2010-04-29, 18:55
Medlem
Kalle Skalbergs avatar
En fågel viskade i mitt öra att man inte längre har samma möjligheter vid registrering här på Flashback. Nu för tiden verkar exempelvis mellanrum och å, ä, ö inte fungera i användarnamnen.

Är det så, varför är det i så fall det och när ändrades detta?

(Jag har försökt att söka efter ämnet men mötte ett helvete av trådar med "användarnamn" och dylikt.)
Citera
2010-04-29, 19:00
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Q: Jag kunde inte registrera det användarnamn jag ville. Vad finns det för begränsningar gällande tecken i användarnamn?
A: Tidigare var det mesta okej i användarnamnen, men då detta dels missbrukades, och dels ställde till det med kringtjänster såsom IRC så infördes en begränsning som gör att endast A-Ö, a-ö, siffror samt bindestreck och punkt.

Detta nämns i FAQ 2.0 - Läs innan du ställer en fråga men vet inte exakt när det ändrades.
Citera
2010-04-29, 19:05
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Detta nämns i FAQ 2.0 - Läs innan du ställer en fråga men vet inte exakt när det ändrades.

Har för mig att det inte var allt för länge sedan... men kan ha fel. Ett eller två år sedan om nu tiden inte gått så för fort.
Citera
2010-04-29, 19:17
Medlem
Kalle Skalbergs avatar
Tack för svaren! Jag har lyckats missa hela FAQ-tråden (lite imponerande att lyckas med det) fram tills nu. I den står det dock att A-Ö är godkänt men jag prövade nu själv för att vara säker och då fungerade inte ÅÄÖ för min del i alla fall. Någon som får dem att fungera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in