Resultat: Alltid till sid 1 när man klickar på en tråd
Ja tack
70,91%
39 röster
Nej tack
29,09%
16 röster
2010-04-29, 01:13
Medlem
Pushtigbans avatar
Jag vet inte om det bara är jag eller om ni andra stör er på detta också men när jag klickar på en tråd så vill jag alltid skickas till den första sidan. Jag förstår inte poängen med att helt "random" skickas till sida 17 i en tråd som jag aldrig klickat på eller läst tidigare.

När jag sitter och läser på FB så händer att jag surfar bland alla forum och öppnar trådarna i nya flikar och då är det väl rent jävla självklart att jag vill hamna på första sidan för att få läsa trådstarten.

Vems briljanta jävla ide var det att låta medlemmarna skickas helt åt helvete när man klickar sig fram till en tråd med flera sidor?
Vad för syfte ska detta uppfylla förutom att irritera skiten ur mig som användare där jag alltid blir illa tvungen att kontrollera vilken jävla sida i tråden jag ligger när det självklara vore att skicka mig till trådstarten och första sidan?

Jag förstår att funktionen finns där för användare som klickat in sig i en tråd tidigare ska snabbt förflyttas till de senaste olästa inläggen men vore det inte bättre att bara sätta in en "sublänk" som man kan klicka där det kan stå "Olästa inlägg" för som det ser ut så funkar inte denna funktion som den ska då den skickar mig (och antagligen andra användare) helt rakt in mitten av tråden trots att man aldrig klickat på den tidigare.

Jag vill gärna lyfta upp detta för diskussion och se om det inte vore bättre om vi bara kunde alltid skickas till första sidan när vi klickar på en tråd och om vi nu har vart i tråden tidigare och snokat så kan man få en liten sublänk vid rubriken på tråden där det kan stå "ta mig till olästa inlägg".

Vad säger ni andra?
Ingen kan åtminstone förneka att som det ser ut nu att man skickas till sid XX inte har en något irriterande effekt?
Senast redigerad av Pushtigban 2010-04-29 kl. 01:22.
Citera
2010-04-29, 01:22
Medlem
_abous avatar
Jag har också irriterat mig på det där.
Egentligen tycker jag att hela grejen med att allt ska markeras som läst bara för att man loggar ut är jävligt jobbigt, men det är kanske för mycket tekniskt tjafs att se till så att man bara kommer till senaste inlägget där man faktiskt har läst.
Citera
2010-04-29, 01:23
Medlem
Håller med, jävligt irriterande.
Citera
2010-04-29, 07:13
Medlem
epost72s avatar
Om man klickar på trådens rubrik så hamnar man på första sidan, vart klickar ni?
Citera
2010-04-29, 07:48
Medlem
Pushtigbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Om man klickar på trådens rubrik så hamnar man på första sidan, vart klickar ni?

Denna gyllene regel tycks inte gälla konstant. Ibland tar "relativismen" över...
Citera
2010-04-29, 07:52
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushtigban
Denna gyllene regel tycks inte gälla konstant. Ibland tar "relativismen" över...
Märkligt jag har aldrig hamnat någon annanstans än just vid första inlägget på sida ett när jag klickar på rubriken.

Likaså när jag högerklickar och öppnar i ny flik.
Citera
2010-04-29, 08:51
Medlem
dunderdasens avatar
Man hamnar ju på första sidan om man klickar på en tråd..
Citera
2010-04-29, 09:08
Medlem
Katalogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Man hamnar ju på första sidan om man klickar på en tråd..
Inte alltid..

Mjo, jag har också irriterat mig på att man inte hamnar på första sidan. Dock tycker jag att om man gjort ett inlägg till tråden borde man komma till den sida där man gjort inlägget så man kan kolla på dem nya inläggen som folk skrivit

Vart en väldigt lång mening det där
Citera
2010-04-29, 09:26
Medlem
epost72s avatar
Det här är ju väldigt märkligt.
Om ni som har problem med detta bara pekar på trådrubriken hur ser det då ut nere i statusfältet?
avslutas då länken med ett n? Om det är ett n i slutet på länken så är det mycket konstigt.
Exempel:
https://www.flashback.org/t457782n = du hamnar på första olästa inlägget
https://www.flashback.org/t457782s = du hamnar på sista inlägget
https://www.flashback.org/t457782 = du hamnar på första inlägget

Exempel 2
Senast redigerad av epost72 2010-04-29 kl. 09:39.
Citera
2010-04-29, 14:59
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det här är ju väldigt märkligt.
Om ni som har problem med detta bara pekar på trådrubriken hur ser det då ut nere i statusfältet?
avslutas då länken med ett n? Om det är ett n i slutet på länken så är det mycket konstigt.
Exempel:
https://www.flashback.org/t457782n = du hamnar på första olästa inlägget
https://www.flashback.org/t457782s = du hamnar på sista inlägget
https://www.flashback.org/t457782 = du hamnar på första inlägget

Exempel 2
Det här händer alltså inte när man är inne i ett forum, utan när man från startsidan scrollar ner längs alla kategorier och öppnar trådar från det hållet.
Då är det N'n sist i länkarna.
Nu har visserligen toppmenyn i princip utrotat det beteendet för min del, då jag vanligtvis bara kollar "mina" forum, men det hör väl inte hit riktigt.
Citera
2010-04-29, 15:22
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Det här händer alltså inte när man är inne i ett forum, utan när man från startsidan scrollar ner längs alla kategorier och öppnar trådar från det hållet.
Då är det N'n sist i länkarna.
Nu har visserligen toppmenyn i princip utrotat det beteendet för min del, då jag vanligtvis bara kollar "mina" forum, men det hör väl inte hit riktigt.
Om man klickar i kolumnen för senaste inlägget på förstasidan så hamnar man just på - senaste inlägget - i den aktuella tråden. Tämligen logiskt. Däremot skulle man ju kunna tänka sig någon liten ikon eller liknande där som är klickbar och tar en till förstasidan.

admin4
Citera
2010-04-29, 16:41
Medlem
cheeffs avatar
Ja alltså detta händer väl bara, eller iaf mej, om man klickar på ett ämne när man inte är inne i en forumsdel utan när man är på förstasidan av forumet så att säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in