2011-06-03, 14:14
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmieAkesson
Syftar du p islamistiska gng eller?
Frklara varfr kristna kvinnor inte kan g igenom "islamiska" omrden i England utan att anvnda sjal?
http://politisktinkorrekt.info/2011/...sdel-i-london/

Vad r det fr "gng" som inte tillter kristna och icke muslimer att befinna sig i deras omrden?

Det jag hnvisade till var gngkulturen som r extremt omfattande och svr i hela London, den r inte Islamiskt.

Det dr inslaget om Tower Hamlet och East London Mosque r ju lite vl verdrivet. East London Mosque r knt fr sin extrema Wahabism, det r kanske ett 100 tal personer precis i omrdet runt Mosken som ofta brkar och stller till ovsen och hmnar i media, det r deras syfte. De brkar mest med den lokala Bengaliska muslimska moderata befolkningen dr. Tower Hamlet r stort och omrdet dessa trakaserar r mycket begrnsat.

Att Kristna och icke muslimer inte kan vara dr r struntprat, precis bredvid mosken ligger favorit turist stllet Bricke Lane, dr det kryllar av turister frn hela vrlden dagligen. Det ligger massivt med restauranger och det festas lngt in p ntterna. London Metropolitan Uni ligger ven typ 5 minuters promenad frn den dr mosken och omrdet har ett stort, aktiv och festfullt, studentliv. Jag har sjlv lst p det Uni och sett galningarna med sina predikningar i omrdet runt mosken, de r ofta ute nr det firas olika Hinduiska hgtider, fr det bor en hel del Hinduer i omrdet ocks.

Visst stller dessa puckon till problem och predikar hat, men deras pverkan och de problem de skapar r inte mer n vad huliganer gr vid en normalstor fotbollsmatch.

Dock r det ju just deras retorik som gr folk galna, vilket man kan frst men man br ven minnas att det r precis deras syfte. De sger och gr saker fr att kunna reta folk maximalt, bde p plats och nr de fr plats i media Men de r ju frsvinnande f i antal och procent i omrdet, plus att de mest trakaserar andra Muslimer.

EDIT: sen kan jag ju helt klart hlla med om att samhllet r helt klart CP absurt politiskt korrekt, vilket alla kritiserar och klagar p, men som tydligen ingen vet hur man gr ngot t.
Senast redigerad av korp 2011-06-03 kl. 14:18.
Citera
2011-06-03, 15:51
Medlem
Anygivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squadrista
Har ni sett hur det ser ut i engelska skolor idag? Negrer och vita str tillsammans och rappar om att skjuta folk p skolgrden, klassrummen r rena kaoset. P gatan kan man se folk som rker marijuana och knarkar helt ppet. Rasblandningen i England verkar vara extremt allvarlig dr ocks. England svek hela Europa under WWII och har alltid varit vldigt amerikaniserat och judestyrt.

Hur kommer det sig att just England r s amerikaniserat och dekadent? Borde inte ett vitt europeiskt land visa mer styrka och renhet n s? Vad beror det p att degenerationen r s extrem just dr?

Right, nu vet jag inte hur gammalt detta inlgg r eller om diskussionen har gtt vidare frn huvudfrgan, men..

Sg denna post idag och det slog mig hur otroligt naivi vissa mnniskor r, och vart fan dom fr sin information ifrn.
Visst TS ger ju inte direkt intryck av att ha alla, eller fr den delen, ngra hstar kvar i stallet, men det verkar som att mnga har ett liknande intryck av England.

Bor sjlv i England sen 3 r tillbaka och jobbar inom skolvsendet samt ett annat yrke dr jag har vldigt mycket kontakt med svl barn som ungdommar.
Reser runt ganska s mycket i de sdra och mellersta delarna av England (ej beskt Manchester och London vilka ofc r vldigt stora problemomrden) och drar starkt p gonbrynen nr man lser hur TS beskriver England.
England har ett bttre skolvsende och en hgre standard p sin undervisning idag en vad Sverige har, det brukade inte vara s men de senaste ren har en kombination av att den Svenska skolan tappat i form av kvaliten p undervisning och den Engelska gtt upp.
S vi som ett land som brukade klappa oss p ryggen och prata om vilken fantastisk skola vi har, ligger nu allts i l frn ett land som spenderar X antal miljoner pund p sin arm, har ca 60 miljoner fler invnare en oss och end lyckas hlla en hgre kvalite p sin undervisning.
Detta visar inte hur bra britterna r, utan hur mycket vran skola har fallit de senaste ren, vi som grna pratar om att istllet fr att lgga pengar p en arm kan vi lgga pengar p ntt vsentligt s som skola, ldrevrd etc.

Drog synen i England har gtt frn att vara mer liberal en Sveriges till att nstan g tillbaka till hur vi har det hr i sverige, i och med att regeringen gjorde sig av med David Nutt som var landets frre "drug adviser" pga han gick ut med att Marijuana, Extasy och LSD alla r mindre farliga en tobak och alkohol, och att regeringen verkligen borde titta ver sin Drog politik, fr engligt han, var den byggd runt allt annat en fakta.
S pga detta fick han sparka och man fick in en ny drug adviser och skruvarna har dragits t igen dr Marijuana har gtt frn att vara i princip avkriminaliserat till att vara olagligt igen.
Men att folk str och rker ppet p gatorna r lgn i det grvsta.
Den strsta skillnaden jag mrker hr gentemot i Sverige r att det inte r lika tabu att prata om tex Marijuana utan att folk brjar anklaga en fr att vara pundare nr man berttar att man rkt/rker, samt folk r mer ppna fr en debatt angende legalisering/avkriminalisering angende droger istllet fr att ha den svenska attityden of "Drugs is drug" som vi kr s stenhrt p hr i landet.
Men som sagt, det r den enda skillnaden jag mrkt, vad jag har hrt r att det ska finnas mycket mer droger i omlopp hr, men att folk skulle rka det ppet p gatorna r skrattretande d det fortfarande r olagligt och kan i vrsta fall leda till fngelse.

Men som sagt, hoppas detta har bidragigt till lite av en insyn i England som inte kommer frn en hormonstinn 18ring som lst lite fr mycket Hger/Nazi romantik hr p ntet.
Citera
2011-06-03, 17:19
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anygiven
Right, nu vet jag inte hur gammalt detta inlgg r eller om diskussionen har gtt vidare frn huvudfrgan, men..

Sg denna post idag och det slog mig hur otroligt naivi vissa mnniskor r, och vart fan dom fr sin information ifrn.
Visst TS ger ju inte direkt intryck av att ha alla, eller fr den delen, ngra hstar kvar i stallet, men det verkar som att mnga har ett liknande intryck av England.

Bor sjlv i England sen 3 r tillbaka och jobbar inom skolvsendet samt ett annat yrke dr jag har vldigt mycket kontakt med svl barn som ungdommar.
Reser runt ganska s mycket i de sdra och mellersta delarna av England (ej beskt Manchester och London vilka ofc r vldigt stora problemomrden) och drar starkt p gonbrynen nr man lser hur TS beskriver England.
England har ett bttre skolvsende och en hgre standard p sin undervisning idag en vad Sverige har, det brukade inte vara s men de senaste ren har en kombination av att den Svenska skolan tappat i form av kvaliten p undervisning och den Engelska gtt upp.
S vi som ett land som brukade klappa oss p ryggen och prata om vilken fantastisk skola vi har, ligger nu allts i l frn ett land som spenderar X antal miljoner pund p sin arm, har ca 60 miljoner fler invnare en oss och end lyckas hlla en hgre kvalite p sin undervisning.
Detta visar inte hur bra britterna r, utan hur mycket vran skola har fallit de senaste ren, vi som grna pratar om att istllet fr att lgga pengar p en arm kan vi lgga pengar p ntt vsentligt s som skola, ldrevrd etc.

Drog synen i England har gtt frn att vara mer liberal en Sveriges till att nstan g tillbaka till hur vi har det hr i sverige, i och med att regeringen gjorde sig av med David Nutt som var landets frre "drug adviser" pga han gick ut med att Marijuana, Extasy och LSD alla r mindre farliga en tobak och alkohol, och att regeringen verkligen borde titta ver sin Drog politik, fr engligt han, var den byggd runt allt annat en fakta.
S pga detta fick han sparka och man fick in en ny drug adviser och skruvarna har dragits t igen dr Marijuana har gtt frn att vara i princip avkriminaliserat till att vara olagligt igen.
Men att folk str och rker ppet p gatorna r lgn i det grvsta.
Den strsta skillnaden jag mrker hr gentemot i Sverige r att det inte r lika tabu att prata om tex Marijuana utan att folk brjar anklaga en fr att vara pundare nr man berttar att man rkt/rker, samt folk r mer ppna fr en debatt angende legalisering/avkriminalisering angende droger istllet fr att ha den svenska attityden of "Drugs is drug" som vi kr s stenhrt p hr i landet.
Men som sagt, det r den enda skillnaden jag mrkt, vad jag har hrt r att det ska finnas mycket mer droger i omlopp hr, men att folk skulle rka det ppet p gatorna r skrattretande d det fortfarande r olagligt och kan i vrsta fall leda till fngelse.

Men som sagt, hoppas detta har bidragigt till lite av en insyn i England som inte kommer frn en hormonstinn 18ring som lst lite fr mycket Hger/Nazi romantik hr p ntet.

Jag har levt och arbetat i London i 5 r nu. Jag vet inte hur det ser ut utanfr de strre stderna, men skolvsendet r ett skmt i stort sett i hela London, undervisningen r bristfllig, det r fullt med lrarvikarier som flyttar runt hela tiden, fr de r fr dliga att f stanna kvar. Det r stora problem med gng, vld och droger i skolor. Polisen har idag direkt arbete inne mnga skolor fr det skulle inte fungera annars. Polisen fr ofta st och vakta utanfr speciellt "dliga" skolor fr det r stora brk varje dag vid skolornas slut om de inte gr det.

Ungdomsgng r ett allt strre problem, fr att inte sga hur skolorna stnger av elver med srskilda behov eller beteendeproblem, nr de skulle behva mer std istllet. Detta leder till att 12-14 ring drar runt p dagarna fr de inte fr g till skolan, eller sitter hemma och blir helt socialt isolerade.

Jag kan inte frst hur du kan sga att det skulle vara bttre hr n i Sverige? Mnga av skolorna, iaf i London, r rena tredje vrlden i kvalitet.

Sen kan du ju ta en promenad i centrala Hackney eller ngot, du lr inte f svrt att se folk som promenerar omkring och suger p en skunk, det r ju inte svrt att knna igen den lukten.

Generellt r detta lget i de flesta strre Engelska stder, sen vad som hnder under trden i Glogenoustercustershire town vet jag inte Men man fr vl hoppas det ser bttre ut dr iaf.

EDIT: Det r mjligen inte relevant eller intressant men i Hammersmith dr jag arbetar, r runt 77% av alla elever i "frskola" frn etniska minoriteter, vilket r ett ganska normalt medel fr de flesta London councils. S det sger ju lite vad som kommer hnda med den demografiska bilden om 10 -20 r eller s. Tyvrr kan man inte ens prata om dessa mnen utan att folk hr fr spel, det ska inte nmnas. Jag bryr mig inte nmnvrt, men jag tycker det r trist nr man frsker tysta folk och fakta.
Senast redigerad av korp 2011-06-03 kl. 17:25.
Citera
2024-07-31, 14:25
Medlem
anglosaxarnas tid som herrefolk r ver?

" In 2011, it was reported for the first time that White British people had become a minority within the city,

Greater London had a population of 8,899,375 at the 2021 census. Around 41% of its population were born outside the UK,[1] and over 300 languages are spoken in the region.[2][3]"

https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic...61_to_2021.gif
Citera
2025-07-04, 10:09
Medlem
"Uppmaningen: Stoppa msarna innan ngon ddas

Aggressiva msar stter skrck i Skottland.

Skottarna r rdda och traumatiserade."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...an-nagon-dodas

det verkar lnge sedan englndarna hrdades av blitzen och nnu lngre sedan dom kastade ut vikingarna..

dom r nog i samma lge som sverige och skulle behva 1 krig fr att komma i form igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in