2010-05-01, 09:10
Medlem
Tjo!

Ska i Juni flytta in i en lägenhet där ComHem finns. Det jag undrar nu är vilket abbonnemang jag ska ha, då jag vill ha ett snabbt internet och sedan lite tv att titta på ibland också. Läser lite på hemsidan men deras erbjudanen verkar rätt lodiga.

Vilket abbonemang har du och hur funkar det, vad kostar det osv?!

Bor nog inte mer än 12 månader där.

Tack
Citera
2010-05-01, 11:52
Medlem
Ovics avatar
Jag har flera vänner som bor i Comhem hus, de är allt annat än nöjda. Uppkopplingen till internet kan helt abrupt dö, för att sedan 3-4 dagar senare börja fungera igen. Ringer man till Comhem säger dem "Jag ser inget fel när jag tittar i datorn". Som längst gick det för min polare som blev utan internet i 2 veckor, dock krävde han kompensation för detta, vilket var; halva månadskostnaden för abonnemanget.

I bland finns även andra leverantörer i Comhem hus. Kolla upp detta först, innan du ger dig in i strid med dem.
Citera
2010-05-01, 14:10
Medlem
_Strebers avatar
Vi är hyfsat nöjda med vår ComHem-lösning som består av 24mbit bredband, ett standardutbud tv-kanaler och nån slags telefoni som vi inte använder. För detta betalar vi cirka 550 kr i månaden. Det funkar rätt bra, ibland får internetuppkopplingen för sig att dö men det botar man oftast med att starta om modem (eller router, eller båda). Digital-tv-boxen är cp i hjärnbögen emellanåt och startar om sig, men det är inte så farligt så man retar sig på det.
Citera
2010-05-01, 17:07
Medlem
Det verkar ju som att Com Hem suger rätt mkt.. ska kolla upp de där..
Citera
2010-05-01, 22:54
Medlem
MissTeheran2009s avatar
jag har comhem och det har alltid fungerat bra för mig. Jag har large-paketet i både tv och bredband. När jag provade min bredbandshastighet så var den faktiskt snabbare än utlovat, vilket ju är positivt. Dock verkar jag vara något av den enstaka nöjda procenten av comhems kunder då de har fått väldigt mycket klagomål på sina tjänster och konstant ligger i topp i undersökningar gällande missnöjdhet.
Citera
2010-06-04, 19:14
Medlem
WTF?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarpeD!em
Tjo!

Ska i Juni flytta in i en lägenhet där ComHem finns. Det jag undrar nu är vilket abbonnemang jag ska ha, då jag vill ha ett snabbt internet och sedan lite tv att titta på ibland också. Läser lite på hemsidan men deras erbjudanen verkar rätt lodiga.

Vilket abbonemang har du och hur funkar det, vad kostar det osv?!

Bor nog inte mer än 12 månader där.

Tack

Jag skulle personligen rekommendera Combo-erbjudandet "289-an".
Där får du BB 5 mbit och Digital TV Medium 8 Favoriter + Telefoni för 289:- i månaden.
I samband med detta får du även ett trådlöst modem för 1:- plus frakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in