2010-04-28, 02:33
Bannlyst
Vad är odsen att flashback lämnar ut IP på användare här på fb, även om det gäller organiserade brottslingar som O.G mm?

Kan moderatorer se ip om nu korruption skulle ske?

MVH nått på g
2010-04-28, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanoAcar
Vad är odsen att flashback lämnar ut IP på användare här på fb, även om det gäller organiserade brottslingar som O.G mm?

MVH nått på g

Mycket tveksam att IP skulle ges ut någonsin.

Några få utvalda mods kan se IP på andra användare.
2010-04-28, 02:39
Medlem
Happymanwithcats avatar
Eftersom att Engelsk lagstiftning gäller så antar jag att de lämnar ut IP om brottet ger två år eller mer i fängelse (?) Lite osäker på detta så vänta på att någon mer kunnig inom ämnet lämnar info istället!
2010-04-28, 03:16
Medlem
bartsimpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanoAcar

MVH nått på g

Om vi nu antar att du verkligen är den du utger dig för. Skulle du inte kunna göra såhär?

Om det går att lämna ut nåns IP, inga problem. Då får du tag på din golare direkt ju.

Om det inte funkar kan du ju känna dig såpass trygg att du själv kan vara mer aktiv i forumet. Samt rikta ett och annat skarpt ord till regeringen eller nåt. Skulle säkert komma i media, och flashback i media är bra. All press is good press. Vad tycker du? cyklar jag här eller?

Edit: om jag ska försöka svara på frågan tror jag inte IP kommer lämnas ut. Jag tror däremot att det skulle vara väldigt provocerande för allmänheten om du på riktigt gick med här och skrev både det ena o andra, bara för att mest jävlas med allmänheten. Det tror jag allmänheten skulle må bra av.
Senast redigerad av bartsimpson 2010-04-28 kl. 03:19.
2010-04-28, 03:40
Bannlyst
Spontant känns det ju som att själva brottet man misstänks för måste gå att koppla till FB för att det överhuvudtaget ska kunna komma på fråga att kräva ut IP.
Annars skulle ju polisen kunna kräva ut IP på allihop bara för att det kan vara bra att ha.

Jag som användare skulle ju mycket väl kunna skriva saker som tyder på att jag är... någon random våldsbrottsling man inte får tag på.

Men brottet har ju inget med FB att göra.
2010-04-28, 03:49
Medlem
Ockletts avatar
Jag har för mig att Tienne, en deltagare i en Robinsonsäsong som gick rätt så nyligen anmälde en kille här på flashback för att han hade sagt elaka saker om henne. Följde inte upp det där hela vägen men det släpptes artiklar på Aftonhoran om hela spektaklet.
2010-04-28, 04:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bartsimpson
Skarpt! Oavsett om det är sant eller falskt leker du med intressanta frågeställningar. Vill dock inte spekulera vidare. Jag är inte rädd för nåt förutom Dano.

Edit: I förlängningen till det du skrev, tänk om Dano upptäcker denna tråd och hittar vägar till att ta reda på vem TS är, och på så vis straffar honom för att göra en tydlig markering!?

Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Eller så är det så att någon reggat sig med det nicket och är själv orolig? Att han utger sig för att vara Dano och är orolig att någon ska läcka hans ip och han på så vis blir spårad?

Jag gjorde misstaget att inte använda stulet nät (eller gprs med kontantkort) + thor + vpn/tunnlar och proxies när jag reggade kontot och loggade in på den mail jag använde för att bekräfta kontot.

Anledningen till att jag gör det jag gör är för att starta en våg, fler som vågar, flera tusenlappar som måste slängas ut för att "ge tydliga signaler". Ska man slå till? Samhället ska in i helvette heller kunna kontrolleras av organiserade brottsligar.

Skriker aftonbl. om copyright och begär IP om man kladdar lite i deras artiklar och lägger upp? Det kommer lite annat kul också.

EDIT: Det handlar helt enkelt om fler parodier på g.
Senast redigerad av DanoAcar 2010-04-28 kl. 04:34.
2010-04-28, 05:07
Medlem
BigFatCones avatar
Flashback lämnar inte ut användares ip-nummer. Det trodde jag var välkänt sedan länge.
2010-04-28, 07:58
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happymanwithcat
Eftersom att Engelsk lagstiftning gäller så antar jag att de lämnar ut IP om brottet ger två år eller mer i fängelse (?) Lite osäker på detta så vänta på att någon mer kunnig inom ämnet lämnar info istället!
Inte engelsk längre, det är Amerikansk.
Citat:
Under sex och ett halvt år bedrevs verksamheten från London. I januari 2010 valde man dock att flytta det juridiska ansvaret till Flashback International Inc. Bakgrunden var juridiska försämringar som pågått under en längre tid i både Storbritannien och inom EU, när det gäller områdena integritet och yttrandefrihet.

Flashback International Inc
1461 First Avenue
New York, NY 10075-2201
USA

https://www.flashback.org/kontakt
2010-04-28, 09:43
Administrator
admins avatar
Svaret på frågan finns här:
https://www.flashback.org/kontakt

"Vi lämnar inte under några som helst omständigheter ut uppgifter om användarnas identitet. Flashback Forum har enligt gällande lagstiftning rätt att inte spara sådana uppgifter."

admin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in