2010-04-21, 16:28
Medlem
hatlogikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Hade det varit bättre om han våldtagit ett barn av motsatt kön, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av snirv

Hej. Om jag personligen skulle bli våldtagen och dessutom hade den lyxen att få välja vilket kön personen som utför våldtäkten har, så skulle jag utan tvekan välja en person med motsatt kön. Detta pga att jag är heterosexuell precis som den övervägande majoriteten av befolkningen, och ser detta som det minst onda av två onda ting.

Jag personligen skulle uppleva våldtäkt av en person med samma kön som en dubbel våldtäkt.
Först den vanliga våldtäkten med allt det innebär, och sedan kränkningen/våldtäkten av min heterosexualitet.

Av två onda ting så väljer jag naturligtgvis det minst onda, tycker ni det är konstigt?

Tycker naturligtvis alltid att det väldigt illa när någon blir våldtagen, men detta hindrar inte mig från att tycka vissa våltäkter kan vara värre än andra.
Citera
2010-04-21, 16:35
Medlem
FattigaShejkens avatar
[quote=FattigaShejken][quote=Awesome]
Vad är det för jävla bögäckeljävel som våldtar ett barn av samma kön? Fan hur dumma människor finns det egentligen i vårt land?

Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Ja det tycker jag.

Han kanske tycker det därför att som kille är det med stor sannolikhet extremt svårt att komma ut och berätta att man har blivit våldtagen pga. att som tjej får man väldigt mycket stöd av omgivningen och som kille ska man uppfattas som macho och det passar inte in bland samhällets syn på killar.

Citat:
Ursprungligen postat av hatlogiker
Hej. Om jag personligen skulle bli våldtagen och dessutom hade den lyxen att få välja vilket kön personen som utför våldtäkten har, så skulle jag utan tvekan välja en person med motsatt kön. Detta pga att jag är heterosexuell precis som den övervägande majoriteten av befolkningen, och ser detta som det minst onda av två onda ting.

Jag personligen skulle uppleva våldtäkt av en person med samma kön som en dubbel våldtäkt.
Först den vanliga våldtäkten med allt det innebär, och sedan kränkningen/våldtäkten av min heterosexualitet.

Av två onda ting så väljer jag naturligtgvis det minst onda, tycker ni det är konstigt?

Tycker naturligtvis alltid att det väldigt illa när någon blir våldtagen, men detta hindrar inte mig från att tycka vissa våltäkter kan vara värre än andra.

Mmm. Det är ju också en anledning till att det är värre för pojken.
Citera
2010-04-21, 16:38
Bannlyst
Citat:

Jag tror personligen inte att barnet som är våldtaget mår mycket bättre och att dess föräldrar tycker att det var mycket bättre att det var en person av motsatt kön som våldtog barnet. Jag tror de tycker att det är lika illa och de flesta inser att det är flera andra aspekter som spelar in hur långtgående traumat blir efter en sån upplevelse.

Att DU är homofob är inget som gör att vare sig barn eller föräldrar suckar ut och tycker att det var ju ändå mycket bättre det här. Du kan ju inte dra slutsatser om vad våldtagna barn tycker beroende på hur du tror att DU skulle reagera på grund av hur du ser på saker och ting.
Citera
2010-04-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Vad är det för jävla bögäckeljävel som våldtar ett barn av samma kön? Fan hur dumma människor finns det egentligen i vårt land? Lille grabbens uppväxt är förstörd och han kommer lida va psykiska problem resten av livet. Fan vilka jävla äckliga vidriga svin det finns i det här landet. Livstid fängelse är det enda rätta.

Det är väl samma sak för flickor som våldtas, oavsett kön på gärningsmannen är det väl lika hemskt. Tycker också att livstid skulle tillämpas i alla fall, eftersom offrets liv är förstört.
Citera
2010-04-21, 17:19
Medlem
hatlogikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten

Att DU är homofob är inget som gör att vare sig barn eller föräldrar suckar ut och tycker att det var ju ändå mycket bättre det här. Du kan ju inte dra slutsatser om vad våldtagna barn tycker beroende på hur du tror att DU skulle reagera på grund av hur du ser på saker och ting.

Nej jag är inte homofob jag är heterosexuell, om du sedan tycker att det är samma sak så får det stå för dig. Att börja anklaga mig för att vara homofob tycker jag är bara trams.

Jag har inte dragit några slutsatser angående detta fall, jag har bara utryckt hur jag skulle reagera på en våldtäkt. Du däremot drar väldigt mycket slutsatser som tex att jag är homofob och "tror" att jag skulle reagera på ett visst sätt.
Du vet ingenting om mig och mina erfarenheter, huruvida om jag blivit utsatt för övergrepp och i så fall vilka typer av övergrepp det skulle kunna vara.
Du har inte tillräckligt med info om mig för att veta om jag "tror" eller vet hur jag skulle reagera i en viss situation.

