• 2
  • 3
2010-05-23, 00:29
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HCP
De ärenden jag får på mitt bord som gäller trafiktaxor utomlands, oftast surf i mobilen eller mobila bredband på stora summor och som har meningarna "gå vidare med detta" eller "kontakta media" brukar neka direkt.
Har man sådan inställning så kan man gott slå sönder spargrisen och betala för sig.

TS har redan testat den artiga vägen och fått avslag (vilket man får se 5%-avskrivningen som).
Citera
2010-05-25, 02:48
Medlem
Citera
2010-05-25, 03:32
Medlem
fallingaparts avatar
2007 köpte jag en laptop med mobilt bredband, helt nytt för mig.
tankade ner 5 gb på en natt. (gratis obegränsat, innan de ströp)

när jag skulle stänga ner firefox mm ser jag en liten popup "du går nu in i ett utländskt nätverk"
fick panik och förstod att den antagligen vart igång hela tiden.

Kollade på fodralet modemet låg i

-VARNING, Nåt om att det kunde kosta mellan 50-250 per mb om man surfade utomlands (då)

Fick ju megapanik och insåg att jag kanske klantat bort 250.000-1.250.000 sek

tänkte nästan hänga mig den natten.
vart riktigt sur på tele2 och helt knäckt...

Citera
2010-05-25, 07:23
Medlem
Baus avatar
Kontakta sverker eller polisen.
Citera
2010-05-25, 12:41
Medlem
Bor I finland
Citera
2010-05-27, 12:48
Medlem
lajjjbans avatar
Du ger intrycket av att vara väldigt handfallen. I tur och ordning så gör du detta:

1. Ringer bolaget och resonerar vänligt (låt inte frustrerad) för hur fel det är att du krävs att betala den här summan; att det inte fanns något annat du kunde göra osv. Be att få prata med någon chef, någon i kundtjänst kan inte göra ett skit.

2. funkar inte 1) så ringer du lämplig jurist/advokat och frågar om du kan få 2 minuters rådgivning. De flesta är villig att göra detta. Ring också konsumentverket och hör vad de har för råd att ge dig.

3. När första räkningen kommer så kryssar du över den tydligt och skriver någonstans på den att du tänker bestrida hela beloppet och fortsatta räkningar. Sen skickar tillbaka den.

Så småningom kommer ärendet nog att prövas i någon instans. Ser dina chanser som hyfsat goda.
Citera
2010-06-02, 21:20
Medlem
lajjjbans avatar
Update?
Citera
2010-06-02, 22:00
Medlem
Medianas avatar
Fick du någon specad faktura? Vore intressant och se vad det har använt telefonen till.
Citera
2011-04-23, 01:35
Medlem
TokfullSnubbes avatar
Nästan ett år sedan...
Hur gick det? Förväntar mej inget svar men vore intressant att veta.
Själv skulle jag bums - och då snackar jag om minuter - spärra mobilen i det här fallet.
Kan jag inte numret så skulle jag ringa nummerupplysningen.

Herr.Hugo borde läsa eliras svar men han är ju avstängd så det kanske inte går?
Citera
2011-04-23, 03:28
Medlem
_killahs avatar
TS senaste aktivitet är
Senaste aktivitet: 2010-05-25 12:44

Så blir nog inget svar tyvärr
Citera
2011-04-23, 03:45
Bannlyst
Hoppas det som hände mig är din fördel. För nåt år sen så sumpade jag telefonen och skälvklart blir man nervös speciellt om man har abbonemang, hur som helst så var det nattetid dey hände mig på krogen så jag bad kompisen med mig att få låna hans lur för ringa tele2 och förklara och att dom skall stänga ner min abonemang men eftersom dom inte är bemannade dygnet runtså kunde jag återkomma tidigast på morgonen men då hade ju idioterna säkert ringt för en summa pengar!
D jag gjorde snabbt var ringa polisrn och förklara händelsen,gick till polisrn och fick en anmälan ifall det skulle bli problem vilket händer ofta i såna sits.
Operatören var ibte godgörlig utan ville att jag skulle betala eftersom d var mitt ansvar, när han fick höra att jag inte kunde nå dom vid tidpunkten och att jag hade en anmälan och hotade mer änn så började han slira vid det han sa och jag slapp betala. Pröva, var på dom
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in