Först och främst vill jag tala om att jag har en bärbar Dell Inspiron med ett crackat Windows 7.
Problemet: om jag trycker nedanför touchpaden (rätt hårt) så säger datorn ifrån med ett klick ljud.
Därefter blir det bluescreen och datorn startar om sig. Därefter går den genom diverse repairs och sen är allt som tidigare.
Vad beror detta på?
Vad jag trodde orsaken var igår var att datorn stått på hela dagen och att jag möjligtvis blockerade fläkten med mitt täcke så att den blev överhettad. Men idag när datorn bara stått på i ett par timmar så händer samma sak igen (dock har faktiskt solen lyst in på den, om det kan spela någon roll).
Överhettning är inget ovanligt, det vet jag, men datorn är inte ens ett år gammal. Detta borde inte ske!
Eftersom att det är helg har jag inte kunnat prata med Dell support. Men det vore intressant att få höra från er vad ni tror problemet är.
Låter högst märkligt faktiskt... Men du säger att om du trycker nedanför touchpaden så startar den om sig? Då är det väl irrelevant om den är överhettad eller inte?
Ja precis, men jag kan tänka mig att jag trycker på nån känslig punkt. Eller liknande.
Väldigt konstigt..
ändrat: Kan tillägga att datorn inte betedde sig lika märkligt i morse när jag startade den. Inte för att jag verkligen försökte provocera fram omstarten men jag tror att problemet ligger i överhettning, som ändå är märkligt.
Senast redigerad av Savethepeople 2010-04-24 kl. 15:08.
Hmm... Det enda jag kan tänka mig är att något trycks ner mot fläkten eller liknande så att den med ens överhettas och dör. Borde inte klicka då men, vafan. Låter skitkonstigt.
Klart att jag kan ge fan i att trycka. Men när det går ut över ut över att jag inte ens kan lyfta datorn så är det irriterande som fan. Varför kan inte bara dator helvetet fungera som jag vill. Fan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!