och med få ta ett foto på honom.

Vi åkte hem till hans adress på torsdagen, parkerade bilen utanför och gick och ringde på hans dörr.. Inne ifrån lägenheten hördes två hundar, och därefter en dam som frågade : "Vem söker ni?".. Vi svarade då: "Sebastian".. damen sa då: "han är här på midsommar". Vi svarade då: "Okej, vi kommer tillbaka".

Utanför Sebastians lägenhet så fanns en pizzeria som vi därefter beställde dagens mat på.. Då vi stod och väntade på Sebastian kom en dam i 50 årsåldern fram till oss och frågade vad vi ville Sebastian. Vi svarade därefter som det var: autograf och kort. Damen sa då att Sebastian inte mådde bra, Sebastian hade personliga assistenter dygnet runt, och hon kunde ringa vakter om vi kom tillbaka...
Vi accepterade givetvis vad hans mamma (?) sa om saken, och åkte därifrån.

Kvällen efter frågade jag runt lite bland helsingborgsborna om Sebastian, många visste inte vem han var innan jag visade filmen på youtube där han tar över som storbonde. Reaktionerna över vad de tyckte om Sebastian var "förvånade" nog negativa.. De flesta tyckte att han var en stor idiot, men enligt flera personer brukade han stå utanför en butik och sälja tidningar för hemlösa.

Vi bestämde oss därefter att gå upp och se om vi kunde se han i det området som personerna sagt, men dessvärre såg vi inte honom..

Mission failed med andra ord.. Men men.. Roligt var det!

Ni kanske tror att jag är något psykfall nu, men det hade varit så jävla coolt att träffa honom!

Du är en hjälte!
Jag försökte också en liknande grej en gång, men kom inte så långt som du.
Jag förstår dig till fullo, man vill ju träffa mannen, ha en bild och en autograf.
Den störste personligheten i Svensk TV-historia!
Citera
2011-11-17, 22:43
Medlem
N0vaks avatar
I dagens Aftonbladet så kan man läsa om Sebastian. Eftersom jag inte har Aftonbladet plus så skulle det vara roligt om någon här på FB som har det kunde gå in och köra en "copy and paste" på den delen av artikeln som handlar om Sebbe som sedan postas här i tråden till allas glädje.

Så gick det sen för ”Farmen”-profilerna

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/sagickdetsen/article13920800.ab?teaser=true
Senast redigerad av N0vak 2011-11-17 kl. 22:48.
Citera
2011-11-18, 00:01
Medlem
[quote=N0vak]I dagens Aftonbladet så kan man läsa om Sebastian. Eftersom jag inte har Aftonbladet plus så skulle det vara roligt om någon här på FB som har det kunde gå in och köra en "copy and paste" på den delen av artikeln som handlar om Sebbe som sedan postas här i tråden till allas glädje.

Gör ett försök Men trodde han var äldre nu!!

Sebastian Dawkins, 44

Vem: Helsingborgaren med hippie-frisyren som påstod sig vara psykoterapeut och vägrade följa storbondens order.
Minnesvärd för: Att ha hoppat av både "Farmen" och "Farmen Afrika". Enligt Sebastian själv var det av personliga skäl, enligt de andra deltagarna blev han helt enkelt utslängd av produktionsbolaget.
Nu: Sebastian har sedan ”Farmen” hunnit med att bo i både Rio de Janeiro, Casablanca och Köpenhamn. Nu är han dock tillbaka i Helsingborg, vilket de 1 267 personer som gillar hans fansida på facebook förmodligen är glada över.

Under både ”Farmen”, ”Farmen Afrika” och dokusåpan ”Club Goa” hade Sebastian axellångt, blonderat hår och nästintill svart skägg.
Har du klippt dig sedan "Farmen-tiden", Sebastian?
– Ja, det är klart att jag har.
Citera
2011-11-18, 19:05
Medlem
N0vaks avatar
[quote=moraltanten]
Citat:
Ursprungligen postat av N0vak
I dagens Aftonbladet så kan man läsa om Sebastian. Eftersom jag inte har Aftonbladet plus så skulle det vara roligt om någon här på FB som har det kunde gå in och köra en "copy and paste" på den delen av artikeln som handlar om Sebbe som sedan postas här i tråden till allas glädje.

Gör ett försök Men trodde han var äldre nu!!

Sebastian Dawkins, 44

Vem: Helsingborgaren med hippie-frisyren som påstod sig vara psykoterapeut och vägrade följa storbondens order.
Minnesvärd för: Att ha hoppat av både "Farmen" och "Farmen Afrika". Enligt Sebastian själv var det av personliga skäl, enligt de andra deltagarna blev han helt enkelt utslängd av produktionsbolaget.
Nu: Sebastian har sedan ”Farmen” hunnit med att bo i både Rio de Janeiro, Casablanca och Köpenhamn. Nu är han dock tillbaka i Helsingborg, vilket de 1 267 personer som gillar hans fansida på facebook förmodligen är glada över.

Under både ”Farmen”, ”Farmen Afrika” och dokusåpan ”Club Goa” hade Sebastian axellångt, blonderat hår och nästintill svart skägg.
Har du klippt dig sedan "Farmen-tiden", Sebastian?
– Ja, det är klart att jag har.

vad bra. tack
Citera
2011-12-16, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veberödsmannen
Du är en hjälte!
Jag försökte också en liknande grej en gång, men kom inte så långt som du.
Jag förstår dig till fullo, man vill ju träffa mannen, ha en bild och en autograf.
Den störste personligheten i Svensk TV-historia!
Ja! Jag förstår inte folk som kallar Sebastian för olika spydiga saker, Sebastian är ju hur jävla skön som helst!

Jag pratade i somras med en kille som hade varit på en premiär-fest för någon krog i Helsingborg för ett antal år sedan. Krogen hade bjudit in Sveriges dokusåpa-deltagare och under invigningstalet så slet Sebastian micken till sig och skrek: Nu kör vi era jävla kuksugare!!!
Vet inte hur mycket myteri det är i den historian, men om den är sann så är den ju hur skön som helst!
Citera
2012-02-14, 23:53
Medlem
Ny säsong av farmen på g!

Det är extremt osannolikt att vi får se Sebastian Dawkins igen, men hoppas kan man alltid! Hoppas hoppas hoppas!!!
Citera
2012-03-14, 01:02
Medlem
Dawkins är som gjord för tv.. Så jävla tråkigt att produktionsbolagen inte inser vilken kassa-ko han är, vem fan bryr sig om han bryter ner folk - det är ju det som är tv-underhållning!

Men vad har han gjort de senaste åren? Skickade ett brev till TV4 där jag begärde hans medverkan i kommande tv-såpor, om fler skulle göra detta kanske vi i framtiden får se denne legend igen.
Citera
2012-03-15, 08:33
Bannlyst
Hoppas att TV4 kastar in Sebastian Dawkins på loftet och sedan dyker han upp som genom ett trollslag i Big Brother huset. Sipan hade kissat ner sig när Kungen anlänt
Citera
2012-03-15, 22:10
Medlem
Det vore TV-historia om producenterna slängde in Dawkins i nya farmen. Tänk er honom som ständig storbonde och auktoritet att styra över dem andra. Det skulle vara helt jävla fantastiskt.
Citera
2012-03-15, 23:56
Medlem
Rostmannens avatar
Han bor i metropolen Malmö nu.

Edit: På samma adress som: Malmö Stad Lss-Boende Kasper.

Han e inte kry, Inget mer mindfucking från Sebbe.
Senast redigerad av Rostmannen 2012-03-16 kl. 00:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in