2010-04-29, 13:13
Medlem
mattpolancos avatar
Hej!

Vill påpeka att jag använt sökfunktionen och jag ber om ursäkt om jag inte funnit mina svar.

Nu är det såhär att explorer.exe krashar efter några sekunders användande i Den här datorn/Mina dokument/valfri mapp. Det har varit såhär i ungefär 2 veckor. Någon som vet vad detta beror på och hur jag justera detta?

Tack på förhand.
Citera
2010-04-29, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattpolanco
Hej!

Vill påpeka att jag använt sökfunktionen och jag ber om ursäkt om jag inte funnit mina svar.

Nu är det såhär att explorer.exe krashar efter några sekunders användande i Den här datorn/Mina dokument/valfri mapp. Det har varit såhär i ungefär 2 veckor. Någon som vet vad detta beror på och hur jag justera detta?

Tack på förhand.

vet ej va de kan bero på.. mitt explorer.exe krashar ibland med, men de som händer då är att helva verktygsfältet (hela menyn som finns längst ner på skärmen) låser sig.. allt förutom startknappen. Burkar lösas med alt+ctrl+del - sen avsluta process "explorer.exe" och starta upp en ny.

De kommer inte funka i ditt fall. Pröva istället att göra en systemåterställningar till en dag då det fungerade. start - program - tillbehör - systemverktyg - systemåterställning (tror de är så)
Citera
2010-04-29, 15:11
Bannlyst
Om du inte vill/kan använda dig av systemåterställning..

Kolla vilken (om någon) dll fil det är som krashade i "mer information" eller vad fan det står.
Avaktivera den med t.ex programmet "autoruns" som finns på sysinternals.com
Citera
2010-05-01, 00:25
Medlem
Nujabezs avatar
Hade problemet förut, när jag körde XP...

Först provade jag köra en omgång SmitfraudFix i felsäkert läge.
I vissa fall kan SmitfraudFix lösa det mesta, men inte detta.

Då provade jag istället köra en scan med SuperAntiSpyware.
Efter det krånglade inte Explorer.exe något mer.

Det finns både friverison (gratis)
eller så kan du fixa en crackad version på TPB eller liknande, om du känner för det.
Valet är ditt.

----------------
Now playing: 06-Koto - Jabdah (Original 12'' Version)
via FoxyTunes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in