Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-25, 01:25
Medlem
pel123s avatar
har haft min nya macbook pro 17" i en dryg vecka nu och visst funkar det bra, dock.
efter att ha använt osx för att göra samma saker som jag tidigare gjorde i win7 på en Asus UL30VT 13" för 7000 så är det fan inte stor skillnad förutom större upplösning, belyst Tbord och större skärm.
ett exempel. torrent klienten för osx.

Transmission går segt. och då menar jag sjukt segt. det tar 10 sekunder att markera en torrent när nått står på nerladdning. och det tar ca 20 sekunder att avsluta programmet om jag inte drar force quit.

Utorrent startar inte ens, det krashar utan att man ens hinner se fönstret.

Bitrocket start inte heller utan krashar på en gång när man har många torrents igång

har inte orkat använda vuze för det är lite väl overkill

Tomato torrent krashar

Bittorrent start inga torrents för "Aborting the torrent as it could not connect to the tracker while not connecting to any peers"

nått är jävligt skumt. den enda jag har gjort sen jag fick datorn är att installera office och goggle chrome.

om nån har nått tips och orkar skriva så blir jag glad.
skumt första intryck på osx, nått jävla skumt måste det va för osx kan väl knappast va mer icke userfriendly än windows
Senast redigerad av pel123 2010-04-25 kl. 01:30.
Citera
2010-04-25, 08:24
Medlem
Humpacks avatar
Eftersom den är ny så kanske du inte hunnit grejja så mycket med den. Jag skulle isåfall starta om med skivan och hålla inne C och göra en fullständig radera/installera.

Det där med torrentprogrammen. De suger verkligen på mac så du är inte ensam.
Citera
2010-04-25, 10:45
Medlem
datajesuss avatar
transmission är det bästa som finns. Testa att köra senaste beta eller liknande så kanske det hjälper lite iaf?
Citera
2010-04-25, 12:16
Medlem
pel123s avatar
aha. är det lite som om man köper en pc laptop kanske?
man kommer hem och det första man får göra är att formatera och ta bort allt lull lull som t ex backup partition och liknande för att datorn ska funka normalt utan massa förinstallerat skit som ingen har nån nytta av.

jag har provat äldre och beta versioner av transmission och det är samma problem på dem alla tyvärr.
jag ska prova att göra en nyinstallation av osx. och tack så mycket för all hjälp!

ps. jag måste ändå påstå att mbp är helt underbar förutom dessa små irritationsmoment. samt att Tbordet är helt underbart att skriva på.
Senast redigerad av pel123 2010-04-25 kl. 12:19.
Citera
2010-04-25, 13:03
Medlem
Jag sitter iofs inte på macbook utan på iMac men jag kör vuze och för mig funkar det mycket bra. Mycket bättre än på min förra pc.
Citera
2010-04-25, 17:05
Medlem
Humpacks avatar
Nix det är inte som en PC laptop.

Jag tror bara du fått oturen att den failat sig

Annars ska den fungera från start.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto