2010-04-22, 19:37
Bannlyst
Fick en 4:e varning. Nog för att jag beter mig illa ibland, det förnekar jag inte. Men rätt skall vara rätt.

Jag svarade på en fråga i den här tråden:

https://www.flashback.org/t899516

Frågeställningen lyder bland annat:

Men vad mer? Vad kan tre ungdomar runt 20 hitta på i Prag? Är helt ointressad av det kulturella Prag har att erbjuda. Vi vill festa och ha kul.

På detta svarade jag:

Kryllar av fina horor där också, så ta med en tusing extra så blir ni av med oskulden på ett eminent sätt.

Detta menar moderatorn "Najas" att det skulle varar OT med motiveringen: TS frågade efter vad öl + sprit kostar på pub/supermarket. Dessutom vill han ha rekommendationer på festställe/klubbar.

Därav tilldelades jag en varning.

Som ju uppenbart är så ställer inte TS enbart denna fråga. Han vill även ha tips på annat "kul" som man kan hitta på i Prag.

Vissa menar att det är just "kul" att knulla horor, så varför får jag inte tipsa om detta?

Moderatorn har inget stöd för sitt agerande enligt min uppfattning.

Därför undrar jag:

Var det rätt av "Najas" att tilldela mig en varning för OT?

Det skall tilläggas att jag även hade skrivit något i stil med:

Munnarna skall sprutas fulla i Prag. En riktig homo-dag i Prag.

Alltså, med en känd svensktoppslåt av Onkel Kånkel i åtanke.

Visst var det fånigt skrivet. Men OT? Knappast! Detta är min idé om vad som skulle kunna tänkas vara roligt, i Prag.

Jag tipsar om att knulla sprutluder i Prag!
2010-04-25, 22:01
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaudOlofsson
Därför undrar jag:

Var det rätt av "Najas" att tilldela mig en varning för OT?

Det skall tilläggas att jag även hade skrivit något i stil med:

Munnarna skall sprutas fulla i Prag. En riktig homo-dag i Prag.

Alltså, med en känd svensktoppslåt av Onkel Kånkel i åtanke.

Visst var det fånigt skrivet. Men OT? Knappast! Detta är min idé om vad som skulle kunna tänkas vara roligt, i Prag.

Jag tipsar om att knulla sprutluder i Prag!

Najas har inte gett dig en varning. Du själv har orsakat varningen genom att tramsa och gå OT för många gånger utan att fatta vart gränsen går.
Beslutet om att ge dig en varning fattades som alla andra varningar kollektivt utav moderatorerna.

I det aktuella fallet så tycker jag absolut att det är OT och att du förtjänade den tillsägelse som ledde fram till din varning för ohörsamhet.
2010-04-26, 13:28
Medlem
Aakes avatar
Jag har också varit avstängd en vecka för "ohörsamhet".

Tydligen delas tillsägelser ut helt godtyckligt för vad vissa moderatorer anser vara trams och OT, vad värre är att dessa moderatorer inte informerar vederbörande om tillsägelserna vare sig i trådarna eller via PM.

Det är svårt att visa hörsamhet när man aldrig blivit informerad om tillsägelserna.

Innan min veckolånga avstängning kände jag till två tillsägelser för struntsaker moderatorsluskarna kallade för trams och OT, jag blev alltså avstängd från ett forum som saluförs som "yttrandefrihet på riktigt" trots att jag inte brutit mot några av forumets regler.

Jag tycker ni som modererar FB skall ta en funderare på det här. Är det rätt att stänga av en användare för vad som den enskilde moderatorn anser vara OT och trams? Hur var det nu igen med yttrandefriheten?
2010-04-26, 20:10
Medlem
najass avatar
Vad jag försökt förklara för dig i PM men som du verkar ha verkligt svårt att förstå är att du INTE svarade på det inlägg du påstår. Ditt raderade inlägg finns kvar för alla mods att se och där ser man att du citerar en helt annan trådstart som lyder:

Citat:
Festa i Prag

--------------------------------------------------------------------------------

Goddagens!
Jag och många polare ska åka med en skolresa till Prag om några veckor, och ska ägna tiden åt drickande m.m. Undrar hur mycket en öl kostar i Supermarket/Pub och även starksprit? Något coolt festställe/klubb som rekommenderas?

På detta svarar du (du CITERAR alltså detta inlägg):
Citat:
Kryllar av fina horor där också, så ta med en tusing extra så blir ni av med oskulden på ett eminent sätt.

och sedan fyller du på med:
Citat:
Kuken skall in och ut i fittan och röven. Munnarna skall sprutas fulla i Prag. En riktig homo-dag i Prag.

Detta sammantaget gav dig ytterligare en TILLSÄGELSE för OT. Jag har INTE varnat dig. Moderatorer kan inte varna andra FB:are. Däremot fick du en varning för ohörsamhet efter omröstning i outlaw. Alla mods har alltså haft möjlighet att kontrollera alla dina tillsägelser och därefter röstat (på en varning).
2010-04-28, 09:11
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Jag har också varit avstängd en vecka för "ohörsamhet".

Tydligen delas tillsägelser ut helt godtyckligt för vad vissa moderatorer anser vara trams och OT, vad värre är att dessa moderatorer inte informerar vederbörande om tillsägelserna vare sig i trådarna eller via PM.

