2010-04-21, 00:44
Medlem
wh0res avatar
Kan börja med att berätta att jag kör Win7.
Direkt när jag startar windows media center kommer det upp en ruta där det står att "Windows media center has stopped working"
Sen finns det några alternativ man kan välja mellan.
- Check online for a solution and close the program
- Close the program
- Debug the program.

Om man klickar på view problem står det ara "Stopped working" som description.
Om man klickar på "- Debug" Får man välja mellan att starta om programmet eller söka på internet efter en lösning.
Om man väljer "- Check online" börjar den snällt att söka, sen startar mediacenter om med samma ruta om att programmet har slutat fungera.

Jag har Googlat lite. Kommer inte fram till något vettigt. Lyckas inte hitta Windows media center som någon slags fil att ladda ner på windows för att återinstallera heller. Någon som har några bra tips eller idéer eller har haft samma problem?
Kikade in i kontrollpanelen och hoppades kunna avinstallera windowskomponenter som man kan i gamla hederliga XP, men det kunde man inte, bara avaktivera... Och det kan ju knappast hjälpa mig.

Använder mest Windows Media Center för att se på kabel-TVn uppe i högra hörnet samtidigt som jag chattar och surfar. Så om någon har något annat fantastiskt program för denna uppgift så får ni gärna dela med er! Annars är jag nöjd om bara Media Center börjar fungera.
Tack och hej!
Citera
2010-04-21, 01:15
Medlem
Muckarduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re

Använder mest Windows Media Center för att se på kabel-TVn uppe i högra hörnet samtidigt som jag chattar och surfar.

Analog eller digital kabel-TV? Vilken typ av TV-kort/USB-sticka har du?

Kolla om gratisversionerna av ProgDVB funkar för dig:

http://www.progdvb.com/download_progdvb.html
Citera
2010-04-21, 16:36
Medlem
wh0res avatar
Det löste sig nu... Allt som krävdes var två omstarter.

Men tack för tipset där uppe! Bra att ha om det börjar krångla igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in