Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-19, 00:44
  #1
Medlem
ruttenfimps avatar
Vette fan vart jag skulle posta detta, tänkte ta på sista utvägen.. Men tar det här, flytta gärna om det är fel.

Vad tror ni om man tex beställde hem någon rök mix, blandar ut det med te. Häller i skiten i en ZIP bag, säljer till 12 - 15 åringar som inte vet något + att dom kommer betala OVERPRISE så det heter duga. Eftersom dom aldrig prövat förut tror dom nog detta är skit bra, bara smälla i skit i huvudet på dom. Typ 0.4g rökmix och 0.6g te 1g= 100. 5g= 450 kr.. En femma utspädd är ju bara 2g rökmix. Nästan 2 påsar gratis om någon är villig och betala detta.
Då ungdomar inte vet något om priser eller dyligt borde detta fungera bra, dom tror nog att dom är skit coola. Fast ett problem, hur fan ska jag få kontakt med yngre folk?

Har inte tänkt och göra detta men tror ni det kan vara något?
Citera
2010-04-19, 00:51
  #2
Medlem
M0ntanas avatar
Scammers som är i aktion ute i verkligheten istället för cybervärlden blir ofta misshandlade "beyond recognition".

Bara en varning.
Citera
2010-04-19, 00:54
  #3
Medlem
2dopes avatar
Väl behövd tråd för alla som vill ha lite insikt i den här stora "nätdrog" historian på forumet. XD

Tänk om aftonhoran hade förstått innebörden av denna tråd :P
Citera
2010-04-19, 00:56
  #4
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Vette fan vart jag skulle posta detta, tänkte ta på sista utvägen.. Men tar det här, flytta gärna om det är fel.

Vad tror ni om man tex beställde hem någon rök mix, blandar ut det med te. Häller i skiten i en ZIP bag, säljer till 12 - 15 åringar som inte vet något + att dom kommer betala OVERPRISE så det heter duga. Eftersom dom aldrig prövat förut tror dom nog detta är skit bra, bara smälla i skit i huvudet på dom. Typ 0.4g rökmix och 0.6g te 1g= 100. 5g= 450 kr.. En femma utspädd är ju bara 2g rökmix. Nästan 2 påsar gratis om någon är villig och betala detta.
Då ungdomar inte vet något om priser eller dyligt borde detta fungera bra, dom tror nog att dom är skit coola. Fast ett problem, hur fan ska jag få kontakt med yngre folk?

Har inte tänkt och göra detta men tror ni det kan vara något?

Stick i väg och nasa bredbandsabonnemang på någon telemarketingfirma istället ungjävel.
Citera
2010-04-19, 00:57
  #5
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Scammers som är i aktion ute i verkligheten istället för cybervärlden blir ofta misshandlade "beyond recognition".

Bara en varning.

Vad tror du en liten p12 ska göra? Sparka in dörren med hagelgevär under armen? Det är bara en ide, tror du en p12 märker någon skillnad? Dom flesta har nog inte tidigare prövat...
Citera
2010-04-19, 00:58
  #6
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Stick i väg och nasa bredbandsabonnemang på någon telemarketingfirma istället ungjävel.

Haha! Det är bara en ide, inget jag hade tänkt och göra. Men man vet aldrig..
Lugn nu farbror kines.
Citera
2010-04-19, 01:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Vette fan vart jag skulle posta detta, tänkte ta på sista utvägen.. Men tar det här, flytta gärna om det är fel.

Vad tror ni om man tex beställde hem någon rök mix, blandar ut det med te. Häller i skiten i en ZIP bag, säljer till 12 - 15 åringar som inte vet något + att dom kommer betala OVERPRISE så det heter duga. Eftersom dom aldrig prövat förut tror dom nog detta är skit bra, bara smälla i skit i huvudet på dom. Typ 0.4g rökmix och 0.6g te 1g= 100. 5g= 450 kr.. En femma utspädd är ju bara 2g rökmix. Nästan 2 påsar gratis om någon är villig och betala detta.
Då ungdomar inte vet något om priser eller dyligt borde detta fungera bra, dom tror nog att dom är skit coola. Fast ett problem, hur fan ska jag få kontakt med yngre folk?

Har inte tänkt och göra detta men tror ni det kan vara något?

Spontant känns det som att det är att sälja sin värdighet lite väl billigt.
Men det skulle förmodligen kunna funka.
Citera
2010-04-19, 01:12
  #8
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Spontant känns det som att det är att sälja sin värdighet lite väl billigt.
Men det skulle förmodligen kunna funka.

Ja, men dom kommer ju förmodligen inte märka något. Gillar dom det så kommer dom ju fortsätta köpa.. Fast det blir knas om dom hittar nya kontakter med äkta vara och kommer bli mer en dubbelt så stukad.
Citera
2010-04-19, 01:16
  #9
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Vad tror du en liten p12 ska göra? Sparka in dörren med hagelgevär under armen? Det är bara en ide, tror du en p12 märker någon skillnad? Dom flesta har nog inte tidigare prövat...
Den p12:an kanske har storebröder? Kanske har äldre kompisar som är vana rökare? Som sagt jag varnade dig bara.
Citera
2010-04-19, 01:26
  #10
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Den p12:an kanske har storebröder? Kanske har äldre kompisar som är vana rökare? Som sagt jag varnade dig bara.

Ja iofs, men då tar man kontakt med fjortisar som inte kan ett skit. Fast det vet man ju aldrig, tror inte dom säger till sina syskon. Dom vill väll inte bli upptäckta då kanske dom får Utegångsförbud!
Citera
2010-04-19, 08:40
  #11
Medlem
Mullemecks avatar
AHH!! sånna som du man får lust att boxa på läppen och spotta i nacken, och Nej, det är ingen bra affärsidé och tkr du ska hoppa över den
Citera
2010-04-19, 08:46
  #12
Medlem
Paskiiis avatar
Man ska väl inte sälja knark till nån jävla p12a eller? Idiot, väx upp.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback