2010-04-18, 16:31
Medlem
Ja, är det möjligt? Tänk att du dör, du begravs på någon kyrkogård. Din kropp förmultnar och förenas med jorden. Tiden går och går, platsen där du ligger begravd förstörs och täcks över med massa gräs. Efter en tid börjar massa djur beta där, ett av djuren äter av gräset där du låg begravd, sedan slaktas djuret och äts av en man. Du blir till en av mannens sperma, mannen har oskyddat sex och du når först fram till ägget. Du återföds.
Citera
2010-04-18, 16:35
Medlem
_abous avatar
Det är så det går till, men många grässtrån vissnar ju bara, därför alla inte minns sina tidigare liv och sådär.
Citera
2010-04-18, 16:40
Medlem
Raudsepps avatar
https://www.flashback.org/sp17748984
Citera
2010-04-18, 18:05
Medlem
Accentifys avatar
Intressant tanke, har tänkt på en annan sak också.
När en del av din kropp blandas med en del av en annans kropp (vid samlag) så skapas ju en människa som alltså är du plus en annan person! Helt svindlande tanke tycker jag...
Citera
2010-04-18, 19:13
Medlem
Kivans avatar
Övrigt -> Molekylärbiologi
Citera
2010-04-18, 19:15
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambalamps
Ja, är det möjligt? Tänk att du dör, du begravs på någon kyrkogård. Din kropp förmultnar och förenas med jorden. Tiden går och går, platsen där du ligger begravd förstörs och täcks över med massa gräs. Efter en tid börjar massa djur beta där, ett av djuren äter av gräset där du låg begravd, sedan slaktas djuret och äts av en man. Du blir till en av mannens sperma, mannen har oskyddat sex och du når först fram till ägget. Du återföds.

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Det är så det går till, men många grässtrån vissnar ju bara, därför alla inte minns sina tidigare liv och sådär.

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp

Ja.
Citera
2010-04-18, 19:53
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Visst! Vi som däremot inte vissnade har glasklara bilder från alla stadier.. min favorit var komage nr 2.
Citera
2010-04-18, 21:42
Moderator
Hamilkars avatar
Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi till Filosofi. Tjänsteförrättande filosofimod kan, om h*n önskar, överväga sammanfogning med https://www.flashback.org/t961545
/Mod.
Citera
2010-04-18, 22:19
Medlem
ebaygeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Nej.

Nej.

Ja.
När man dör ska man alltså hoppas att man blir fettet som finns i hjärnan om man nu skulle bli uppäten!
Citera
2010-04-19, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ambalamps

fick du den här idén av mig eller? jag skrev i princip samma sak i en tidigare tråd. jag menade dock inte allvar, jag ville bara försöka ge er materialister lite hopp, eftersom ni inte kan se sanningen. sanningen är mycket märkligare än ni tror.

förresten, vilken del av dig skulle djuret behöva äta upp för att du skulle kunna återfödas? nån del av din förmultnade hjärna eller? men en människa är ju mycket mer än bara en liten del av hjärnan, eller hur?
Senast redigerad av ikosaedri 2010-04-19 kl. 01:31.
Citera
2010-04-20, 03:28
Medlem
Bob.Loblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp

Men DU är död.
Citera
2010-04-20, 16:33
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob.Loblaw
Men DU är död.

Exakt. Det trådstarter i verkligheten skrev är: Organiskt material kan återanvändas av andra livsformer och kommer därför ingå i deras system. Men "du" är fortfarande död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in