Det kan omöjligt vara någon nyhet för någon att pedofili och sexuella övergrepp väcker starka känslor hos människor och att den rättmätiga moraliska avskyn gentemot TS är helt naturligt och normal. En person som skriver:
"Jéssica var verkligen en söt liten uppenbarelse i sin skoluniform. Den mörkt olivgröna pullovern smet klädsamt åt kring hennes späda former och visade med all tydlighet att Jéssica nyligen hade kommit i puberteten. Hennes bröstkorg kröntes av små knoppar till bröstanlag, men höfterna hade ännu inte börjat rundas på allvar. Ganska välutvecklad för att vara nio och ett halvt år, myste rektorn, men vinnlade sig om att inte för att ögonblick låta blicken dröja för länge vid henne och låta henne fatta misstankar."
vet vad han gör och syftet är förmodligen delvis att provocera. Vilket inte nödvändigtvis är något fel då det kan verka som upprinnelsen till en moralisk diskussion där konsensus nås om vad som är moraliskt acceptabelt att göra och vad som inte är det, i bästa fall. Allting i bästa
yttrandefrihetsanda.
Men det som sker när man kamouflerar sina försök till provokationer i novellform är att man inte får kritisera texten utifrån ett mänskligt eller politiskt eller psyiatriskt perspektiv. Det som Flashback står för för mig är den fria diskussionen, inte ett tillhåll för pedofiler att dela runkfantasier med varandra ostört, under beskydd av ett regelverk som i likhet med alla regelverk är bristfälliga och innehåller kryphål och varför det då är av yttersta vikt att tolkarna av reglerna gör det med avseende på människors önskemål och inte som något religiöst doktrin som måste följas till punkt och pricka - lyckligtvis verkar de flesta moderatorer faktiskt vara tillräckligt skickliga ekvilibrister för att kunna utföra det här på ett för alla parter tillfredställlande sätt.
Vore det okej att posta ett starkt politiskt budskap i novellform och sedan inte tillåta att politiken som framförs diskuteras? Jag menar att det på ett fundamentalt plan går emot själva idéen med Flashback som oberoende knytpunkt för människor med mångfacceterade intellekt som söker den intellektuella diskussionen. Dessutom är det ett
orimligt krav att ställa på forumets deltagare.
Jag tolererar att pedofiler politiskt får framföra sin syn på Flashback så länge det står fritt att motsäga dessa med önskvärd tydlighet. Men jag har svårt att acceptera att man får publicera sexnoveller av detta slag
https://www.flashback.org/t1173105 utan att man får kritisera innehållet för dess vidrighet. Det ger mig så pass starka aversioner mot forumet att jag på allvar överväger att sluta skriva här, om jag ska vara helt ärlig.