2010-05-04, 19:04
Medlem
PhilipMarlowes avatar
Nån fåntratt nämnde Gunnar Gren som "loser".

Gunnar Gren är ju...en levande legend. Att man slutar som fattig ger inte loserstämpel alls.

Men jag börjar tänka efter lite nu...en sån som Niklas Strömstedt måste väl ändå vara loser!? Undrar om inte losergrejen är nåt psykiskt liksom.
Citera
2010-05-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Wow, man blir mörkrädd när man ser vilka namn som kastas upp.

Björn Borg
Thomas Brolin
Björn Ranelind
Bingo Rimer
osv osv.

Hur tänker ni?

Björn Borg, mannen som bland många är ansedd som världens bästa tennisspelare någonsin. Vad förväntar sig folk att B.B skulle ha gjort efter sin karriär? Vinna nobelpriset?

Thomas Brolin, hyfsat bra karriär, bättre än 99% av alla svenska utlandsproffs, för att inte bli stämplad som loser, vad skulle han ha gjort efter sin karriär?

Björn Ranelid, nej han har inte fått nobelpriset men tillräckligt många priser och utmärkelser för att inte bli kallad loser samt att han har tillräckligt bra försäljningssiffror.

Bingo Rimer, grabben tjänar mer än 99% än alla på Flashback, har en tidning, ett klädmärke osv. På vilket sätt är han en förlorare?

Ska vi räkna upp svenska kända förlorare då får ni nog tänka om.

Svenskar som fått framgång men inte kunnat hantera den borde vara en bra vinkel för att få etiketten loser. Fotbollsproffs som åkte iväg och direkt blivit hemskickade, one hit wonders som trott att de varit Guds gåva till musiksverige men som aldrig fick släppa den andra skivan, författare som släpper 2 böcker som säljer runt 300 exemplar. Det är där ni ska leta om ni ska hitta folk som man kan kalla losers.

Folk verkar tro att losers är likvärdigt med, "jag tycker inte om den dära människan".

Bra skrivet! Bingo t ex, pengar, bra jobb (verkar ju gilla det själv), nybliven pappa (el blivande) mm. Vad är loser med det? Även om även jag tycker att bilderna har tar är en skymf mot begreppet porr då det är för mesigt ens för Elloskatalogen. Men kanske inte är Bingos fel. Tror inte att det är han som kallar dem för porr, snarare folk som inte sett dem

Beror ju på hur man ser det och hur de ser det själva.

Tyckte t ex att Linda Rosing var en slags loser länge, men nu verkar hon ju slutat drömma om omöjliga saker som porrfilms- eller politikerkarriär och verkar passa bättre i sin roll nu som mer lågmäld och mer bekväm i sitt liv och det är ju bra.

Funderar lite på Billy Butt. Bara det där med våldtäktsdomarna är ju en sak, men att han sedan fortsätter älta det överallt och allt han säger utgår ifrån det. Själv pratat med honom och tog ca tre minuter innan han började prata om våldtäkter. Jag blev helt chockad. Visste inte ens vem han var.

Papa Dee kanske? Ok karriär men sabbar allt och hamnar i fängelse. Samma sak med Tom Hjelte kanske? Men vet inte vad dessa två sysslar med nuförtiden så svårt att säga. Har de bara dragit sig tillbaka och börjat om så är det väl det bästa de kunde göra.
Citera
2010-05-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Du behöver en lektion i hur män fungerar i långvariga förhållanden.
Det handlar inte om snygg, ful, tjock, svart, vit.
Det handlar om NYTT och GAMMALT.
Även om du är ihop med Halle Berry så tröttnar du till slut.
Sen är Halle Berry's "skönhet" överskattad. Har du sett hur hon ser ut utan målarfärg?
Så nej, han är ingen looser, han är en kåt man.

Kanske inte ens bara det. Det kanske inte är det minsta kul att vara ihop med henne. Hon kanske vägrar ha sex, kanske är otrogen, kanske slår sina män. Vad vet man? Man behöver inte vara kul att vara ihop med för att man är snygg och sexig.
Citera
2010-05-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PEWPEWPEW
Tonya Harding

Här kan vi snacka någon som pajade en helt lysande karriär:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tonya_Harding
.

Oh ja, Tonya Harding. Hur fan tänkte hon där?
Citera
2010-05-04, 21:02
Medlem
Bröderna Rongedahl som stod på barrikaderna och ylade över alla pengar de tydligen förlorade på den illegala fildelningen...?
Citera
2010-05-05, 19:29
Medlem
Om någon nämnde Tonya Harding så finns det andra stora idrottsstjärnor som har fallit hårt:
- Ben Johnson
- Marion Jones
- Kelly White
- grekerna Kenteris och Tanou
(med reservation för stavning i alla dessa namn)

Å andra sidan så hade de troligen aldrig varit något utan doping.