Det är svårt att visa hörsamhet när man aldrig blivit informerad om tillsägelserna.

Innan min veckolånga avstängning kände jag till två tillsägelser för struntsaker moderatorsluskarna kallade för trams och OT, jag blev alltså avstängd från ett forum som saluförs som "yttrandefrihet på riktigt" trots att jag inte brutit mot några av forumets regler.

Jag tycker ni som modererar FB skall ta en funderare på det här. Är det rätt att stänga av en användare för vad som den enskilde moderatorn anser vara OT och trams? Hur var det nu igen med yttrandefriheten?
Du har under din tid på forumet dragit på dig 19 tillsägelser för OT så jag skulle säga att hela det här inlägget är rent skitsnack. Att det vid 17 tillfällen missats att informera dig om dina tillsägelser köper jag helt enkelt inte.
2010-04-28, 15:52
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Du har under din tid på forumet dragit på dig 19 tillsägelser för OT så jag skulle säga att hela det här inlägget är rent skitsnack. Att det vid 17 tillfällen missats att informera dig om dina tillsägelser köper jag helt enkelt inte.

Visst, jag har dessutom varit totalbannad men fått amnesti. Är det rimligt att stänga av en användare enbart för vad som subjektivt kan uppfattas som OT? En användare som aldrig brutit några regler på fyra år och + 12 500 inlägg?

Det borde räcka med att ni mods säger till när ni inbillar er att något är OT och verkligen ser till att den infon går fram. Det går tex alldeles utmärkt att göra det via PM eller e-maila användaren.
2010-04-28, 16:10
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Visst, jag har dessutom varit totalbannad men fått amnesti. Är det rimligt att stänga av en användare enbart för vad som subjektivt kan uppfattas som OT? En användare som aldrig brutit några regler på fyra år och + 12 500 inlägg?

Det borde räcka med att ni mods säger till när ni inbillar er att något är OT och verkligen ser till att den infon går fram. Det går tex alldeles utmärkt att göra det via PM eller e-maila användaren.
Det finns ganska så tydliga regler och riktlinjer king det där. Drar man inom ett år på sig ett flertal tillsägelser - i praktiken mellan tre och sex stycken - så bör man räkna med att kunna få en varning för ohörsamhet. Du fick fem tillsägelser inom den tiden och ansågs därför av moderatorerna ha gjort dig förtjänt av en varning. Det är exakt samma som gäller för alla användare och vi tar inte hänsyn till hur många inlägg som totalt postats under den tiden.
2010-04-28, 16:30
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Det finns ganska så tydliga regler och riktlinjer king det där. Drar man inom ett år på sig ett flertal tillsägelser - i praktiken mellan tre och sex stycken - så bör man räkna med att kunna få en varning för ohörsamhet. Du fick fem tillsägelser inom den tiden och ansågs därför av moderatorerna ha gjort dig förtjänt av en varning. Det är exakt samma som gäller för alla användare och vi tar inte hänsyn till hur många inlägg som totalt postats under den tiden.

Nej, de reglerna och riktlinjerna är knappast tydliga. Jag har varit med flera ggr om att få tillsägelse av skitnödingar bara för att man svarat på en annan användares frågor som ibland kan vara ett sidospår i diskussionen men som ändå har relevans i helheten.

Av de fem tillsägelserna fick jag kännedom om två, struntsaker bägge två.
2010-04-28, 16:38
Medlem
Det är OT så in i helvete, inte nog med att det är fel tråd utan det är helt fel jävla forumdel också.

Hade ts vilja ha svar om horor i prag så hade han frågat här https://www.flashback.org/t1143760 och inte i resor.
2010-04-28, 17:01
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
...som ibland kan vara ett sidospår i diskussionen men som ändå har relevans i helheten.

Av de fem tillsägelserna fick jag kännedom om två, struntsaker bägge två.
Problemet för dig är då att det inte är du som avgör vad som faktiskt har relevans, och efter så pass många tillsägelser dom du dragit på dig genom åren borde du inse att det är dumt att chansa. Att någon annan gått OT innebär inte att det är fritt fram att bemöta eller svara på det.

Vad det gäller antalet tillsägelser som du känt till så är det självklart olyckligt att du missat informationen, men om du vill ta det med de enskilda moderatorerna kan jag berätta vem det är så får ni lösa det via PM.
2010-04-28, 19:15
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Problemet för dig är då att det inte är du som avgör vad som faktiskt har relevans, och efter så pass många tillsägelser dom du dragit på dig genom åren borde du inse att det är dumt att chansa. Att någon annan gått OT innebär inte att det är fritt fram att bemöta eller svara på det.

Vad det gäller antalet tillsägelser som du känt till så är det självklart olyckligt att du missat informationen, men om du vill ta det med de enskilda moderatorerna kan jag berätta vem det är så får ni lösa det via PM.

Jag har skickat PM till Evil Ed ang den sista konstiga tillsägelsen men inte fått svar.
2010-04-28, 20:31
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Jag har skickat PM till Evil Ed ang den sista konstiga tillsägelsen men inte fått svar.
Vari ligget det konstiga i tillsägelsen? Tråden handlar om att man ska posta bilder på sina maträtter och du tar en bild på ett paket Friskies samt en skål med kattmaten upphälld.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in