2010-05-01, 13:02
Medlem
The-Stigs avatar
tja, en polare skicka denna länk:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7052549.ab

kul grej av guillou tycker jag.

men vad fan har han för bil?
Citera
2010-05-01, 13:08
Medlem
Citröen C6
Citera
2010-05-01, 13:10
Medlem
C6

http://www.capachat.com/im/articles/C6.jpg
Citera
2010-05-01, 14:11
Medlem
Jan Guillou är ju en intellektuell statusfri herre som alltid kört Citroëns stora modeller, CX, XM osv.

Jag läste att han skaffade sin första bil vid 30 års ålder, en begagnad Renault 16. Sen dess har han bara kört Citroën.
Citera
2010-05-01, 15:36
Medlem
Bobbo.s avatar
Har för mig att han under någon intervju berättade att han lade ut runt 5-10k på parkeringsböter varje månad. Mannen parkerar där han behagar helt enkelt.
Citera
2010-05-01, 15:40
Medlem
-V-s avatar
skulle jag också göra om jag hade råd.

perfekt exempel på att rika kan göra vad dom vill i det här samhället. ( men den diskussionen här inte hemma här )
Citera
2010-05-01, 15:53
Medlem
Guillou måste väl vara en av de största skattebetalarna i Östhammar. Ge honom en egen ruta.
Läste en gång om Guillou och hans parkeringsvanor. En gång ska han ha felparkerat bilen utanför ett systembolag mitt framför ögonen på en parkeringsvakt. När denne påpekade att där får han inte stå så förslår Guillou att man skulle köra arbetsfördelning. Han går in och köper lite vin och hon lappar bilen under tiden.
En annan gång utanför en bank stegade han fram till en vakt för att be om en bot på sin bil så han kunde passa på att betala den när han ändå skulle in på banken.
Citera
2010-05-01, 17:07
Medlem
Blir nästan besviken på Guillous parkeringsvanor. Jag trodde han ville distansera sig lite från överklassen, inte diva sig med sin förmögenhet. Det verkar märkligt att hellre ta p-boten än att flytta bilen.

På tal om de rikas parkeringsbeteende. Det var en Chelseaspelare som hade en Vectra eller Omega (Vauxhall) som slit & släng-bil. En gång hittade han inte bilen vid ett köpcenter. Då tog han en taxi hem & köpte en ny istället! Det där med att palla leta upp bilen var tydligen inte aktuellt!

En ny Vectra är ju en rätt dyr bil för de flesta men för honom var den att likställa med en kundvagn man lånar för en femma eller en tia.
Citera
2010-05-01, 21:52
Medlem
Ja den historien har jag läst, han struntade i den helt enkelt. Polisen tog en pundare senare i den med droger och den franske landslagsspelaren hade inte polisanmält stölden trots att det skedde flera veckor innan.
JG är väl en riktig diva och bakåtsträvare med sitt datorhat, dock så gillar han franska lyxbilar, undrar om den är labbeutrustad också.
Citera
2010-05-01, 22:14
Medlem
b.marleys avatar
Han är iallafall villig att betala böterna han får, Annars är det populärt i dom kretsarna att ställa bilen på en målvakt. Och sen skita i böterna.
Citera
2010-05-05, 19:08
Medlem
Trodde han gled runt i en Trabant , som den kommunisten han är
Citera
2010-05-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Jan Guillou är ju en intellektuell statusfri herre som alltid kört Citroëns stora modeller, CX, XM osv.

Jag läste att han skaffade sin första bil vid 30 års ålder, en begagnad Renault 16. Sen dess har han bara kört Citroën.

Vilken idiot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in