2010-04-22, 17:27
Medlem
Lunarus avatar
Snabb fråga, med ett förhoppningsvis snabbt svar.

Vad har situps för effekt på tjocka männsikor, och på sådana som inte är riktigt 'smala' men lite över normalen?
Citera
2010-04-22, 17:31
Medlem
Lunarus avatar
Tilläggas bör väl att jag vet att man självklart bygger upp magmusklerna, men blir man smalare etc, eller är det bara att försöka förbränna fettet som gäller om man vill bli smal?
Citera
2010-04-22, 17:31
Medlem
Att träna magmusklerna påverkas inte av hur kraftig man är. Däremot kommer magmusklerna inte synas förrän man blivit av med all extra fett runt magen.
Citera
2010-04-22, 17:32
Medlem
SupermanXXXs avatar
Vill tillägga att det inte heller går att punktförbränna.. Dvs om du tränar mage för att bränna bort fett så betyder inte det att fettet på magen försvinner, det är något man inte kan välja utan det gör kroppen åt en.
Citera
2010-04-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaru
Tilläggas bör väl att jag vet att man självklart bygger upp magmusklerna, men blir man smalare etc, eller är det bara att försöka förbränna fettet som gäller om man vill bli smal?

Och det säger du nu...

Att träna magmusklerna förbränner inte lika mycket fett som jogging gör. Man kan inte bli av med fett på endast ett visst område på kroppen, därför bör man bli av med dessa extra kilon genom rörliga aktiviteter samt nedskärning av kolhydrater. Även om man inte ser något resultat av alla dessa sit-ups så bör man göra dessa under "bantningen". Det blir då en trevlig överraskning då fettet runt magen försvinner.
Citera
2010-04-22, 17:35
Medlem
ReidarDahlens avatar
*plipp* självcensur.
inb4 kränkt yttrandefrihetstråd i integrationsforumet.
Citera
2010-04-22, 17:41
Medlem
Lunarus avatar
Ah, okej. Tackar. Om folk har andra tips kan ni väl posta, annars kan väl någon moderator låsa tråden eller så kan ni väl låta den sjunka antar jag. ^^
Citera
2010-04-22, 18:06
Medlem
Tror ingen skrev att effekten kommer bli att personen blir ännu tjockare pga av musklerna som trycker ut fettet ännu mer. Det är det enda som kommer ske av situps; inget annat.
Citera
2010-04-22, 18:16
Medlem
ReidarDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Tror ingen skrev att effekten kommer bli att personen blir ännu tjockare pga av musklerna som trycker ut fettet ännu mer. Det är det enda som kommer ske av situps; inget annat.
smartast i kommunen.

OP/TS, kolla twohundredsitups, GL/HF!
Citera
2010-04-22, 18:21
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simoon321
Och det säger du nu...

Att träna magmusklerna förbränner inte lika mycket fett som jogging gör. Man kan inte bli av med fett på endast ett visst område på kroppen, därför bör man bli av med dessa extra kilon genom rörliga aktiviteter samt nedskärning av kolhydrater. Även om man inte ser något resultat av alla dessa sit-ups så bör man göra dessa under "bantningen". Det blir då en trevlig överraskning då fettet runt magen försvinner.

Verken situps eller jogging ökar fettförbränningen. Det är en sak att jogging kostar mer kalorier än situps per minut men förbränner mer fett gör det absolut inte.
Citera
2010-04-22, 18:59
Medlem
Lunarus avatar
Vadfan, nu blir jag orolig.
1. Det där han sa om att musklerna trycker ut fettet och man ser tjockare ut, är det sant?
2. Hur fan förbränner man fett om man inte gör det genom att jogga heller då, personen ovan mig?
Citera
2010-04-22, 19:15
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaru
Vadfan, nu blir jag orolig.
1. Det där han sa om att musklerna trycker ut fettet och man ser tjockare ut, är det sant?
2. Hur fan förbränner man fett om man inte gör det genom att jogga heller då, personen ovan mig?

Ligg på ett kaloriunderskott. Jogging och all annan aerobisk verksamhet förbränner kalorier och underlättar definitivt vikt/fettnedgången. Men du måste ändå tänka på vad du äter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in