2013-09-01, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Ingen som skulle kunna tänka sig att sammanställa en idiotguide för Thomson TG784?

Jag skäms, men jag förstår i princip ingenting, då mycket av det som skrivs kräver förkunskaper jag saknar för ens de mest rudimentära av hackningar.

Jag är dock i stort behov att att komma åt Telias root-konto på min Router, för att ha möjlighet att - framför allt - stänga av den förbannade "Intrångsavkänningen" som konstant ställer till det och blockerar sjuhundramiljoner "udp_port_scan":s om dagen.

Jag provade "stanisskohag" som skrevs tidigare i tråden, men det fungerade naturligtvis inte.

Lite hjälp?

Edit: Försökte köra Telnet genom puTTy till 192.168.1.254, för att stänga av Intrångsavkänningen via detta, men får bara en timeout.

Jag tror att telia har nya root username och lösen till alla nya firmware, och allt port är stängt av ftp, telnet hört talas om att enda sätt är via j-tag.
Citera
2013-11-29, 00:47
Medlem
tverskoys avatar
Default lösenord på Telia/comhem osv leverantörernas routers

Jag vet att default lösen på comhems routers är ett 9:e ciffrig nummer.

Hur funkar det för Telia och andra leverantörer?
Citera
2013-11-29, 01:23
Medlem
EVGA-580s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jag vet att default lösen på comhems routers är ett 9:e ciffrig nummer.

Har en Telia router med default lösen "admin"
Citera
2013-11-29, 01:27
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
TP-Link har admin:admin.

Faktum är att de flesta använder admin som u:p då det inte betraktas som en jättestor säkerhetsrisk. Det är viktigare att WPA-lösen är genererade mer unikt än http auth.
Citera
2013-11-29, 03:05
Medlem
tverskoys avatar
Jag menade WPA PSK
Citera
2013-12-06, 15:23
Medlem
Telias routrar har inget standardlösen. Består dock alltid av versaler och siffror.
Citera
2013-12-09, 20:01
Medlem
Bent Metals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modernamannen
Telias routrar har inget standardlösen. Består dock alltid av versaler och siffror.

Är det bara jag som förstår det som att TS faktiskt undrar hur default WPA PSK för olika ISP:s ser ut, samt om deras olika alternativ, har annorlunda setup för WPA PSK.

Vad jag menar med "ser ut", är alltså hur många tecken samt vilken typ av tecken ingår.

Jag tycker själv att detta skulle vara intressant att få lite statistik på.
Citera
2013-12-18, 04:59
Medlem
Bent Metals avatar
Oops, menade inte TS utan tverskoy såklart
Citera
2013-12-18, 08:22
Medlem
tverskoys avatar
ComHem har nio ciffror som default lösen. Det står på baksidan av routern.

Jag har försökt att knäcka skiten med 100.000.000 kombinationerslista. No luck.

Nio ciffror är mycket att bruta. Kanske en vecka, kanske långre. Enklare att smyga in i granens lya och ta en smygfoto med mobil på routerns baksida.
Citera
2013-12-18, 09:13
Medlem
papa_smurfs avatar
Lite offtopic men Telia bryggar numera sina Thomsonsroutar om man ringer till supporten så är det fritt fram att använda en egen router.
Citera
2013-12-19, 20:05
Medlem
Zkeks avatar
Det har varit fritt fram att använda egen router länge. Men gör man de så förlorar man iptv och ip telefoni om man inte sätter upp egna vlan
Citera
2014-07-06, 22:47
Medlem
Hittade denna tråden för någon dag sedan, och det har varit otroligt intressant att följa! Kom ni vidare någonting sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in