Citat:
Ursprungligen postat av
Mx_1337
Beef är beef och att det borde finnas regler i en sådan är bara löjligt.
Ska man börja reglera andra olagliga verksamheter också eller?
När man tävlar om vem som gör snyggast grejer och/eller kör mest osv är det battle, man vill se vem som är bäst helt enkelt.
I en beef är du inte intresserad av vem som är "bäst" eller vem som kör mest, du är snarare intresserad av att din nemesis inte ska köra något överhuvudtaget efteråt.
Huruvida en beef innehåller att man kör över pieces med pieces, spittar pieces och kryssar tags eller gör hela grejen och dessutom passar på att slå in huvudet på sina motståndare om man råkar se dem, så har jag alltid tyckt att beefs i helhet är en bra sak, det höjer produktionen.
Men det är inte så det var ursprungligen! Tanken bakom det var att man skulle lösa saker(som jag tror att
pepsimannen skrev?) med burkar och pennor och inte med något våld. Vilket är en fin tanke
Om någon hade hoppat på mig och försökt skada mig för något jag målat eller liknande så hade jag fan dödat honom, som antagligen dom flesta hade? Jag hade ju givetvis inte gjort det om jag hade tagat över hans burner piece, men sådant gör man ju inte.
Jag fattar inte vad fan vissa håller på med, vi målare borde ha respekt för varandra! Inte slåss mot varandra, ta tex tsd-ocf beefen, grejen som händer i fall som dessa är ju att media förstorar upp det och får oss alla att framstå som livsfarliga!
Om det är något man har problem med så får man ta det privat, och inte hålla på att spitta varandra så att det framstår som att graffitin är direkt kopplingen till mord-försöket/misshandeln, vad det nu kan vara, utan antingen beefa/battla om det eller så tar man det privat tid och plats.
Tack för mig, detta är vad jag anser om "beefs" som inte löses på ett sjysst sätt.