2010-04-29, 23:44
Medlem
zoN-s avatar
Hej, har tänkt använda mig av en guide som kan visas här

Är tyvärr inte världens bästa på engelska så undrar om någon vet om det finns någon liknande version på svenska eller som kan översätta det som behövs i receptet? Tror ni detta kommer funka och hur stor borde svårighetsgraden vara?
Citera
2010-04-30, 06:43
Medlem
xallies avatar
ja jag tror det funkar och det är inte så svårt om man följer stegen tror jag.
om engelskan är svår så använd dig av något översättningsprogram så som google translate eller liknande.
det finns även guider med bilder på nätet någonstans, hittar dock inte den jag syftar på för tillfället.
Citera
2010-04-30, 09:32
Medlem
zoN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallie
ja jag tror det funkar och det är inte så svårt om man följer stegen tror jag.
om engelskan är svår så använd dig av något översättningsprogram så som google translate eller liknande.
det finns även guider med bilder på nätet någonstans, hittar dock inte den jag syftar på för tillfället.

Yep samma här, har bara lyckats hitta bilder till den kluriga metoden som för det första är lite dyrare och kräver många fler steg och matieriel. Men får väll göra ett eget försök isåfall , någon vänlig själv som skulle kunna översätta receptet iaf så jag inte misstar mig?

Citat:
Equipment: 5 Litre ceramic mixing bowl, Potato masher, 2000 ml measuring cup, Large flat glass baking pan, Fan, VM&P Naphtha; hardware store, NaOH sodium hydroxide; online auction, often listed as Red Devil Lye.
Citera
2010-05-02, 06:26
Medlem
niggaplis..s avatar
Rekomenderar istället Nomans tek: http://wiki.dmt-nexus.com/Noman's_tek
Ingridienser förutom MHRB: Heptan(Industibensin) istället för "nafta"
Batterivatten el Dest. vatten
Kaustiksoda
Målarsoda

Tycker helt ärligt att du ska undvika en extrahering om du har svårt att huvudtaget begripa innehållet i en enkelt formulerad Tek. Det hela är dömt att misslyckas. Men å andra sidan kan ju det hela bara bli bättre nästa gång du gör det. Eller vad vet jag..
Citera
2010-10-24, 20:57
Medlem
BigLuciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoN-
Yep samma här, har bara lyckats hitta bilder till den kluriga metoden som för det första är lite dyrare och kräver många fler steg och matieriel. Men får väll göra ett eget försök isåfall , någon vänlig själv som skulle kunna översätta receptet iaf så jag inte misstar mig?

Hur går det? Har du gjort ett försök o vad blev resultatet?
Citera
2010-10-25, 00:49
Medlem
Equipment: 5 Litre ceramic mixing bowl, Potato masher, 2000 ml measuring cup, Large flat glass baking pan, Fan, VM&P Naphtha; hardware store, NaOH sodium hydroxide; online auction, often listed as Red Devil Lye.

utrustning: 5 liter keramikskål, potatispress?(iaf ska du ha ett sånt där verktyg som man använder när man gör potatismos), 2000ml mått, stor glasform, fläkt.
sen fattar ja inte vad naphta och hydroxide är på svenska, sodium är iaf natrium på svenska. Men ja försökte iaf så gott ja kunde.

Vore fett om du ger rapport på ditt försök sen.. lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in