2004-03-24, 17:28
Medlem
hittade lite nyheter om den kommande PRIDE FC-turneringen:

LOS ANGELES, California Eight participants are now official for the sixteen man heavyweight tournament---TOTAL ELIMINATION 2004---which will take place on April 25th, 2004 from the Saitama Super Arena in Japan. The event is scheduled to debut on North American pay per view on same day delay.

Official Participants:
- Fedor Emelianenko
- Antonio Rodrigo Minotauro Nogueira
- Mirko Cro Cop Filipovic
- The Texas Crazy Horse Heath Herring
- Ice Cold Igor Vovchanchyn
- Stefan Blitz Leko
- Sylvester The Predator Terkay
- Sentoryu

The remaining eight participants as well as the match-ups for the opening round will be announced at a press conference on March 31st. The schedule for the tournament will be as follows:

PRIDE FC 16-Man Heavyweight Tournament

TOTAL ELIMINATION 2004
April 25, 2004
Saitama Super Arena
(Opening Round)

CRITICAL COUNTDOWN 2004
June 20, 2004
Saitama Super Arena
(Second Round)

FINAL CONFLICT 2004
August 15, 2004
Saitama Super Arena
(Semi-Finals and Finals)

-------------------------------------------------------------------------

ser ut att kunna bli en grym line-up. tydligen har vanderlei silva uttryckt intresse fr att delta, ev. gr de turneringen till en "open weight tournament". detta endast enligt ryktesvgar dock...
Citera
2004-03-24, 18:06
Medlem
Afonsos avatar
Har precis blivit lite biten av Eurosports K1-sndningar. De visar aldrig MMA eller? Vem har strst chans i startfltet? Har Crocop helt lagt ner K1, trodde att det var mer pengar dr n i MMA/Pride?
Citera
2004-03-24, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gg

[i]LOS ANGELES, California Eight participants are now official for the sixteen man heavyweight tournament---TOTAL ELIMINATION 2004---which will take place on April 25th, 2004 from the Saitama Super Arena in Japan. The event is scheduled to debut on North American pay per view on same day delay.

Official Participants:
- Fedor Emelianenko
- Stefan Blitz Leko
- Sentoryu
Vilken line-up! Och det hr r bara tta av sexton...verkar bli en riktigt bra turnering det hr.
Citera
2004-03-24, 18:57
Medlem
Plankts avatar
Blir det Cro Cop vs Fedor?
Leko ska bli spnnande, K1 stjrna i MMA fight
Citera
2004-03-24, 19:06
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plankt
Blir det Cro Cop vs Fedor?
Leko ska bli spnnande, K1 stjrna i MMA fight

Sjlvklart kommer upplgget vara s att dessa tv mts i final, frutsatt att de gr s lngt.

Leko trnar med Golden Glory, allts samma lag som Valentin Overheem och Heath Herring vilket borde leda till att han kan en del mma. Men jag tror inte han kommer g s lngt. Isfall har han smygtrnat lnge.

Noguiera r en outsider men han har en tendens att ta fr mycket stryk i sina matcher s jag vet inte om han rcker hela vgen.

Mitt tips r som s mnga andras att Mirko och Fedor gr till final och Mirko fr dr smaka p hur det knns att f rikligt med stryk liggandes p rygg.
Citera
2004-03-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Har precis blivit lite biten av Eurosports K1-sndningar. De visar aldrig MMA eller? Vem har strst chans i startfltet? Har Crocop helt lagt ner K1, trodde att det var mer pengar dr n i MMA/Pride?

mig veterligen har eurosport bara visat MMM ngon enstaka gng, det var en nordisk gala om jag inte minns fel.

fedor har strst chans tror jag.

crocop har uttalat att han tnker lgga all sin tid p PRIDE fr tillfllet. han har dock sagt att han r ute efter bltet i bde PRIDE och K1.