Bland svenskar (om dessa kan räknas som svenskar) finns Linda Haglund och Ludmila (Ludmila redan nämnt tidigare).
Citera
2010-05-05, 19:45
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Du behöver en lektion i hur män fungerar i långvariga förhållanden.
Det handlar inte om snygg, ful, tjock, svart, vit.
Det handlar om NYTT och GAMMALT.
Även om du är ihop med Halle Berry så tröttnar du till slut.
Sen är Halle Berry's "skönhet" överskattad. Har du sett hur hon ser ut utan målarfärg?
Så nej, han är ingen looser, han är en kåt man.
Tack, jag vet. Alla män som nått vuxen ålder vet att man alltid "tröttnar" som du uttrycker saken. Det är ingen nobelprisvinnande tanke du kläcker ur dig. En sak till som vuxna karlar begriper är att sluta jaga efter ny fitta när man redan har ett fullblod där hemma. Att gräset är grönare på andra sidan staketet är sådant som småpojkar tror.

Om du ändå inte fattar, gör en travesti på min signatur så kanske poletten ramlar ner: "Barn tänker med kuken. Vuxna använder hjärnan."

EDIT: Lite mer on topic håller jag med om att Billy Butt är en praktloser. Det handlar om hur man bär sitt nederlag också. Butt har misslyckats helt i det avseendet och förvandlats till en tragisk rättshaverist. Han är därför en sann loser. Jag kommer inte på någon som gjort motsatsen så här på rak arm dvs någon mitt i sitt klavertrampande ändå hållit huvudet så högt och stolt att han/hon trots eländet förtjänar att respekteras.
Senast redigerad av Bleep 2010-05-05 kl. 20:03.
Citera
2010-05-06, 01:16
Medlem
Steven Adler spelade i världens då största rockband (Guns N Roses). När nittiotalet kom drog de andra ner på knarkandet, men inte Steven. Efter att ha misslyckats med att bli ren och inte spelat en enda av 60 tagningar av Civil War rätt fick han kicken. Spenderade följande år med att knarka ner sig ännu hårdare.

Nu har han talproblem, har skämt ut sig i celebrity rehab och spelar GN'R-covers på klubbar med ett gäng andra losers. Har i dagsläget hållit sig ren i något år.
Citera
2010-05-06, 06:51
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Tack, jag vet. Alla män som nått vuxen ålder vet att man alltid "tröttnar" som du uttrycker saken. Det är ingen nobelprisvinnande tanke du kläcker ur dig. En sak till som vuxna karlar begriper är att sluta jaga efter ny fitta när man redan har ett fullblod där hemma. Att gräset är grönare på andra sidan staketet är sådant som småpojkar tror.

Om du ändå inte fattar, gör en travesti på min signatur så kanske poletten ramlar ner: "Barn tänker med kuken. Vuxna använder hjärnan."

Amen vafan vet du hur hon är? Om hon är ett "fullblod".
Känner du henne eller?
Är han en looser enligt dig bara för att han är otrogen?
Han otrohet kan bero på vafan som helst.
VAD vet du?
Hon kanske var otrogen först.
Citera
2010-05-06, 07:23
Medlem
Fan va den här tråden stinker avundsjuka.
Citera
2010-05-06, 08:50
Medlem
Månsans avatar
Kikki Danielsson är själva prototypen för en looser.
Smällfet, suput, falukorvsmissbrukare och en ständig följetong i rännstenspressen. I 25 år har allt bara handlat om motgångar, kraschade relationer, inställda spelningar, fyllekörningar, matmissbruk och allmänt elände. Den yngre generationen kan rimligen inte ha en aning om att Kikki för länge sen hade en framgångsrik karriär som sångerska innan den patetiska karriären som riksfyllo tog vid.

Allt Kikki företar sig går åt helvete. Hon har blivit synonym med begreppet misslyckande. Ingen vill läsa om att lyckan vänt för countrydrottningen. Hennes roll som looser är cementerad, rapporter om motsatsen skulle te sig befängda. Till saken hör att denna arma människa verkar vara mycket snäll och väcker ett ansenligt mått av medlidande och sympati. Media kommer därför fortsätta att rapportera om allt elände i hennes tröstlösa tillvaro. Och Kikki kommer att fortsätta leverera.
Senast redigerad av Månsan 2010-05-06 kl. 09:21.
Citera
2010-05-06, 18:52
Medlem
Prins Carl-Philip /CP /Skeden/Lippy: Konstigt att ingen har nämnt prins Carl-Philip i denna tråd. Kom igen, finns det någon i Sverige som är född med så bra förutsättningar, men har gjort så lite av möjligheterna? Jag menar, pojken över 30 år och har ännu inte tagit tag i något vettigt, det enda han göra är att hoppa på nya utbildningar/provar olika saker, utan att det direkt leder till något. Till skillnad från Vickan/Hakan och Madde/Ciggen, som båda "tagit tag i något vettigt" efter studenten, verkar CP mest irra omkring utan några mål.

Aldrig har väl någon med så många möjligheter, sumpat så många chanser?

Någon som håller med ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in