2010-04-19, 11:41
Medlem
miaroses avatar
Har nu kissat ur röven i 26 timmar and still going strong. Mår illa och har inte fått i mig någon mat heller precis som då man har magsjuka. Fast jag har inte spytt något? Vad kan jag ha fått för skitsjukdom?
Citera
2010-04-19, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miarose
Har nu kissat ur röven i 26 timmar and still going strong. Mår illa och har inte fått i mig någon mat heller precis som då man har magsjuka. Fast jag har inte spytt något? Vad kan jag ha fått för skitsjukdom?

Ätit något olämpligt ? Alkohol ?
Fixa vätskeersättning så inte svagheten tar över. Blåbärsoppa stoppar upp eländet.
Citera
2010-04-19, 11:56
Medlem
miaroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pierso
Ätit något olämpligt ? Alkohol ?
Fixa vätskeersättning så inte svagheten tar över. Blåbärsoppa stoppar upp eländet.

Drack några mellanöl och rökte cb två dagar innan det bröt ut. Håller på kirra vätskeersättning nu
Citera
2010-04-19, 12:34
Medlem
miaroses avatar
Dagen innan det bröt ut åt jag kycklingcurry, polly, bullar, coca cola. Ingen annan i huset är sjuk så det är nog inte maten hemifrån jag fått det utav.
Citera
2010-04-19, 12:37
Bannlyst
Så länge du inte skiter blod i litervis så kan du nog hålla ut en dag eller två till!
Citera
2010-04-19, 12:39
Medlem
Troligast- ett litet runt virus.
Citera
2010-05-31, 22:37
Bannlyst
Magsjuka går att få utan kräkningar
Citera
2010-05-31, 23:19
Medlem
Medicinmans avatar
Möjligt att det är salmonella du fått.
Citera
2010-05-31, 23:51
Medlem
Jag skulle rekommendera dig att ta Imodium! Ett läkemedel som normaliserar din tarmrörelse. Först då kan du behålla vätska och slippa bli påverkad med bland annat yrsel och huvudvärk. Börja med att ta 4mg. Om du fortfarande skiter vatten efter 2-3 h ta 2mg till.

Drick vatten, minst 2 - 3 L /dag och gärna vätskeersättning som Resorb. Skiter du inte på dig dra till Apoteket och köp läkemedel, de är receptfria och inte farligt dyrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in