2010-04-27, 08:44
Medlem
djasankas avatar
Köpte en massa billigt skinkspill, ni vet överblivna bitar från charkdisken. Skinkan har varit inslagen i nåt svart plastliknande. Vet nån vad detta material är tillverkat av? Det går att äta, jag har testat, smakar inte illa eller nåt, lite segt bara. Men är det onyttigt/farligt?
Citera
2010-04-27, 16:54
Medlem
rayraviolis avatar
Svartrökt skinka finns det ju nåt som heter. Kanske är sån?
Citera
2010-04-27, 18:57
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacGallon

Nu ska vi inte vara sånna. Även om jag håller med.

Troligtvis är det så att du aldrig har tänkt på detta tidigare när du har köpt skinkan i skivor då det inte syns lika väl som när du fått en spillbit.
Citera
2010-04-27, 21:48
Medlem
L-8s avatar
Skinkan får ju ett typ av "skinn" när den röks. Kan det inte bara vara så att det är en bit sotarskinka eller liknande, som du har fått? Den är helt svart runt om, innan man skivar upp den. Det är precis som kanten på vanlig, skivad skinka.
Citera
2010-04-27, 21:58
Medlem
Tant_Gröns avatar
Usch, det där äckliga fodralet..
Vet inte vad det är gjort av, men är rätt lätt att riva av, konsistensen är som papper typ. Men nån sorts plast borde det väl vara.
Citera
2010-04-28, 06:27
Medlem
Hispers avatar
OT raderat, att bara posta en smiley betraktas som OT så tänk på det i fortsättningen.

/Mod
Citera
2010-04-28, 13:04
Medlem
Mr Teks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tant_Grön
Usch, det där äckliga fodralet..
Vet inte vad det är gjort av, men är rätt lätt att riva av, konsistensen är som papper typ. Men nån sorts plast borde det väl vara.

Tror du tänker på det fodralet som sitter på typ falukorv. Skulle tro att detta typ bara är ett sotlager/"skinn" som bildats vid rökningen.
Citera
2010-04-28, 13:08
Medlem
Tant_Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Tek
Tror du tänker på det fodralet som sitter på typ falukorv. Skulle tro att detta typ bara är ett sotlager/"skinn" som bildats vid rökningen.
Nej, jag tänker på fodralet som kan finnas runt skinka. Det påminner om det som finns runt falukorv (tror jag, det var flera år sedan jag hade med falukorv att göra), men är lite grövre.
Citera
2010-04-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djasanka
Köpte en massa billigt skinkspill, ni vet överblivna bitar från charkdisken. Skinkan har varit inslagen i nåt svart plastliknande. Vet nån vad detta material är tillverkat av? Det går att äta, jag har testat, smakar inte illa eller nåt, lite segt bara. Men är det onyttigt/farligt?
Det svarta är fibertarm, dvs en konstgjord tarm istället för fjälster som är djurtarmar. http://docs.google.com/viewer?a=v&q=...mvQzhGzwrz-55g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in