2010-04-29, 19:31
Medlem
Jag sitter nu p Windows 7 Home Premium och vill skaffa mig av Windows 7 Ultimate. Vill stlla lite frgor innan jag installerar det.

r det s att det gr bra att montera avbilden, d jag menar "Windows 7 Ultimate" och direkt kra installationen drifrn, eller mste jag brnna den p en CD? Vilket tar ganska mycket plats, Windows 7 Ultimate r vl gigantiskt i filstorlek?

Nr jag startar datorn sedan om jag kr via montera avbild, kommer jag kunna vlja mellan tv operativsystem eller krs Windows 7 Ultimate direkt?

Tacksam fr svar.
Citera
2010-04-29, 19:37
Medlem
pellesvanslooss avatar
Har hrt att man ska kunna boota datorn och installera Win7 frn ett USB-minne men det ska tydligen vara ganska avancerat, du mste vl ha tv partitioner eller tv hrddiskar fr att kunna boota olika operativ? Har sjlv Win7 Ultimate men har aldrig provat XP lget hur det nu funkar!
Citera
2010-04-29, 19:38
Medlem
..FAN..s avatar
Tycker du att ca 2-3gb r gigantisk storlek?
JA! du mste brnna elr anvnda usb, mounta funkar inte..
r det vrt att ha 2st win7 (gre ens?) Kommer du ens anvnda win7 extra funktioner, om inte r det vll vrdelst att uppdatera?
Citera
2010-04-29, 19:42
Medlem
Jaha, men hur ska jag gra d?

Lgga in allt i ett USB minne och sedan boota drifrn? Men hur tar jag bort Home Premium, Win 7 som jag har p datorn, s att Ultimate direkt startas?
Citera
2010-04-29, 19:43
Medlem
Hur gr jag fr att Windows 7 Ultimate direkt skall starta d?

Jag har Home Premium som sagt..

S man lgger in alla filer i USB minnet och bootar bara drifrn eller?
Citera
2010-04-29, 21:26
Medlem
S svrt r det inte att lgga in p ett usb minne. Gjorde det fr ngra veckor sen.
Googla lite s gr det.
Ang installationen s r det vl bara att g in p avancerat och vlja formatera hrddisken som win7 redan ligger p s ska en helt ren win7 ultimate komma?
Citera
2010-04-30, 02:20
Medlem
Jonny666s avatar
Preppa ett USB minne enl. lnk: http://kurtsh.spaces.live.com/blog/c...38D!1665.entry

Boota frn USB minnet

Formatera disken i installationsprogrammet

DONE!
Citera
2010-04-30, 02:33
Medlem
catlands avatar
http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool

Det r bara du laddar ner den. Den fixar allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in