2013-05-29, 19:22
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Enligt dig ja.. och om du hade vetat hur det låg till i det här fallet (bakgrunden till själva beefen) kanske du hade vart av en annan uppfattning. Man beefar ju liksom inte för att det är kul, utan för att man är riktigt förbannad på den andre och då ser jag ingen vits i att ha någon "heder" och bara göra pieces över pieces. Är man lack på någon ska det sabbas ordentligt. Det är graffiti det handlar om, inte någon jävla fotbollsmatch med regler och domare.

Det beror på i detta fallet så är det en annan sak. Men man kan ju ha beef i form utav battle, dvs att man tävlar om vem som bombar mest, målar bäst, med mera. Det händer dock nästan aldrig i dagsläget.
Citera
2013-05-29, 19:29
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Det beror på i detta fallet så är det en annan sak. Men man kan ju ha beef i form utav battle, dvs att man tävlar om vem som bombar mest, målar bäst, med mera. Det händer dock nästan aldrig i dagsläget.
Det är så en äkta beef/battle ska gå till! Men som du säger händer det nästan aldrig. Massor av målare har blivit för loco helt enkelt..
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Enligt dig ja.. och om du hade vetat hur det låg till i det här fallet (bakgrunden till själva beefen) kanske du hade vart av en annan uppfattning. Man beefar ju liksom inte för att det är kul, utan för att man är riktigt förbannad på den andre och då ser jag ingen vits i att ha någon "heder" och bara göra pieces över pieces. Är man lack på någon ska det sabbas ordentligt. Det är graffiti det handlar om, inte någon jävla fotbollsmatch med regler och domare.
Men det är ju så jävla tråkigt med sönderspittat skit. Om man är lack på någon får man väl leta upp personen och banka skiten ur honom!! Det är inte svårt att leta reda på målare.
Senast redigerad av PepsiMannen 2013-05-29 kl. 19:31.
Citera
2013-05-29, 21:06
Medlem
Mx_1337s avatar
Beef är beef och att det borde finnas regler i en sådan är bara löjligt.
Ska man börja reglera andra olagliga verksamheter också eller?

När man tävlar om vem som gör snyggast grejer och/eller kör mest osv är det battle, man vill se vem som är bäst helt enkelt.
I en beef är du inte intresserad av vem som är "bäst" eller vem som kör mest, du är snarare intresserad av att din nemesis inte ska köra något överhuvudtaget efteråt.

Huruvida en beef innehåller att man kör över pieces med pieces, spittar pieces och kryssar tags eller gör hela grejen och dessutom passar på att slå in huvudet på sina motståndare om man råkar se dem, så har jag alltid tyckt att beefs i helhet är en bra sak, det höjer produktionen.
Citera
2013-05-29, 22:17
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Beef är beef och att det borde finnas regler i en sådan är bara löjligt.
Ska man börja reglera andra olagliga verksamheter också eller?

När man tävlar om vem som gör snyggast grejer och/eller kör mest osv är det battle, man vill se vem som är bäst helt enkelt.
I en beef är du inte intresserad av vem som är "bäst" eller vem som kör mest, du är snarare intresserad av att din nemesis inte ska köra något överhuvudtaget efteråt.

Huruvida en beef innehåller att man kör över pieces med pieces, spittar pieces och kryssar tags eller gör hela grejen och dessutom passar på att slå in huvudet på sina motståndare om man råkar se dem, så har jag alltid tyckt att beefs i helhet är en bra sak, det höjer produktionen.

Men det är inte så det var ursprungligen! Tanken bakom det var att man skulle lösa saker(som jag tror att pepsimannen skrev?) med burkar och pennor och inte med något våld. Vilket är en fin tanke

Om någon hade hoppat på mig och försökt skada mig för något jag målat eller liknande så hade jag fan dödat honom, som antagligen dom flesta hade? Jag hade ju givetvis inte gjort det om jag hade tagat över hans burner piece, men sådant gör man ju inte.

Jag fattar inte vad fan vissa håller på med, vi målare borde ha respekt för varandra! Inte slåss mot varandra, ta tex tsd-ocf beefen, grejen som händer i fall som dessa är ju att media förstorar upp det och får oss alla att framstå som livsfarliga!
Om det är något man har problem med så får man ta det privat, och inte hålla på att spitta varandra så att det framstår som att graffitin är direkt kopplingen till mord-försöket/misshandeln, vad det nu kan vara, utan antingen beefa/battla om det eller så tar man det privat tid och plats.

Tack för mig, detta är vad jag anser om "beefs" som inte löses på ett sjysst sätt.
Citera
2013-05-29, 22:27
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Men det är inte så det var ursprungligen! Tanken bakom det var att man skulle lösa saker(som jag tror att pepsimannen skrev?) med burkar och pennor och inte med något våld. Vilket är en fin tanke

Om någon hade hoppat på mig och försökt skada mig för något jag målat eller liknande så hade jag fan dödat honom, som antagligen dom flesta hade? Jag hade ju givetvis inte gjort det om jag hade tagat över hans burner piece, men sådant gör man ju inte.

Jag fattar inte vad fan vissa håller på med, vi målare borde ha respekt för varandra! Inte slåss mot varandra, ta tex tsd-ocf beefen, grejen som händer i fall som dessa är ju att media förstorar upp det och får oss alla att framstå som livsfarliga!
Om det är något man har problem med så får man ta det privat, och inte hålla på att spitta varandra så att det framstår som att graffitin är direkt kopplingen till mord-försöket/misshandeln, vad det nu kan vara, utan antingen beefa/battla om det eller så tar man det privat tid och plats.

Tack för mig, detta är vad jag anser om "beefs" som inte löses på ett sjysst sätt.
Jag har lärt mig hur man ska försvara sig i en beef-fight här: http://vimeo.com/44470495#
Citera
2013-05-29, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Beef är beef...
Bra inlägg - beef och battle bör inte förväxlas.
Citera
2013-05-30, 00:03
Medlem
Citat:

Ursprungligen?

Sett Style Wars?
Citera
2013-06-03, 22:35
Medlem
telepatis avatar
BST har kört Liljeholmen igen. Ingen rolig sign tyvärr som man såklart hade hoppats på.
Citera
2013-06-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telepati
BST har kört Liljeholmen igen. Ingen rolig sign tyvärr som man såklart hade hoppats på.
Vad stod det? Är även väääääldigt intresserad av bild!
Citera
2013-06-04, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telepati
Körde inte dom över med en stor kromare för någon vecka sen?
Citera
2013-06-04, 01:00
Medlem
Citat:

bra skrivit håller med till hundra procent att målare ska ha respekt för varandra.
Citera
2013-06-04, 08:55
Medlem
Citat:

Hahah äre fredskåren? Beef och bråk kommer alltid finnas vart du än vänder dig, bara att vänja sig.

Klart om någon idiot spittar och fuckar upp dina saker så blir man arg och då blir det bråk helt enkelt.
Sen är det många pundare (sthlm) som är lite hindrade från tänket vilket gör att beefen eskalerar.

Men kort sagt, det kommer aldrig försvinna så välj era krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in