Tjena, det är så att morsans dator började krånga för ett tag sedan och har haft samma kille som hon köpte den utav tittat på den men inte lyckats fixa problemet, så jag tog mig en titt.
Hennes problem var att datorn har tagit många gånger på sig att starta, kan ta upp till 10 omstarter och sen så kan datorn dö med ett klick ljud ibland.
När jag testade allt orginal (efter nedmontering och kollat på allt) så funkade datorn fint, kom in i windows varje gång, nu så har jag tänkt installera windows 7 home prem 32bit för drivrutins stöd för småsaker och ja.. funka bättre helt enkelt, men jag har också fått samma bluescreen där och kollade lite på nätet och det är detta felet jag får.
"STOP Error 0x00000116: VIDEO_TDR_ERROR
STOP error 0x116 means that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed. STOP code 0x00000116 may also display "VIDEO_TDR_ERROR" on the same STOP message."
Och denna bilden:
http://i19.photobucket.com/albums/b1...r/DSC01297.jpg
Datorn är ett Socket a moderkort av nyare variant med sata etc, en amd socket a 3000+ cpu och 2 gb minne (2 likadana), 480w psu, Asus geforce n6800/TD/512M/A (med strömkontakt ikopplad)
Enligt informationen står det ju felet men hur löser man det är frågan? Jag har verkligen ingen aning vad som är fel, kasst grafikkort kanske?
Hjälp!