2011-07-20, 14:29
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Har tråden bara dött ut och det faktiskt finns en frågeställning som inte besvarats så hade jag förmodligen inte gjort mer än att i värsta fall raderat inlägget. Är det däremot en idiotbump enbart i syfte att vara lustig så bör man räkna med att få en tillsägelse på köpet.

Inte ska man väl få en tillsägelse så länge man håller sig till topic?
Citera
2011-07-20, 18:18
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Inte ska man väl få en tillsägelse så länge man håller sig till topic?
Bumpar du exempelvis en tråd som denna där det inte finns någon oavslutad frågeställning så håller du dig inte till ämnet och riskerar därmed en tillsägelse.
Citera
2011-07-20, 21:46
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Bumpar du exempelvis en tråd som denna där det inte finns någon oavslutad frågeställning så håller du dig inte till ämnet och riskerar därmed en tillsägelse.

Men så länge det finns saker att diskutera, så är det okej?
Citera
2011-07-20, 23:54
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Men så länge det finns saker att diskutera, så är det okej?
Inte per automatik, nej. Det blir en bedömning från fall till fall, men jag personligen - och nu pratar jag inte för några andra moderatorer än mig själv - hade inte delat ut en tillsägelse om någon frågat hur det gick i en tråd där frågan kan vara befogad. Ibland kan en bump av den typen göra att tråden dyker upp i någons prenumerationslista och plötsligt kommer de ihåg att de aldrig berättade vad som hände sen.
Citera
2011-07-22, 14:46
Medlem
ojns avatar
Min högst personliga åsikt som moderator

Beroende på forum tycker jag generellt att det är okej. I Systemutveckling skulle jag uppskatta att få veta hur det gått med ett specifikt problem och så länge inlägget är OnT ("hur gick det, fick du ordning på det?" är bättre än bara "bump"), frågeställaren fortfarande är aktiv på Flashback och det inte gått alltför lång tid (man behöver ju inte bumpa en 4 år gammal tråd) ser jag inga problem med det.

I lite mindre seriösa forum känns det däremot ganska meningslöst. Men allt beror ju på omständigheterna i övrigt, så det är naturligtvis svårt att ge ett generellt svar.
Citera
2011-07-23, 12:55
Medlem
Sunt förnuft? Att någon sagt att han gå och handla på ICA känns ju inte direkt värt att bumba. Däremot ngn som ska göra testet för att bli stridspilot kan ju vara spännande och diskussionen kan gå vidare.

Frihet under ansvar.
Citera
2011-07-23, 17:39
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Inte per automatik, nej. Det blir en bedömning från fall till fall, men jag personligen - och nu pratar jag inte för några andra moderatorer än mig själv - hade inte delat ut en tillsägelse om någon frågat hur det gick i en tråd där frågan kan vara befogad. Ibland kan en bump av den typen göra att tråden dyker upp i någons prenumerationslista och plötsligt kommer de ihåg att de aldrig berättade vad som hände sen.
Jag resonerar på samma sätt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in