• 1
  • 2
2010-05-07, 20:16
Medlem
rossleris avatar
Mogasishu och Bagdad.
Citera
2010-05-07, 21:17
Medlem
]CraP}s avatar
I Tokyo är det inne med varmkorv.
Citera
2010-05-09, 14:04
Moderator
evilhoneys avatar
Kultur-->Mat
//mod
Citera
2010-05-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ]CraP}
I Tokyo är det inne med varmkorv.

Dock så tenderar korvbröden, eller ja, alla vetebröd överhuvudtaget, i Asien att vara sockrade. De där borta verkar inte ha något problem med att blanda dessertbröd och kött. Jag får fortfarande mardrömmar av vitlöksbrödet på Pizza Hut i Kanton. Tänk er en tebaguette med ett par extra deciliter socker i, som man sedan gratinerat med vitlökssmör.... Tänk er sedan att man säger *blä* och ställer ifrån sig brödet, och ser förväntansfullt mot servitören som kommer knatandes med clam chowdern. Som också visar sig vara sockrad...
Citera
2010-05-09, 15:08
Medlem
DonkeyKlonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Käkade faktiskt en hotdog i Calcutta,möjligen enda stället i Indien där de serverade detta.

Faktiskt inte! Jag och ett par vänner var en sväng till Goa, Indien och festade. Framåt morgonen på väg till hotellet efter en natts dansande åt jag en korv med bröd i ett gatustånd. Brödet var inte ett traditionellt korvbröd utan som jag minns det var det något som liknades vid en liten källarfranska. Hela korven var täckt med en chiliröra och den smakade ljuvligt i mitt dåvarande tillstånd.

Såhär i efterhand fattar jag inte hur jag någonsin vågade käka den, och tackar någon högre makt att jag inte blev allvarligt sjuk på kuppen
Citera
2010-05-09, 16:05
Medlem
Force-Walkers avatar
Australien har dom det i

Har själv stått och sålt det på en nattklubb i Darling Harbour
Citera
2010-05-10, 07:51
Medlem
groovyjaxxs avatar
korv med bröd är ju för fan norges nationalrätt... Och i danmark äter man det fast där har man ju korven i papper och brödet i en skiva vid sidan om. Måste ju vara omåttligt populärt i finland med som är korvens förlovade land. Sen tror jag att hot-dogen är rätt etablerad i europa i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in