2010-04-25, 23:35
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Vad exakt menar ts med detta? Vad har korgen med amnesti att göra?

Det enda som borde vara av intresse är att kunna läsa i Varningar och bannlysningar och det går bra även som gäst.

Du borde kanske också söka för "din oförmåga att tolka skrift"...
Citera
2010-04-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Vad exakt menar ts med detta? Vad har korgen med amnesti att göra?

Det enda som borde vara av intresse är att kunna läsa i Varningar och bannlysningar och det går bra även som gäst.

Det enda som borde ...har du ett skaft uppstoppat i röven eller, sicken jävla pk-idiot
Citera
2010-04-26, 08:34
Bannlyst
Men alltså, det sitter alltså en eller flera bannade och är lite lednsa för att de inte kan läsa i papperskorgen och för deras skulle bör man alltså öppna så att de också kan läsa de här bra trådarna?

Har jag läsförmåga eller har jag inte är nu svaret alla väntar på.

Sen funderar jag också lite över vad det är för filurer som blir bannade och vill tillbaka för att läsa - i papparskorgen. Låter hyfsat kufiskt.
Citera
2010-04-26, 09:18
Medlem
BoISarens avatar
Inlägg/trådar som man blir bannad för hamnar inte i Papperskorgen, precis som b0gfetto skriver. De raderas eftersom de innehåller regelbrott.
Citera
2010-04-26, 09:59
Medlem
epost72s avatar
Det verkar iofs som att TS egentligen inte bryr sig så om regelbrotten utan snarare vill att man ska kunna läsa i papperskorgen dels som gäst men även som avstängd.
Benny_Bula gav en förklaring som jag tycker låter rimlig, kring detta med sökmotorer.

Frågan leder mig in på en fundering, är det inte så att man kan logga in och läsa på forumet även om man är avstängd?
Eller skiljer sig tillfällig avstängning gentemot permanent avstängning på den punkten?

Jag har sett avstängda medlemmar inloggade, vad de gör osv långt efter att de stängts av.

Hur som helst är TS omtanke om de "utfrysta" intressant, det kanske rent av är ett fall för DO?
Citera
2010-04-26, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Inlägg/trådar som man blir bannad för hamnar inte i Papperskorgen, precis som b0gfetto skriver. De raderas eftersom de innehåller regelbrott.

De bannade vill inte läsa sina trådar, de har ett stort sug rent allmänt att läsa i papperskorgen. De tycker att trådar som hamnar i papperskorgen är läsvärda och att alla borde få läsa enligt ts.
Citera
2010-04-26, 12:36
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det verkar iofs som att TS egentligen inte bryr sig så om regelbrotten utan snarare vill att man ska kunna läsa i papperskorgen dels som gäst men även som avstängd.
Benny_Bula gav en förklaring som jag tycker låter rimlig, kring detta med sökmotorer.
Papperskorgen ska som regel inte bestå av diskussioner utan av trådar som är undermåliga. Det är inte en avdelning vi vill ha egentligen, men den fyller en funktion. Däremot vill vi inte exponera den mer än nödvändigt, då fokus här ska ligga på diskussion. Att man som inloggad kan läsa kan bero på att den som fått en tråd papperskorgad måste kunna läsa sig till orsaken, så att användaren i fråga inte får fler trådar slängda dit. Det betyder inte att alla (de som inte är inloggade, alltså) behöver läsa skiten.

Mig veterligen indexeras även Papperskorgen av sökmotorer. En snabbsökning antyder att så är fallet, då t ex denna tråd finnes via Google.

Citat:
Frågan leder mig in på en fundering, är det inte så att man kan logga in och läsa på forumet även om man är avstängd?
Eller skiljer sig tillfällig avstängning gentemot permanent avstängning på den punkten?

Jag har sett avstängda medlemmar inloggade, vad de gör osv långt efter att de stängts av.
Man kan logga in som avstängd, men inte läsa. Om jag inte har helt fel så möts man av en informationsruta som talar om när avstängningen hävs. Den rutan kan mig sen inte bli av med om man inte loggar ut.
Citera
2010-04-26, 12:49
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Mig veterligen indexeras även Papperskorgen av sökmotorer. En snabbsökning antyder att så är fallet, då t ex denna tråd finnes via Google.
Google indexerade tråden när den låg under Övrigt, och eftersom tråd-ID inte påverkas av en flytt så resulterar Googles träff att man landar i Papperskorgen.

Kollar man däremot den cachade sidan så ser hur det såg ut när Google var här.

Edit: Jämför även hur många träffar man får på "Tråd låst // Mod" med "Papperskorgen // Mod"
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2010-04-26 kl. 12:53.
Citera
2010-05-01, 12:52
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
[...]
Man kan logga in som avstängd, men inte läsa. Om jag inte har helt fel så möts man av en informationsruta som talar om när avstängningen hävs. Den rutan kan mig sen inte bli av med om man inte loggar ut.
Jag har dock uppgifter som tyder på annat, som sagt jag har då sett personer som inte valt att surfa anonymt som varit tillfälligt avstängda men som ändå bevisligen loggas som Tittar på ett ämne
Black Cobras [sammanfogade trådar /Mod]
(idag ångrar jag lite att jag inte tog en ss, men jag har ingen anledning att ljuga om detta). och det handlar då inte om nyligen avstängda utan om personer som loggar in och ut som vanligt och läser trådar.

Enligt admin4 ska detta inte vara möjligt, dock var svaret lite svävande.
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det bör inte vara möjligt, nej, utan det enda man skall mötas av är en sida som talar om att man är avstängd. Möjligt dock att teknikerna kan ha ändrat det så att det går att läsa som inloggad och avstängd, på samma sätt som att man vore utloggad.

mao så skulle möjligen zzpac sprida lite ljus över denna fråga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in