Min laptop laddas inte, den har inte varit igång på ett par månader p.g.a. att min laddningskabel har gått sönder. Jag köpte mig en ny idag (http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=16426) men när jag ansluter kabeln till ström och stoppar i den i datorn händer det inget. Jag har låtit datorn stå med kabeln i i en timme nu men inget händer. Någon som har något tips? Jag har kollat så rätt volt är inställt. Tackar för snabba svar.
Okej, tack för svar.
Men ska jag alltså ta ut batteriet och låta datorn stå med laddningskabeln i?
Jag har dubbelkollat att jag har rätt volt inställt, alltså 20V. Jag har en Fujitsu siemens Amilo pi3540 kan jag ju till lägga också.
Okej, tack för svar.
Men ska jag alltså ta ut batteriet och låta datorn stå med laddningskabeln i?
Jag har dubbelkollat att jag har rätt volt inställt, alltså 20V. Jag har en Fujitsu siemens Amilo pi3540 kan jag ju till lägga också.
Ibland kan det funka att ta ur batteriet och sätta tillbaka det igen när det blir sådär. Har varit med om flera laptopdatorer där laddningen "låst" sig och sedan börjat fungera efter att man tagit ur batteriet och kört bara med nätkabeln och sedan pluggat i batteriet igen. Det är självklart att rekommendera att du stänger av datorn innan du sätter i batteriet igen :P
Har provat ta ur och sätta i batteriet, datorn startar ju inte så självklart har den inte varit på när jag gjort detta.
Har ganska dålig koll på det, men ampere är det samma som ström/watt?
Tack