2010-04-20, 09:27
Medlem
Tjena.
Jag ser att det finns en del om detta på nätet och ändå lyckas jag inte.
Så om någon är vänlig att berätta hur man ska göra eller kan länka till en tråd som berättar är jag evigt tacksam

Jag har en hp pavilion med förinstallerat vista home premium 64 bit.
Jag vill återställa den helt. Jag har ingen windows skiva.

Trycker jag på f11 under uppstart kan jag endast återställa datorn till en punkt den senaste månaden, jag vill rensa bort allt !!

Jag kan inte skapa en recovery skiva då det kommer upp att drivenheten inte är kompatibel att skapa dvd eller cd´s (??)

Vad ska man göra?
Är windows på en skiva enda alternativet?
Tacksam för hjälp..
Citera
2010-04-20, 09:31
Bannlyst
Har samma sak själv dock en 32-bit men det brode ju inte spela sådan stor roll.
Nu kan jag inte säga att jag minns exact hur man gjorde detta, men du ska kunna välja återställ till fabriks instälningar i den f11 eller va det f2 menyn. som typ heter recovery eller setup.

så svårt var det faktiskt inte. Men när jag insåg hur mycket vista fuckade så sakffade jag Xp istället. Rekomenderas.
Citera
2010-04-20, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telcas
Har samma sak själv dock en 32-bit men det brode ju inte spela sådan stor roll.
Nu kan jag inte säga att jag minns exact hur man gjorde detta, men du ska kunna välja återställ till fabriks instälningar i den f11 eller va det f2 menyn. som typ heter recovery eller setup.

så svårt var det faktiskt inte. Men när jag insåg hur mycket vista fuckade så sakffade jag Xp istället. Rekomenderas.

ja i f11 menyn står det att maN ska kunna återställa till fabriksinst. men när alternativen kommer upp är det bara några återställningsdatum senaste månaden..
Citera
2010-04-20, 09:57
Medlem
Wiresharks avatar
http://gparted.sourceforge.net/

The GParted application is the GNOME partition editor for creating, reorganizing, and deleting disk partitions.
Citera
2010-04-20, 11:25
Moderator
Protons avatar
Vad säger de på HP support då? Har du provat att ringa dem?
Citera
2010-04-20, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Vad säger de på HP support då? Har du provat att ringa dem?

nej det har jag iof inte gjort..
Citera
2010-04-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realitybites
Det är inte det lättaste att ringa dem om man inte har garanti på datorn ! tydligen..

Det är inte det lättaste att ringa dem om man inte har garanti på datorn ! tydligen..
Citera
2010-04-20, 13:25
Medlem
Wiresharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realitybites

Tänk på att under en fabriksåterställning formateras hårddisken, så varför krångla med support när du kan använda gparted för att göra samma sak som en fabriksåterställning gör?

Kolla vad jag länkade till på #4
Citera
2010-04-20, 13:58
Medlem
ALT och F10 eller F11. Möjligen ALT GR F10 eller F11, precis när du startar datorn.
Citera
2010-04-20, 16:34
Medlem
Tja!

Jag har en HP Pavilion dv6. På den så finns det en recovery-partition. Trycker ESC när jag bootar, får upp en meny, sen väljer jag recovery. Är det samma på din?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in