Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-01, 10:59
Medlem
I det här nya skit programet har jag hela 89 processer igång.. när jag hade winxp så va det bara 25 processer.. finns det nåt bra program eller nåt bra tips på att släcka ner allt onödigt skit?

Försöker spela ett enkelt jävla spel som cs 1.6 och det laggar anus... Medans nya battlefield badcompany fungerar NÄSTAN perfekt.. Och jag ser att det är fps drops som förstår med cs upplevelse................................

far åt helvete windows vista!!!!!!!!!!1
Citera
2010-05-01, 11:00
Medlem
[Strange Days]s avatar
Jaha...
Byt till Windows 7 istället om du ogillar Vista.
Citera
2010-05-01, 11:01
Medlem
nej jag undrade inte vilket system jag skulle byta till....................... finns saker som gör att jag inte kan det.
Citera
2010-05-01, 11:02
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitem
nej jag undrade inte vilket system jag skulle byta till....................... finns saker som gör att jag inte kan det.

Om du vill döda processer som kör igång vid uppstart så kan du göra detta genom att ändra inställningarna i "msconfig".
Citera
2010-05-01, 11:03
Medlem
jo det är väl 5-7 program som följer med windows fista.. men inte hela 89 processer har dödat allt som jag kan se är skit
Citera
2010-05-01, 11:07
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
jo det är väl 5-7 program som följer med windows fista.. men inte hela 89 processer har dödat allt som jag kan se är skit

Vad är det för typ av processer du har dödat då?
Det kan ju omöjligt vara enbart systemprocesser om det är 89 st...
89 processer låter verkligen extremt mycket - även för att vara Windows Vista.

Själv har jag 48 processer igång för närvarande inkl. både system-, och 3:epartsprocesser (antivirus, Steam etc).
Citera
2010-05-01, 11:11
Medlem
jag tycker det är skumt som fan också... Det är så här ändå från formatering.. Inte så konstigt att man får fps drops.. men hur ska jag lösa problemet
Citera
2010-05-01, 11:13
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Lägg upp en printscreen på processer.
Citera
2010-05-01, 11:17
Medlem
Det här kan bli förrödande.. Har klickat ur allt i msconfig listan.. så jävla sne brb ska starta om
Citera
2010-05-01, 11:19
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
jag tycker det är skumt som fan också... Det är så här ändå från formatering.. Inte så konstigt att man får fps drops.. men hur ska jag lösa problemet

Kolla igenom alla småprogram och skit som du har installerat som du kanske inte behöver.
Om det är en OEM-maskin (Dell, HP, Acer etc) så brukar det alltid följa med en massa program som inte är till någon egentlig nytta.
Dessa är bara att avinstallera om det finns några sådana.

Avinstallera även eventuella toolbars och search-engines och annat liknande skit om det finns några sådana installerade.

Sök även igenom datorn efter malware/spyware med AdAware eller nått liknande program.

Sedan bör du också kolla igenom Windows Vista:s services och processer i Kontrollpanelen -> System & Säkerhet -> Administrativa Verktyg -> Tjänster.
Stäng av de tjänster som du verkligen är säker på inte behövs.

Vidare kan du söka på Google på "Optimize Windows Vista" för att få ännu fler tips på vad du kan göra för att höja prestandan.
Citera
2010-05-01, 11:23
Medlem
jag gick lös nu på tjänster och processer.. får se nu vad som sker.. datorn startade iaf igen återkommer strax efter jag skjutit lite headshots
Citera
2010-05-01, 11:23
Medlem
Startmenyn > Kör > Skriv "msconfig" > Autostart > Bocka ur sånt du inte vill ska starta.

Vad händer om man bockar ur saker i Tjänster-fliken i msconfig? Jag antar att Tjänster-fliken listar alla processer som är igång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in