2010-04-25, 12:19
Medlem
Gungdungkungs avatar
Är riktigt jävla trött på allt som har med Adobe Flash att göra på hemsidor, någon som har något tips?

Hade varit underbart att ha något program som slår på/slår av flashanvändningen på kommando. Har en förvisso knappast snabb dator AMD 2,1ghz dual core bärbar, men tammefan, säg typ aftonbladet, processen går då upp till konstant 50 och hela sidan går segt.

HELT OTROLIGT! Vilket jävla skräp Adobe Flash är. Är man tvungen att ha en 3,0ghz cpu med 4kärnor för att saker och ting ska flyta på?
Citera
2010-04-25, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gungdungkung
Är riktigt jävla trött på allt som har med Adobe Flash att göra på hemsidor, någon som har något tips?

Hade varit underbart att ha något program som slår på/slår av flashanvändningen på kommando. Har en förvisso knappast snabb dator AMD 2,1ghz dual core bärbar, men tammefan, säg typ aftonbladet, processen går då upp till konstant 50 och hela sidan går segt.

HELT OTROLIGT! Vilket jävla skräp Adobe Flash är. Är man tvungen att ha en 3,0ghz cpu med 4kärnor för att saker och ting ska flyta på?

Finns add ons till de flesta stora webbläsarna som chrome, firefox, opera etc som stänger av flash. No-flashscript tror jag det heter till firefox tex.
Borde ungefär vara det du söker efter.
Citera
2010-04-25, 12:31
Medlem
Jag sitter med samma processor typ. Har aftonbladet i andra tabben, allt flyter fint, låg cpu-användning. Kanske du som är dålig bara?
Citera
2010-04-25, 12:39
Medlem
Aftonbladet är en riktigt CPU-killer... Sitter man och spelar, så kan man oftast kolla hemsidor när man dör.. Men har man på Aftonbladet så får man typ 5fps sen i spelet.
Men som sagt, beroende på vilken webläsare du använder så finns olika tillägg, no-flashscript eller vad det hette till Firefox hade den funktionen att du kunde stänga av/sätta på flash-tilläggen på sidan.
Citera
2010-04-25, 12:41
Medlem
Man kan ju inte jämföra expressen och aftonbladet när det gäller snabbhet. Aftonbladet är segare.
Citera
2010-04-25, 12:42
Medlem
X_surfers avatar
skaffa flashblock till firefox
Citera
2010-04-25, 12:43
Medlem
Tiden för förändring är snart kommen med HTML5 om jag inte misstar mig helt?

eller var det bara java.
Citera
2010-04-25, 13:30
Medlem
Gungdungkungs avatar
Blir förvånad hur jävla värdelösa programmerarna hos Adobe måste vara med tanke på att Adobe Flash Player är 10år gammalt? Men ändå lyckas skiten vara lika slött som det alltid har varit... GJ.
Citera
2010-04-25, 13:31
Medlem
Stardragons avatar
Tillägget NoScript till Firefox blockerar flash (och andra konstiga script) tills man aktivt aktiverar det själv.

Riktigt bra ur både virussynpunkt och med hänsyn till jobbiga flashbanners och annat.
Citera
2010-04-25, 13:57
Medlem
Doomarns avatar
Stämmer in i Noscript-kören, men om du bara vill blockera enstaka flashobjekt som drar överjävligt mycket CPU-kraft så rekommenderar jag AdBlock Plus.
Citera
2010-04-25, 14:16
Medlem
hasenfrasens avatar
För de med Internet Explorer 7 och 8 så fixar IE7PRO bort flash och annonser.
Citera
2010-04-25, 15:27
Medlem
Gungdungkungs avatar
Trött på detta nu. Tog tillfället i akt och beställde en efterlängtad HP Envy för att råda bot på "problemet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in