Citat:
Ursprungligen postat av Humper
Till varmrätt tänkte jag att man kan ta 2 abborrfiléer kapa av dem lätt i båda ändor och ta plastfolie snurra runt så att de blir en "korv". Kör i ånga(?) och sedan smörsteker.
Som tillbehör kanske de kan vara potatis, dill+smör+salt (y). Dock gjorde jag detta fast med grillad
torsk+vittvins sås med pomme-parisienne, blev gott ivf, vill dock gärna ha något annat nu då.
Gillar att du inte (eller?) tänker ha fisk/kött till både förrätt och varmrätt. Blir trist med en s.k. "röd tråd" i min mening.... Iaf, kör enkelt!

Det blir oftast bäst så. Du kan göra en spännande variant med lite knaperstekt fin chorizo till vit fisk, blir skitgott!
Svampsoppa; ja, ganska trist om man inte har de rätta tillbehören (såsom knaperstekt sidfläsk tex).
Toasten är rätt trist den med... men
Potabello! Det är en ganska "köttig" svamp. Jag har marinerat den i rödvin, vitlök och en massa annat gojjs som jag inte minns just nu; men det blev jävligt gott. Grillade den

Skiva upp en vinmarinerad, nygrillad portabello på en bädd av ruccola (el. liknande) med dressing och hyvlad parmesan! Gör garanterat succé!
Svamptartar är bara nåt jag hittade på spontant när jag läste om fisk till förrätt... men du kan säkert hitta recept
"Falska sniglar"... åt det i USA för ett par år sedan, mkt gott! Recept exempel:
http://www.dn.se/mat-dryck/recept/vi...iglar-1.372296
Chokladganache åt jag i Frankrike för ett tag sen. Det var en seg, kolaaktig chokladdessert. En liten bakelse av choklad med en seg, fast lite rinnig, chokladfyllning. En hallonröra och lättvispad grädde till fick jag
Tycker inte att du ska blanda kaffe med skogsbär, eller choklad och skogsbär, men det är bara en smaksak. Gillar då bättre choklad med klassiska frukter, såsom apelsin eller hallon