2002-10-24, 18:24
Medlem
Kommer nog i väg nästa vecka till köpenhamn....

Brukar ni ringa i förväg (alltså till bordeller typ amagerbabes.dk eller romantica.dk) eller brukar det inte vara någon väntetid mitt i veckan en kväll så att det behövs, alltså det är bara å ringa på å "beställa"...?

Förstår ju inte danskarna i telefon!=P
Citera
2002-10-24, 18:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Tjena!

Fixar bara till länkarna i ovan inlägg.
www.amagerbabes.dk
www.romantica.dk

//Mr Testher
Citera
2002-10-24, 23:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Danmark - första gången på bordell

Citat:
Ursprungligen postat av u.
Hej!

Funderar på att "testa" att gå på "bordell" och som den laglydige medborgare jag är beger jag mig givetvis till Danmark.

Frågan är vilken stad som är att föredra? Är Köpenhamn bättre än Helsingör eller tvärtom?

Vad för sorts horor finns det (bordeller med många flickor, privatmottagning som drivs av endast en tjej, horor som går på gatan?)

Finns det några ställen som ni kan rekommendera? Har kollat in ekstrabladet.dk och venuslogen.dk samt därifrån kommit vidare till en rad bordellhemsidor som verkar vettiga. Men som sagt...några tips? Inga hutpriser nu=) Det är bara att knacka på och be om en "Luksus dansk" elelr vad man nu vill ha? hehe...

Och till slut...vad kan ni ge för generella råd? Skulle mottagas tacksamt!

Tack in advance

Sorry - "sumpade" länken jag skulle lägga - hittar den inte...
Citera
2008-08-09, 00:02
Medlem
en fråga bara

den här frågan kan låta dum men måste ändå ställa den, är prostitution lagligt i danmark eller är det olagligt men ingen bryr sig?
Citera
2008-08-09, 15:50
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mynickistaken
den här frågan kan låta dum men måste ändå ställa den, är prostitution lagligt i danmark eller är det olagligt men ingen bryr sig?

lagligt.
Citera
2008-08-09, 16:15
Medlem
Sverige försökte väl exportera sexköpslagen till övriga Norden. Tror det blev nej i Danmark, men ja i Norge. Finland är jag lite osäker på, tror det blev nej, eller under utredning.
Citera
2008-08-09, 17:00
Medlem
Joyrides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Sverige försökte väl exportera sexköpslagen till övriga Norden. Tror det blev nej i Danmark, men ja i Norge. Finland är jag lite osäker på, tror det blev nej, eller under utredning.

Finland införde 2006 en "light"-version av den patetiska svenska sexköpslagen. I Finland gäller endast förbud mot sexköp av prostituerade som är offer för trafficking. De finska politikerna hade alltså vett och förstånd att skilja på frivillig prostitution och ofrivillig, vilket varken det svenska eller norska politikerpacket har haft förstånd till att göra.

När det gäller Danmark har många svenska "experter" med bl.a. FI- och EU-politikern Maria Carlshamre i spetsen försökt övertyga danska politiker om hur "förträfflig" den svenska modellen är, samtidigt som Socialstyrelsen i sin senaste rapport (Kännedom om prostitution 2007) påtalar att de svenska myndigheterna helt har tappat kontrollen över prostitutionen i Sverige. De vet inte längre hur många som säljer sex i Sverige, de vet inte längre var det säljs - förutom då på de sedan tidigare kända stråken. Det enda de med säkerhet vet är att den svenska modellen har skapat fler mellanhänder, dvs. hallickar och kopplare. Vet inte om det är detta som är det "förträffliga" med den svenska modellen

Åter till Danmark, där finns ett antal förbudspartier (och politiker) som väldigt gärna vill ha den svenska modellen, så sent som i våras (mars, april) var där en vild debatt om detta. Men tillslut sansade sig en del politiker och kom till insikt med att den svenska modellen med största sannolikhet skulle förvärra det för de mest utsatta av de prostituerade, något som de svenska politikerna fullständigt skiter i.

Så - som joppes skriver - det blev ett nej i Danmark för tillfället, hur det sedan blir vid ett eventuellt regimskifte då flera av förbudspartierna skulle få mer att säga till om vet vi inte idag. De flesta förbudspolitiker i Danmark finns i partier som har vänstersympatier, med endel undantag.
Citera
2008-08-24, 13:02
Medlem
Jag har dålig koll på koderna...erbjuder dem analt och isåfall vad kallas det?
Citera
2008-08-24, 14:36
Medlem
Joyrides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillylilly
Jag har dålig koll på koderna...erbjuder dem analt och isåfall vad kallas det?

Analsex = Graesk (grekiskt)
Citera
2009-12-17, 21:50
Medlem
herrFlinthjartas avatar
Vad betyder alla dom andra koderna?

Svensk?
Fransk?
Superfransk?
Spansk?
Dansk?
Fransk/Dansk?
Citera
2009-12-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrFlinthjarta
Svensk?
Avrunkning med handen av tjejen

Citat:
Fransk?
Tjejen suger din kuk.

Citat:
Superfransk?
Oklar betydelse. Kan betyda att hon suger dig utan kådis, men kan också betyda att hon förutom toppen på kuken suger kukskaftet och kring kulorna.

Citat:
Spansk?
Tjejen tar kuken mellan brösten.

Citat:
Dansk?
Vanligt samlag.

Citat:
Fransk/Dansk?
Tjejen suger dig för att sedan fortsätta med vanligt samlag.
Citera
2009-12-18, 06:24
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrFlinthjarta

Svensk?
Fransk?
Superfransk?
Spansk?
Dansk?