2010-04-26, 12:27
Medlem
Jensofswedens avatar
Vi ska komma ihåg att många människor har rätt tydliga drag av autism. Jag tror vi alla stöter på dem dagligen i vår vardag.
Citera
2010-04-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Vi ska komma ihåg att många människor har rätt tydliga drag av autism. Jag tror vi alla stöter på dem dagligen i vår vardag.
Varför ska vi komma ihåg det?
Citera
2010-04-26, 13:42
Medlem
Under---18s avatar
Det är ju 2 olika saker med olika problem
Citera
2010-04-26, 15:47
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Varför ska vi komma ihåg det?

Bra poäng, jag glömde skriva fortsättningen då jag hade bråttom iväg

Jag vet fortfarande inte vad poängen var, men det är bra att ha i åtanke rent generellt. Autistiska drag är ganska vanliga, oavsett om det är den robot-aktiga läkaren utan människoskills eller kompisen som aldrig förstår ironi och humor.
Citera
2010-04-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
En annan sak som jag gillar med en eventuell namnändring, är det att det blir ett sånt bakslag för alla Aspergeraktivister, som jag brukar kalla dem. De där filurerna som kallar sig för aspies och menar på att de dignosticerade skall vara en egen folkgrupp/minoritet. De där som pratar om Aspergia och Aspergian pride med mera. -Oh, ljuva skadeglädje!

Jo, vissa personer med AS överdriver rejält (en kvinna sa till mig en gång att "Vi har vår egen kultur"?! Hon är helt OK & schysst, men just det där kunde jag inte förstå
Citera
2010-04-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jo, vissa personer med AS överdriver rejält (en kvinna sa till mig en gång att "Vi har vår egen kultur"?! Hon är helt OK & schysst, men just det där kunde jag inte förstå

Vad menade hon med det?
Visserligen är jag lite egen av mig, men jag skulle inte påstå att "vi" har våran egen "kultur".
Vad det nu menas..
Citera
2010-04-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x325
Vad menade hon med det?
Visserligen är jag lite egen av mig, men jag skulle inte påstå att "vi" har våran egen "kultur".
Vad det nu menas..
Hon ville få han att tro att hon tillhörde en speciell grupp, att hon var nåt speciellt, lite egen men samtidigt tillhörde nåt stort.

Nej, jag kallar det bara sjukt, asbergers är sjukt. En riktig sjukdom.

Den stora frågan är hur vi botar dessa freaks. "Hjärnan har också sjukdomar" som en viss psykolog/psykiatrier här brukade säga.
Senast redigerad av visarfettanicam 2010-04-26 kl. 22:03.
Citera
2010-04-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visarfettanicam
asbergers är sjukt..

Gör om gör rätt; aspergers.
Ersätt bokstaven b med p.
Ja, det spelar roll.
Citera
2010-04-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x325
Gör om gör rätt; aspergers.
Ersätt bokstaven b med p.
Ja, det spelar roll.
Jag vet, tycker det är så kul att irritera alla ashburgare bara så det stavfelet bjuder jag på, ni reagerar ju alltid så på det. Kunde inte låta bli.

Resten jag sagt är sant.
Citera
2010-04-27, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visarfettanicam
Jag vet, tycker det är så kul att irritera alla ashburgare bara så det stavfelet bjuder jag på, ni reagerar ju alltid så på det. Kunde inte låta bli.

Resten jag sagt är sant.

Du menar assburgare?

Citera
2010-04-27, 12:35
Bannlyst
Spelar nog ingen roll eftersom de flesta assbergarna inte identifierar sig med diagnosen, enligt de själva.
Citera
2010-04-27, 19:45
Medlem
mkzions avatar
"barnet med autism lever i sin egen värld, medan barnet med Aspergers syndrom är i den här världen men på egna villkor"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in