dr r nog mer pengar i K1 n i PRIDE men fr crocop som adapterat sig snabbt till MMA som duktig striker med utomordentlig bra takedown defense s r nog pengarna mer lttfrtjnta i PRIDE d han vinner mer dr. motstndet r svrare fr crocop i K1...tror jag i alla fall.
Citera
2004-03-24, 22:13
Medlem
Plankts avatar
Cro Cop vinner mot Fedor om dom mts, ingen spar Cro Cop, utom nogiera d
Cro Cop va ju duktigt p golvet mot waterman. Jag tror p den vanliga supersparken mot huvet

Fresten r det ngon som sett filmen Bas Rutten r med i?
http://imdb.com/title/tt0374312/
Citera
2004-03-24, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plankt
Cro Cop vinner mot Fedor om dom mts, ingen spar Cro Cop, utom nogiera d
Cro Cop va ju duktigt p golvet mot waterman. Jag tror p den vanliga supersparken mot huvet

problemet r bara att fedor r fenomenal p att mala snder folk genom deras guard p golvet...och waterman...jmfr inte honom med fedor...kraftfull brottare iofs...men lngt ifrn lika explosiv och "tung" i sin ground and pound. fedor kan nog ocks tnkas trivas i crocops guard d han inte behver vara srskilt rdd fr ngra submissions frn cro cops sida...nja, mjligtvis ett knckt "orbital bone" vilket r crocops specialare (sakuraba och sapp).
Citera
2004-03-25, 15:38
Bannlyst
Citat:
mig veterligen har eurosport bara visat MMM ngon enstaka gng, det var en nordisk gala om jag inte minns fel.

fedor har strst chans tror jag.

crocop har uttalat att han tnker lgga all sin tid p PRIDE fr tillfllet. han har dock sagt att han r ute efter bltet i bde PRIDE och K1.

dr r nog mer pengar i K1 n i PRIDE men fr crocop som adapterat sig snabbt till MMA som duktig striker med utomordentlig bra takedown defense s r nog pengarna mer lttfrtjnta i PRIDE d han vinner mer dr. motstndet r svrare fr crocop i K1...tror jag i alla fall.

Helt korrekt det r mer pengar i K1. Crocop har mer chans i pride n i K1, men skulle vara kul att se han i K1 snart igen var ett tag sen nu han krde en match.

Och i pride hoppas jag han fr mta Fedor i finalen, och att han fr riktigt med pisk. Folk ser ju han som oslagbar nstan, s det r bst att nn stter stopp.

Frresten vem har bltet nu i PrideFC heavyweight? r det Nog fr att han slog crocop? Tycker fedor br ha kvar den, pga hans tumme br vl ha lkt just nu.
Citera
2025-03-23, 10:31
Medlem
Citat:

LOS ANGELES, California Eight participants are now official for the sixteen man heavyweight tournament---TOTAL ELIMINATION 2004---which will take place on April 25th, 2004 from the Saitama Super Arena in Japan. The event is scheduled to debut on North American pay per view on same day delay.

Official Participants:
- Fedor Emelianenko
- Stefan Blitz Leko
- Sentoryu

The remaining eight participants as well as the match-ups for the opening round will be announced at a press conference on March 31st. The schedule for the tournament will be as follows:

PRIDE FC 16-Man Heavyweight Tournament

TOTAL ELIMINATION 2004
April 25, 2004
Saitama Super Arena
(Opening Round)

CRITICAL COUNTDOWN 2004
June 20, 2004
Saitama Super Arena
(Second Round)

FINAL CONFLICT 2004
August 15, 2004
Saitama Super Arena
(Semi-Finals and Finals)

-------------------------------------------------------------------------

ser ut att kunna bli en grym line-up. tydligen har vanderlei silva uttryckt intresse fr att delta, ev. gr de turneringen till en "open weight tournament". detta endast enligt ryktesvgar dock...

Shr 21 r senare tror jag det var tanken att Jon Olav Einemo skulle ha gtt dr.

Terkay var nog tanken skulle ha mtt Heath Herring d Yoshiki Tskahashi och Murilo Ninja var tv stycken lhw.

Igor Vovchanchyn hade skert ftt mta ngon som Kevin Randleman.
Citera
2025-03-23, 10:37
Moderator
vfs avatar
vrig sport --> Kampsport
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem