2010-04-19, 12:18
Medlem
Raouls avatar
"Publicister" och "opinionsbildare" över hela den etablissemangspolitiska skalan har sedan många år haft, och har fortfarande, har en hemlig mailinglista för att koordinera bekämpandet av minsta fri tanke om den omhuldade massinvandringen och dess för vanliga svenskar ofta grymma konsekvenser.

*Vad tror ni att en sån här "samverkan för att upprätthålla demokratiska värderingar" har inneburit för "åsiktsmångfalden" i den svenska offentligheten, och om folk tycker det är bra att "auktoriserade opinionsbildare" agerar förmyndare och censorer för att driva igenom massinvandringsagendan.

*Hur påverkas den ”fria opinionsbildningen” och, då majoriteten av namnen är aktiva inom media och en stor del av dessa inom Public Service-dito, hur förenligt med Public Service-uppdraget är det egentligen att förkväva medborgarna korrekt information om sin samtid?

Listan, som hittills varit mycket nyttig för att samordna överhetspropagandan, har jag fått från Ezzelino som själv fått den från säker källa. Listan kommer i nästa post.
Senast redigerad av Raoul 2010-04-19 kl. 12:26.
Citera
2010-04-19, 12:24
Medlem
Raouls avatar
Listan (uppdelad på flera poster) är hyfsat indelad i tre kategorier:
• Mediafolk
• Politik
• Akademi, frilansjournalister, fack, intresseorg, företag & slask etc.

Är det någon Flashbackmedlem som sitter på en mer aktuell lista är denne välkommen att posta den i tråden eller pm:a till mig.
Citera
2010-04-19, 12:25
Medlem
Raouls avatar
Fortsättning:

Citera
2010-04-19, 12:32
Medlem
RichOnVitaminss avatar
Behövs nog en bättre källa för att detta inte skall hamna i konspirations-forumet.

Personligen ser jag det inte som osannolikt dock.
Citera
2010-04-19, 14:48
Medlem
Fula Gubbens avatar
Kan mycket väl tänka mig att t ex Expo satt ihop och underhåller en sådan lista. Dock behövs mer bakgrunds-info för att det här ska tas på allvar.

- F.G
Citera
2010-04-19, 14:52
Moderator
-Info-s avatar
Om detta är sant så får man sätta in moteld och skicka dem lite motpropaganda då, på regelbunden basis.
Citera
2010-04-19, 15:15
Medlem
Fula Gubbens avatar
En sak som kan vara värd att distribuera är en sammanställning över kulturberikande serievåldtäktsmän. Vi var inne på detta helt kort i en annan tråd, men ett formellt grepp på denna "can of worms" vore värdefull information att distribuera, både till normala människor och "journalister".

Sådana utskick göres lämpligaste på gerilla-vis, där såväl avsändare, syfte, som mottagare förblir dunkelt. Själva text-innehållet är däremot tydligt och faktamässigt.

- F.G
Citera
2010-04-19, 15:53
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Kan mycket väl tänka mig att t ex Expo satt ihop och underhåller en sådan lista. Dock behövs mer bakgrunds-info för att det här ska tas på allvar.

- F.G

Fula Gubbe : mailinglistan existerar och har som synes, eftersom den version jag fått och som Raoul offentliggjorde här i trådstarten inte är helt up-to-date, existerat i flera år. Den har använts och begagnas även i dagsläget för att samordna offentliga responser på "känsliga" ämnen, främst massinvandringskatastrofens konsekvenser. Jag kan inte säga något om uppgiftslämnaren annat än att den personen uppenbarligen tröttnat ordentligt på den totala samsyn om "mjuk" censur, självcensur, etnicitetsmörkning och multikultiindoktrinering som rått i detta vanstyrda lands etablissemangsmedia under många, många år. Jag fick listan eftersom personen ifråga uppskattar mig som FB-debattör, att jag är ärlig och frispråkig och politiskt oavhängig.
Senast redigerad av Ezzelino 2010-04-19 kl. 16:01.
Citera
2010-04-19, 16:04
Medlem
Jahaja. Där ser man.

Har listan något namn? Vore kul att spela dem ett spratt.
Citera
2010-04-19, 16:37
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
"Publicister" och "opinionsbildare" över hela den etablissemangspolitiska skalan har sedan många år haft, och har fortfarande, har en hemlig mailinglista för att koordinera bekämpandet av minsta fri tanke om den omhuldade massinvandringen och dess för vanliga svenskar ofta grymma konsekvenser.

*Vad tror ni att en sån här "samverkan för att upprätthålla demokratiska värderingar" har inneburit för "åsiktsmångfalden" i den svenska offentligheten, och om folk tycker det är bra att "auktoriserade opinionsbildare" agerar förmyndare och censorer för att driva igenom massinvandringsagendan.

*Hur påverkas den ”fria opinionsbildningen” och, då majoriteten av namnen är aktiva inom media och en stor del av dessa inom Public Service-dito, hur förenligt med Public Service-uppdraget är det egentligen att förkväva medborgarna korrekt information om sin samtid?

Listan, som hittills varit mycket nyttig för att samordna överhetspropagandan, har jag fått från Ezzelino som själv fått den från säker källa. Listan kommer i nästa post.
Så det är alltså hela tre obevisade/osäkra variabler i denna diskussion? Varför kunde Ezzelino inte starta tråden själv? Och vad är det som säger att dessa adresser är värre än telefonkatalogen?
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
En sak som kan vara värd att distribuera är en sammanställning över kulturberikande serievåldtäktsmän. Vi var inne på detta helt kort i en annan tråd, men ett formellt grepp på denna "can of worms" vore värdefull information att distribuera, både till normala människor och "journalister".

Sådana utskick göres lämpligaste på gerilla-vis, där såväl avsändare, syfte, som mottagare förblir dunkelt. Själva text-innehållet är däremot tydligt och faktamässigt.

- F.G
Så du är inte mot våldtäkter i allmänhet?
Senast redigerad av Herr Lindholm 2010-04-19 kl. 16:41.
Citera
2010-04-19, 16:45
Bannlyst
Fan så intressant!
Finns det mer info, om vad för mail som har skickats och så vidare?
Mycket mycket bra, Ezzelino.
Citera
2010-04-19, 16:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Fan så intressant!
Finns det mer info, om vad för mail som har skickats och så vidare?
Mycket mycket bra, Ezzelino.

Jag frågade inte upp så mycket när personen ifråga gav mig PK-samordningslistan för en tid sedan, tackade om jag minns rätt bara och utbytte lite älskvärdheter. Men jag ska slänga iväg ett PM eller mail och höra om det finns mer info som bör infogas i denna diskussionstråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in