Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-29, 13:38
Medlem
Jag har precis genomgått en ominstallation av Windows på min arbetsdator. Av någon anledning så blev Windows större efter ominstallationen än efter så partition C: blev för liten. Jag gjorde den 5GB större, men nu räcker inte det heller. Hur kan det komma sig? Varför är Windowsmappen så mycket större nu än innan ominstallationen? Jag har använd diskrensning och tagit bort allt jag kunnat, t.ex. någonting som skulle vara för väntelägesfunktionen som tog över 2GB.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Fråga två är vad vitsen egentligen är med att ha Windows på en egen partition? Skulle allt ligga på samma så skulle jag ju inte behöva råka ut för detta. Vad är riskerna med att bara ha en partition?
Senast redigerad av Ivenblixt 2010-04-29 kl. 13:47.
Citera
2010-04-29, 16:25
Medlem
R4xx0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivenblixt
Fråga två är vad vitsen egentligen är med att ha Windows på en egen partition? Skulle allt ligga på samma så skulle jag ju inte behöva råka ut för detta. Vad är riskerna med att bara ha en partition?

Man kan få Windows att gå snabbare om man lägger över alla filer till en annan disk/partition, har jag rätt eller är det bara något som jag fått för mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in