Hej hej kära ni!
Min dator har strulat som fan hela dagen, och nu när det väl känns som att jag börjar få ordning på helvetetsmaskinen så stoppas jag av ett väldigt frustrerande hinder, som dock förmodligen är väldigt lätt att fixa men mitt humör är på botten just nu så alla tankar som innebär att jag har fel är dom jag styrs av just nu.
Hur som helst, på något sätt ska man tydligen kunna reparera rundll32 genom att lägga till "driver=mmsystem.dll" under [boot] i system.ini, men problemet är att min system.ini ser ut så här:
; for 16-bit app support
[drivers]
wave=mmdrv.dll
timer=timer.drv
[mci]
[driver32]
[386enh]
woafont=app850.FON
EGA80WOA.FON=EGA80850.FON
EGA40WOA.FON=EGA40850.FON
CGA80WOA.FON=CGA80850.FON
CGA40WOA.FON=CGA40850.FON
FileSysChange=off
Dvs, det finns ingen satans bootsektion. Så då lär ju det vara felet, och eftersom jag är så inåthelvetes feg med att pilla med sånt här så lyder min fråga, i brist på mod, helt enkelt: ska jag bara lägga till detta vart som helst i texten?
[boot]
driver=mmsystem.dll
Jag kanske är skörd i skallen men jag kan inte komma på någon annan lösning. Jag hatar datorer, far åt helvete med dom.
Tacksam för hjälp och ha en trevlig dag (satans vilket fint väder det är förresten, och här inne sitter jag och beter mig som en ilsken tant för att samhället är modernt).