2010-04-18, 23:12
Medlem
I windows kan man placera photoshopfönstret var man vill, varför sitter det fast på mac? varför ligger allt inte samlat i ett och samma fönster? Jag har en skärm kopplad till min macbook och vill ha PS-fönstret på den skärmen så att jag kan syssla med annat på macbookskärmen. Kan man ändra i workspace menyn eller nåt? det irriterar mig som fan
Citera
2010-04-18, 23:58
Medlem
Det fungerar ju så på Mac? Du kan ju byta vilken skärm som är primär. När jag har min Macbook pro inkopplad till en extern skärm är den alltid den externa primär så där ligger meny-systemet.
Citera
2010-04-19, 07:49
Medlem
Deliras avatar
I Systeminställningar så klickar du på Bildskärmar och sedan Uppställning. Där kan du ändra vilken skärm som ska agera primär och vilket förhållande de ska ha till varandra. Dessa inställningar ligger kvar även efter att du kopplat ur den externa skärmen så du behöver bara göra det en gång, nästa gång du kopplar in skärmen så kommer inställningen för vilken som du vill använda som primär att "laddas" automatiskt.

Att göra som du vill fungerar helt enkelt inte på Mac (att flytta själva programmet med medföljande menyrad et cetera); fast å andra sidan så fungerar inte motsvarande på Windows heller, så... Det är ju två olika system, trots de många olikheterna så finns det ju saker som skiljer dem åt, tycka vad man vill om det, men så är det.

Du skulle annars kunna lära dig jobba med Spaces och bara spegla skärmarna för att sedan ha två eller flera skrivbord där du har programuppsättningar efter hur du vill jobba. Då kan du ju ha fler "skärmar" än två dessutom. Tror bara att det fungerar om du speglar skärmarna dock, har inte satt mig in i det till fullo.
Citera
2010-04-19, 13:37
Medlem
Testa att välj Window > Application frame i photoshop

Det gör så att alla fönster blir en enda ruta som i windows, inte hundra miljoner olika som av någon konstig anledning är standard i os x.
Citera
2010-04-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Testa att välj Window > Application frame i photoshop

Det gör så att alla fönster blir en enda ruta som i windows, inte hundra miljoner olika som av någon konstig anledning är standard i os x.

tackar! det blev lite bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in