Hursomhelst så skulle jag inte sitta och berätta om sådana erfarenheter för dig eller nån annan här på flashback.
Citera
2010-04-21, 17:43
Medlem
wishyouwereheres avatar
äh den här tråden handlar ju inge om fallet.
som kanske inte alls e våldtäkt i egentlig bemärkelse, de e ju ingen som vet ännu o ingen som kommer me mer info. Artikeln säger att de kommit in en anmälan om våldtäkt mot barn.

de kan va frågan om en muslim som upptecker att sonen har ett frivillig sex me någon o då ringer polisen för att sonen inte fyllt 15 å dem vill skydda familjens heder från bögbacill

de kan oxå va en peddosadist som knullat på en treåring fast de e nog inte lika troligt då hade de varit annan typ av artikel

mod borde rensa sånt som inte har me fallet å göra
Citera
2010-04-21, 18:13
Bannlyst
Citat:
Nej jag är inte homofob jag är heterosexuell, om du sedan tycker att det är samma sak så får det stå för dig. Att börja anklaga mig för att vara homofob tycker jag är bara trams.

Jag har inte dragit några slutsatser angående detta fall, jag har bara utryckt hur jag skulle reagera på en våldtäkt. Du däremot drar väldigt mycket slutsatser som tex att jag är homofob och "tror" att jag skulle reagera på ett visst sätt.
Du vet ingenting om mig och mina erfarenheter, huruvida om jag blivit utsatt för övergrepp och i så fall vilka typer av övergrepp det skulle kunna vara.
Du har inte tillräckligt med info om mig för att veta om jag "tror" eller vet hur jag skulle reagera i en viss situation.

Hursomhelst så skulle jag inte sitta och berätta om sådana erfarenheter för dig eller nån annan här på flashback.

Okej, då är du väl inte det.

Men du skrev att det hade varit bättre om den här personen våldtagit en flicka i stället för en pojke för det skulle vara "mycket bättre." Alltså uttalade du dig faktiskt om hur andra skulle uppleva det.
Citera
2010-04-21, 18:35
Medlem
Pastakryddas avatar
Ingen som har någon information om VAR i Norrtälje kommun detta skett?
Eller info överhuvudtaget om fallet?

En våldtäkt är en våldtäkt.

Sen att tjejer automatiskt får stöd av samhället var ju en snygg syn på verkligeheten. Tjejen på 11 år som blev gruppvåldtagen av sex st känner nog inte så. En enda verkar ha blivit dömd och det till 110 timmars samhällstjänst.

Vårt land är patetiskt när det kommer till rättsväsendet.
Citera
2010-04-21, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ingen som har någon information om VAR i Norrtälje kommun detta skett?
Eller info överhuvudtaget om fallet?

En våldtäkt är en våldtäkt.

Sen att tjejer automatiskt får stöd av samhället var ju en snygg syn på verkligeheten. Tjejen på 11 år som blev gruppvåldtagen av sex st känner nog inte så. En enda verkar ha blivit dömd och det till 110 timmars samhällstjänst.

Vårt land är patetiskt när det kommer till rättsväsendet.

Haha ja eller tjejerna i Bjästa. Eller nån annanstans. Säkert.

Någon info har jag tyvärr inte.
Citera
2010-04-21, 18:59
Medlem
shbous avatar
Hade jag haft en son eller dotter och fått det roliga valet hade jag valt kvinnan framför den grovkalibriga mannen.
Citera
2010-04-21, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Hade jag haft en son eller dotter och fått det roliga valet hade jag valt kvinnan framför den grovkalibriga mannen.

Nu var det en fråga om den grovkalibriga mannen, om det var bättre att han våldtog din son eller dotter. Vilket hade varit bättre tror du?
Citera
2010-04-21, 19:03
Medlem
hatlogikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Okej, då är du väl inte det.

Men du skrev att det hade varit bättre om den här personen våldtagit en flicka i stället för en pojke för det skulle vara "mycket bättre." Alltså uttalade du dig faktiskt om hur andra skulle uppleva det.

Vad jag kan se på mina två inlägg så skrev jag "Av två onda ting så väljer jag naturligtgvis det minst onda" och "ser detta som det minst onda av två onda ting" bägge dessa står klart och tydligt att jag utgår från mig själv om jag är den drabbade.
Jag kan inte hitta var jag skulle ha skrivit "mycket bättre." om en flicka våldtagits, antar att du blandat ihop med någon annans inlägg.

Jag har på intet sätt försökt påstå att en heterosexuell våldtäkt är en bagatell. Jämför tex med att jag kanske tycker att 1500 mord är värre än 1000 mord, men det betyder ju inte att jag tycker att 1000 mord är mycket bättre, utan vad jag tycker är 1000 mord är det minst onda av två onda ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in