• 1
  • 2
2004-03-30, 19:28
Medlem
StigAllans avatar
Tycker att man ska ge fan i alla färdigskivade charkuterier i plastförpackningar.
Även om dom ligger i skyddande atmosfär så är det ofta en sjukt lång hållbarhet på något som är skivat.

Köper alltid mina smörgåspålägg i en affär med manuell chark.
Har då aldrig problem med att separera skivor av skinka, salami eller något annat ifrån varandra.
När det gäller hållbarheten så är den oväsentlig, skivad skinka från den manuella charkdisken är så överlägset god så den har en strykande åtgång.
Citera
2004-03-30, 22:08
Medlem
Fat bastards avatar
Jag tycker som StigAllan och fan vet om jag inte blev på lite bättre humör.

Det blir ju inte så fasligt mycket dyrare att handla smörgåsmaten i charkuteriet, men däremot mycket godare och fräshare.
Dessutom får man provsmaka först.

Tänk att en söndagmorgon knalla ner till staden och inhandla ett nybakat bröd och några skivor alspånsrökt kalkon till frukost.
Det är livskvalitet det!
Citera
2004-03-31, 17:39
Medlem
Hispervispers avatar
StigAllan & Fat Bastard, nu slår ju in öppna dörrar . Här diskuterar vi plastförpackningar och så kommer ni släpande med exklusiva manuellt förapackade delikatesser .Visst är det godare att både äta och köpa (provsmakningen!) det som kommer direkt från den manuella disken. Ang. priset är det ju oftast en mariginell skillnad.

Ja, det där med att handla i manuella disken gäller inte för min närmaste affär. Efter att sett både deras fiskdisk och skinkdisk så underar man om de lierat sig med Lilla Edet eller någan annan producent av dasspapper!
Citera
2004-04-06, 00:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hispervisper
Blot-Sven, Bäste broder. Hur gör man då? EN liten manual kunde kanske hjälpa mig.
Jag skall efter bästa förmåga försöka att hjälpa dig genom dina svårigheter, ärade Hispervisper, men måste till att börja med ställa två enkla frågor:

1. Är det själva momentet när den (ännu oskadade) skivan skall krånglas ur förpackningen som är det kritiska?

2. Händer det stundom att skivorna förstörs redan på det stadium du söker pilla loss dem från varandra inne i paketet?

Förse mig med erforderliga uppgifter! :)
Citera
2004-04-06, 10:19
Medlem
Hispervispers avatar
Broder,

äntligen börjar vi ta mitt problem på allvar. Företrädesvis är det enligt er punkt 2 som är mitt problem. Skulle problem enligt ert moment 2 inte inträffa så inträder ofelbart problem enligt er punkt 1.

Personligen upplever jag även ett moment 22 i mitt liv.
Citera
2004-04-06, 11:36
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Köper alltid mina smörgåspålägg i en affär med manuell chark.

När vi inte har huset fullt med ungar som äter allt, även handen om man inte är snabb, så brukar jag också göra det. Men satan vad dyrt det blir om man skall köpa ett halvt kilo manuellt skuren skinka av kalaskvalitet, som tar slut på en minut. Men som sagt, när de små vilddjuren inte är i närheten så....

För övrigt hatar jag sådana där stora förpackningar som man inte kan försluta igen. Vad är det?
Citera
2004-04-06, 11:49
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysharry
När vi inte har huset fullt med ungar som äter allt, även handen om man inte är snabb, så brukar jag också göra det. Men satan vad dyrt det blir om man skall köpa ett halvt kilo manuellt skuren skinka av kalaskvalitet, som tar slut på en minut. Men som sagt, när de små vilddjuren inte är i närheten så....

För övrigt hatar jag sådana där stora förpackningar som man inte kan försluta igen. Vad är det?

När det är fullt med ungar i huset får dom nöja sig med ost för det mesta.
Men ibland ska väl ungarna även få smaka lite delikatesser, då får man offra några extra kronor.
Citera
2024-09-08, 11:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Ah, skönt att den här gamla tråden fortfarande finns kvar, även om den inte uppdaterats på någonå mpnad.
Nu är det min tur att komma med ett bidrag.

Toalettpappersrullen

Finns det något mer irriterande när toapappret är slut och man ska jag ha på en ny rulle? Och den gamla rullen fortfarande finns där, dold då under luckan.
Fy vad jag hatar det. Jag vet inte varför det här gör mig så störd, men det sabbar mitt flow.

Kan inte någon uppfinnare hitta på ett sätt att producera toapappersrullar utan själva rullen?
Gör inget om den blir lite oformig, det går ju att trycka till. Och så slipper vi ha ett hål i mitten så stort som idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in