2010-04-19, 15:49
Medlem
oawus avatar
Jag har en HP 6735b, och sedan jag ominstallerade den så har den bettet sig väldigt underligt. Den tonar ner lite då och då, och då får man ta ut sladden några gånger, och så är den som vanligt igen. Det spelar ingen roll vad man har för schemainställningar och hur mycket man justerar ljusstyrkan. Den lever verkligen ett eget liv.

Vad är problemet och hur åtgärdar man det? Har testat med en ny ominstallation, med ett annat Windows, men felet kvarstår.
Citera
2010-04-19, 15:55
Medlem
cannaBes avatar
Låter nästan som att den slutar ladda och därför går den i energisparläge för att spara på batteriet.
Citera
2010-04-19, 16:04
Medlem
oawus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Låter nästan som att den slutar ladda och därför går den i energisparläge för att spara på batteriet.
Nej, tror inte det är så. Det står ju fortfarande på "Balansläge" eller till och med "Hög prestanda", men ljusstyrkan försvinner ändå. Mycket märkligt beteende.
Citera
2010-04-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oawu
Jag har en HP 6735b, och sedan jag ominstallerade den så har den bettet sig väldigt underligt. Den tonar ner lite då och då, och då får man ta ut sladden några gånger, och så är den som vanligt igen. Det spelar ingen roll vad man har för schemainställningar och hur mycket man justerar ljusstyrkan. Den lever verkligen ett eget liv.

Vad är problemet och hur åtgärdar man det? Har testat med en ny ominstallation, med ett annat Windows, men felet kvarstår.

Misstänker att det blir som vanligt igen om du petar lite på touchpaden eller nån tangent på det inbyggda tangentbordet också? Har samma fenomen på en FS Amilo här, och vet inget sätt att bli av med det det tyvärr.
Citera
2010-04-19, 16:47
Medlem
oawus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Misstänker att det blir som vanligt igen om du petar lite på touchpaden eller nån tangent på det inbyggda tangentbordet också? Har samma fenomen på en FS Amilo här, och vet inget sätt att bli av med det det tyvärr.
Testade nu precis, och nej. Den är lika stendöd fast att jag fingrar på den. Någon som vet vad jag ska göra? Börjar bli sjukt irriterande detta.
Citera
2010-04-19, 19:34
Medlem
testat att byta till andra drivrutiner? eller körde du med samma efter ominstallationen?
Citera
2010-04-19, 19:54
Medlem
Spritzys avatar
Kolla energialternativ. Även om sladden är i kan den vara inställd på att minska ljusstyrkan efter x minuter och stänga av skärmen efter x+y minuter. Vet inte vad du har för OS men kolla kontrollpanelen.
Citera
2010-04-19, 23:09
Medlem
oawus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekeh
testat att byta till andra drivrutiner? eller körde du med samma efter ominstallationen?
Det har varit samma drivrutiner antar jag för jag har använt Windows 7. Var ska jag hämta andra drivrutiner ifrån och vilka behöver jag?

Ljusstrykan är på maximal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in