2010-04-23, 10:52
Medlem
Squeekys avatar
Expressen kör en story om ett fejkbrev där Mona Sahlin ger ekonomisk rådgivning, bla om svartavlönad dagmamma.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.19...-gor-s-rasande

Tyvärr är bilden på brevet ganska usel. Är det någon som har tillgång till en läsbar kopia?
Citera
2010-04-23, 11:42
Medlem
Mongosyrrans avatar
Det skapades av crapi här på forumet. Någon har varit kreativ, hatten av.

https://www.flashback.org/sp18206972
Citera
2010-04-23, 11:51
Medlem
jumpcuts avatar
Det mest fantastiska är att fokus läggs på att det är smutskastning och förtal, att Alliansens anhängare spelar smutsigt och så vidare. Inte ett ord om att det som står faktiskt är SANT...

Sossarna spred falska rykten, Alliansanhängare sysslar med sann samhällsinformation. Men det är Alliansanhängarna som får skit... Va?
Citera
2010-04-23, 11:59
Medlem
invisuss avatar
Awesome att någon kastar lite skit på den dära skräpsubban
Citera
2010-04-23, 12:01
Medlem
soptippsbosses avatar
Härligt!

Sprid den med vinden. Hon behöver all feedback hon förtjänar.
Citera
2010-04-23, 12:36
Medlem
Tlagnojs avatar
Vet inte riktigt om jag håller med överåklagare Sven-Erik Alhem.

BrB 5:1 2st
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.
Citera
2010-04-23, 12:49
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Vet inte riktigt om jag håller med överåklagare Sven-Erik Alhem.

BrB 5:1 2st
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.
Det är självklart en bedömningsfråga. Personligen anser jag att det faktum att hon kan bli Sveriges nästa statsminister gör det helt rätt att påminna allmänheten om offentliga uppgifter som stått att läsa i tidningar.

Jag menar, får politiker gå för att de inte betalat TV-avgift och betalat svart barnhjälp så borde Mona Sahlin inte ha existensberättigande i socialdemokraterna ens som medlem...
Citera
2010-04-23, 12:56
Medlem
Kazmo22s avatar
herregud vilken dum jävel hon är!
Citera
2010-04-23, 12:59
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det är självklart en bedömningsfråga. Personligen anser jag att det faktum att hon kan bli Sveriges nästa statsminister gör det helt rätt att påminna allmänheten om offentliga uppgifter som stått att läsa i tidningar.

Jag menar, får politiker gå för att de inte betalat TV-avgift och betalat svart barnhjälp så borde Mona Sahlin inte ha existensberättigande i socialdemokraterna ens som medlem...

Jo, allt i lagboken är ju en bedömningsfråga *shrugs*

Om det här är förtal så borde ju varenda tidning blivit fällda för förtal i.o.m. Cecilia Stegö-Chiló efter valet 2006.
Citera
2010-04-23, 13:01
Medlem
LP-skivas avatar
Man undrar hur länge till sossarna kan ha Sahlin som partiledare om de vill överleva?

Bilden gjordes alltså för nåt halvår sedan och först nu uppmärksammas den. Kan det ligga nån valstrateg bakom? Hur som helst måste den spridas vidare.
Citera
2010-04-23, 13:09
Medlem
Garneringsmannens avatar
Coolt att Flashback var den kreativa arena som utlöste detta magnifika konstverk.

Samtidigt behöver man inte dra upp Mona Sahlins historia för att tappa förtroendet för henne. Räcker bra med att följa med i nuet. Det kommer komma fler klavertramp innan valet, var så säkra. Den där tanten klarar inte press.
Citera
2010-04-23, 13:19
Medlem
Mr. Pissfaces avatar
Nytt bluffbrev, okritisk artikel denna gång. Undrar varför.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7007661.ab
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback