2010-04-21, 16:25
Medlem
burfogels avatar
Ibland när jag inte har något att göra händer det att jag kollar runt bland äldre trådar på forumet, och ibland händer det att jag fastnar i någon tråd som TS startade för att få hjälp med något problem. Det händer att sådana trådar blir ganska långa och är det ett intressant ämne fortsätter jag läsa, men tyvärr händer det allt som oftast att TS bara slutar skriva och man får inte veta hur det egentligen slutade.

I det läget, är det okej att bumpa tråden med texten "Hur gick det?", med tanke på att det knappast tillför tråden något, förutom att stilla ens nyfikenhet. Ska man PMa vederbörande istället? Är det okej att fråga i en två år gammal tråd? Finns det några "gränser" här?
Citera
2010-04-21, 16:39
Medlem
1979s avatar
Det är ok om den inte är tokgammal.
Citera
2010-04-21, 16:41
Medlem
burfogels avatar
Ja, om sista inlägget skrevs 2003 kanske man inte ska bemöda sig, och man bör kolla så att TS inte är avstängd och har varit aktiv på forumet relativt nyligen. Då är det okej alltså?
Citera
2010-04-21, 16:43
Medlem
Om tråden är yngre än 1 år tycker jag det är ok, kan dock variera lite beroende på vad det är för ämne och så.
Citera
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Ja, om sista inlägget skrevs 2003 kanske man inte ska bemöda sig, och man bör kolla så att TS inte är avstängd och har varit aktiv på forumet relativt nyligen. Då är det okej alltså?
Ja, det tycker jag.

Håller inte med om att du inte tillför tråden något, för det gör du ju - du ger ju andra medlemmar möjligheten att läsa svaret också. Skriver du ett pm blir svaret okänt.
Citera
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:

För mig är det helt ok.
Citera
2010-04-21, 16:46
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Om tråden är yngre än 1 år tycker jag det är ok, kan dock variera lite beroende på vad det är för ämne och så.

Fast om man ska vara lite petig, är TS fortfarande aktiv på forumet kan man kanske fråga även om tråden är fyra år gammal? Jag menar, det viktiga är ju att TS är aktiv på forumet.
Citera
2010-04-21, 16:48
Medlem
Ryghs avatar
Citat:
Fast om man ska vara lite petig, är TS fortfarande aktiv på forumet kan man kanske fråga även om tråden är fyra år gammal? Jag menar, det viktiga är ju att TS är aktiv på forumet.
Jag tycker att så länge trådskaparen är aktiv kan tråden få vara hur gammal som helst.
Citera
2010-04-21, 16:51
Medlem
Holger Meinss avatar
Eller så löser man det med ett PM till TS.
Citera
2010-04-21, 16:53
Medlem
Fazikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holger Meins

Eller så är det fler som är intresserade av ett svar?
Citera
2010-04-21, 16:54
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holger Meins
... eller så läser du trådstarten innan du postar.

Edit: många eller blir det...
Citera
2010-04-21, 16:57
Medlem
Citat:

Att kolla så att TS fortfarande är aktiv tycker jag är en självklarhet om man ska bumpa en tråd på detta sättet. Men sen tycker jag att det beror mycket på ämnet om det är värt att bumpa en 4 år gammal tråd. Själv skulle jag förmodligen inte bumpa en som var äldre än 1 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in