• 1
  • 2
2010-04-23, 16:10
Men det som kommer från t.ex Afghanistan då? De står väl för runt 90% av allt opium. Vart görs de om till heroin?
Citera
2010-04-23, 16:15
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Men det som kommer från t.ex Afghanistan då? De står väl för runt 90% av allt opium. Vart görs de om till heroin?

Balkan länderna skulle jag tro eller kanske Turkiet. Afghanistan - Turkiet - Balkan - Europa. Om det inte är så att de köparna av opiumet som sedan omvandlar det till heroin i Afghanistan.
Citera
2010-04-23, 16:20
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Den största delen av opiumet som tillverkas i Afghanistan förädlas till heroin inom landet. Tror att jag läst det ur någon artikel från DN.
Det blir för övrigt lättare att smuggla eftersom massan bli mindre men och andra sidan så är ju knarkhundarna tränade på att känna lukten av heroin.
Har även för mig att de skickar opiumet till Iran/Irak men... kör på att det görs i Afghanistan.
Citera
2010-04-23, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Den största delen av opiumet som tillverkas i Afghanistan förädlas till heroin inom landet. Tror att jag läst det ur någon artikel från DN.
Det blir för övrigt lättare att smuggla eftersom massan bli mindre men och andra sidan så är ju knarkhundarna tränade på att känna lukten av heroin.
Har även för mig att de skickar opiumet till Iran/Irak men... kör på att det görs i Afghanistan.
De kan väl bli tränade att leta efter opium med? Då får man två flugor i en smäll.
Citera
2010-04-23, 16:54
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasren
De kan väl bli tränade att leta efter opium med? Då får man två flugor i en smäll.
Ja, självklart. Vad menar du med två flugor i en smäll förresten?
Att träna knarkhundar i Afghanistan känns inte som prio nummer ett då det kostar mycket plus att det finns stora pengar att tjäna.
Citera
2010-04-24, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Ja, självklart. Vad menar du med två flugor i en smäll förresten?
Att träna knarkhundar i Afghanistan känns inte som prio nummer ett då det kostar mycket plus att det finns stora pengar att tjäna.
Du skrev att de är tränade att känna lukten av heroin. Då nämnde jag att de även kan vara tränade i opium. Alltså gör en hund två hundars jobb. Och hundarna är ju för det mesta i Sverige och nosar inte i Afghanistan.
Citera
2010-04-25, 22:39
Medlem
Escanios avatar
Citat:
Var i kedjan kommer diacetyleringen? Alltså var görs opiumet om till heroin?
antingen någon mellan försäljarem och bonnen eller så fixar bonnen det själv eftersom dom tjänar ´mycket mer att omvandla opi till häst
frågade nu bara för någon dag sen och då sa han att han inte visste exakt vem som hade omvandlat opi till häst
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in