2010-04-20, 23:07
Medlem
cheeffs avatar
Förr fanns det ju iaf en beskrivning av som skulle diskuteras i detta delforumet, var något i stil med "Flashback - Diskussioner om Flashback och förslag på förbättringar" men inte ens då lyckades folk förstå vad det här forumet var till för. Har inget emot förslaget men frågan är om det skulle hjälpa något då, som andra nämnt, det alltid har kommit felplaceringar i det forum som ligger överst. Hur många gånger har det inte kommit frågor om saker som besvaras jättebra i FAQ? Folk är lata/skiter i det helt enkelt.

Men det kommer ju in lite förslag som verkar intressanta men man får se vad som sker.
Citera
2010-04-21, 01:31
Medlem
Ogdens avatar
Annars var ju ett förslag i tråden, att FAQ och Regler ligger överst, väldigt bra.
Citera
2010-04-21, 09:33
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Eller så lägger man Feedback överst så tar vi och städar en gång om dagen, och ingen har möjlighet att svara på och gå OT i de felplacerade trådarna.
Citera
2010-04-21, 10:04
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Eller så lägger man Feedback överst så tar vi och städar en gång om dagen, och ingen har möjlighet att svara på och gå OT i de felplacerade trådarna.

Men du kommer ju förlora alla bonusar du får för alla extra trådar du måste låsa jag har alltid trott att det var Flashbackmods lobbyn som motsatte sig förslaget om ett bytte då det skulle innebära kraftigt minskade inkomster för er.

Skämt o sidio tycker Frasses förslag var utmärkt låt dem få skärmas lite visar de enorm bättring kanske de kan få bli benådade och få tråden flyttad till papperskorgen istället
Citera
2010-04-21, 10:05
Medlem
Zwerchstands avatar
I Feedback finns saker av allmänt värde som inte bör nedsolkas. Lägg i stället FrasseFloyds slask/vask överst, förmodererad, namnge den "0.02" (bör duga alfabetiskt), invertera Laidbackvillkoret (och låt TS-knappen trigga regler-&-FAQ-tvångssplash) så resten slipper se olyckan utom de vaskade korn som flyttas ut och plojpostande inte kan fortgå för länge.
Citera
2010-04-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Mitt favoritförslag är att lägga en postningsbar slaskhög högst upp. Typ som papperskorgen, fast med möjlighet att posta. Det är viktigt att skilja papperskorgen från den här slaskhögen, för det finns (väldigt sällsynt visserligen) helt ok trådstarter som ligger där vilket gör att det per autopatik inte är genant att ha en papperskorgad tråd. Att däremot ha en trådstart i slaskhögen - då visar man för alla andra att man är en idiot som inte förtjänar bättre än en vänsterpartistisk finansminister.

Det finurliga med min idé är att man bara kan posta trådstarter i forumet - ingen, inte ens ts, ska kunna svara.
Kanske lägga till en dags automatisk avstängning om man postar i slasken så man hinner läsa FAQ och regler?
Citera
2010-04-21, 13:30
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
I Feedback finns saker av allmänt värde som inte bör nedsolkas. Lägg i stället FrasseFloyds slask/vask överst, förmodererad, namnge den "0.02" (bör duga alfabetiskt), invertera Laidbackvillkoret (och låt TS-knappen trigga regler-&-FAQ-tvångssplash) så resten slipper se olyckan utom de vaskade korn som flyttas ut och plojpostande inte kan fortgå för länge.
Fördelen ligger i att inget som postas där visas utan att vi godkänner det - inklusive trådstarter. För vår del blir alltså arbetsbördan hyfsat oförändrad, men ingen förutom ett fåtal moderatorer behöver se eländet och ingen kan frestas att gå OT och tramsa loss.

Notera nu att detta förslag endast läggs fram då det inte kräver någon som helst teknikeråtgärd och ska inte ses som en långsiktig lösning.

Edit: Och vad det gäller bonussystemet så kan det lika väl raderas och papperskorgas trådar från Feedback, så ersättningen blir oförändrad.
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2010-04-21 kl. 13:32.
Citera
2010-04-21, 13:35
Medlem
Zwerchstands avatar
Perfa. Ska vi säga till i morgon då? Annars krävs nog ≥1 teknikeråtgärd.
Citera
2010-04-21, 14:34
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Perfa. Ska vi säga till i morgon då? Annars krävs nog ≥1 teknikeråtgärd.
Det är tyvärr inte jag som bestämmer varken över forumets utforming eller teknikers prioritering, så jag vågar inte lova något.

Men man kunde kanske - istället för Feedback - har något annat högst upp som kräver förhandsgranskning av moderatorer om det nu inte är estetiskt tilltalande med en papperskorg som förstaalternativ i forumlistan.

Fördelen med det är dels som tidigare nämnts att bara ett fåtal moderatorer faktiskt ser skiten, och dels att folk - när de försökt posta samma tråde tre gånger - oftast funderar över varför det inte funkar och då akiverar hjärnan lite för att komma till rätta med problemet. får man dem bara att lyfta blicken ack så lite så är de förmodligen forumrubrikerna på spåren.
Citera
2010-04-21, 16:17
Medlem
langaocbs avatar
Stäng av alla idioter i en vecka som felpostar det första dom gör. Det är inte bara i den här avdelningen det felpostas så jag undrar om det bara är placeringen som är kruxet. Det brukar dyka upp någon totalt felplacerad tråd i Skvaller någon gång i veckan. Alltså inte att det ska skvallras om någon icke-kändis utan helt jävla felplacerat.
Hur fan tänker dom?
Citera
2010-04-21, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Stäng av alla idioter i en vecka som felpostar det första dom gör. Det är inte bara i den här avdelningen det felpostas så jag undrar om det bara är placeringen som är kruxet. Det brukar dyka upp någon totalt felplacerad tråd i Skvaller någon gång i veckan. Alltså inte att det ska skvallras om någon icke-kändis utan helt jävla felplacerat.
Hur fan tänker dom?
Det var väl inte direkt det hjärtligaste "Välkommen" jag hört i mitt liv.
Du skojar alltså?

ON topic: Placera "Övriga ämnen" högst upp?
Citera
2010-04-21, 19:41
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
Det var väl inte direkt det hjärtligaste "Välkommen" jag hört i mitt liv.
Du skojar alltså??

Det är inte det hjärtligaste "Hej jag är ny" att fråga hur man monterar sin chin-ups stång i skvaller-delen. Ärligt talat måste man vara förståndhandikappad (nittiotalist) om man gör det och sådana finns det nog av på FB.

Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
ON topic: Placera "Övriga ämnen" högst upp?

Hur i hela friden skulle det hjälpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in