har haft min nya macbook pro 17" i en dryg vecka nu och visst funkar det bra, dock.
efter att ha anvnt osx fr att gra samma saker som jag tidigare gjorde i win7 p en Asus UL30VT 13" fr 7000 s r det fan inte stor skillnad frutom strre upplsning, belyst Tbord och strre skrm.
ett exempel. torrent klienten fr osx.
Transmission gr segt. och d menar jag sjukt segt. det tar 10 sekunder att markera en torrent nr ntt str p nerladdning. och det tar ca 20 sekunder att avsluta programmet om jag inte drar force quit.
Utorrent startar inte ens, det krashar utan att man ens hinner se fnstret.
Bitrocket start inte heller utan krashar p en gng nr man har mnga torrents igng
har inte orkat anvnda vuze fr det r lite vl overkill
Tomato torrent krashar
Bittorrent start inga torrents fr "Aborting the torrent as it could not connect to the tracker while not connecting to any peers"
ntt r jvligt skumt. den enda jag har gjort sen jag fick datorn r att installera office och goggle chrome.
om nn har ntt tips och orkar skriva s blir jag glad.
skumt frsta intryck p osx, ntt jvla skumt mste det va fr osx kan vl knappast va mer icke userfriendly n windows
Senast redigerad av pel123 2010-04-25 kl. 01:30.
Eftersom den r ny s kanske du inte hunnit grejja s mycket med den. Jag skulle isfall starta om med skivan och hlla inne C och gra en fullstndig radera/installera.
Det dr med torrentprogrammen. De suger verkligen p mac s du r inte ensam.
aha. r det lite som om man kper en pc laptop kanske?
man kommer hem och det frsta man fr gra r att formatera och ta bort allt lull lull som t ex backup partition och liknande fr att datorn ska funka normalt utan massa frinstallerat skit som ingen har nn nytta av.
jag har provat ldre och beta versioner av transmission och det r samma problem p dem alla tyvrr.
jag ska prova att gra en nyinstallation av osx. och tack s mycket fr all hjlp!
ps. jag mste nd pst att mbp r helt underbar frutom dessa sm irritationsmoment. samt att Tbordet r helt underbart att skriva p.
Senast redigerad av pel123 2010-04-25 kl. 12:19.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!