Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-18, 18:35
Moderator
evilhoneys avatar
Som sagts förut så kan man posta och läsa sexnoveller på www.sexnovell.se som också ägs av flashback. Känns lite onödigt att ha det både här och där.
Citera
2010-04-18, 18:39
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Som sagts förut så kan man posta och läsa sexnoveller på www.sexnovell.se som också ägs av flashback. Känns lite onödigt att ha det både här och där.
Nu har jag visserligen inte gjort någon som helst research, men enligt TS så tillåts inte grövre noveller på sexnovell.se.
Citera
2010-04-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Nu har jag visserligen inte gjort någon som helst research, men enligt TS så tillåts inte grövre noveller på sexnovell.se.

Ja, jag tycker att Evilhoney kan göra sig besväret att bemöta mina argument i just den saken - jag har nämligen inte startat denna tråd utan att se vad som skrivits i saken tidigare...

Citat:
Vi är även försiktiga med att publicera verk som innehåller våldtäkter, djur och minderåriga.
står det på sidan sexnovell.se
Citera
2010-04-18, 20:33
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag vill bara förvarna er om att den förste som drar in ett inlägg om pedofili utan att det är direkt knutet till exakt det tråden handlar om kommer att åka på en tillsägelse. Alla som hakar på också.

// Mod
Citera
2010-04-19, 04:28
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlwikman
Jag argumenterar också för att detta kan vara ett komplement till de befintliga sexnovellsidorna, eftersom dessa inte riktigt möjliggör kommentarer och diskussion på samma öppna sätt som Flashback gör.
Ett bra argument! Kommentarerna och diskussionerna ligger på en helt annan nivå här på Flashback än på hard.nu, på sexnovell.se eller något annat sexforum jag tittat in på (fast jag måste erkänna att det var länge sen jag besökte något av dessa forum).

Finns det kanske sexnoveller på Darkside och liknande ställen för folk med lite mer speciell smak? Jag har noll koll. Hursomhelst, så borde det inte spela någon roll.

Något som särskilt talar för karlwikmans förslag är att det finns en sådan bredd av människor och synpunkter här. Det skulle kunna ge upphov till mycket intressantare debatter än de kvasi-debatter som det lätt blir på "runknovell"-forum som hard.

Om vi får ett sexnovell-delforum här kan man tänka sig att feminister ryker ihop med pedofiler och liknande intressanta debattclasher. Detta tycker jag att Flashback borde välkomna.

Jag blir förvånad över att flera erfarna FB-moderatorer är så negativa till karlwikmans förslag. Hur går detta ihop med forumets självbild som ett flaggskepp för yttrandefriheten?

Naturligtvis behövs hård moderering för att se till att trams och lagbrott hålls borta från ett sådant delforum. Men jag är säker på att det finns kompetens här för det. Jag tror att karlwikman själv skulle bli en utmärkt moderator för ett sådant delforum.
Citera
2010-04-19, 07:04
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ja, jag tycker att Evilhoney kan göra sig besväret att bemöta mina argument i just den saken - jag har nämligen inte startat denna tråd utan att se vad som skrivits i saken tidigare...

står det på sidan sexnovell.se
För det första heter jag evilhoney med genomgående gemener.

För det andra kanske min forskning inte gick så långt, hade nämligen bestämt för mig att jag läst liknande saker där.

För det tredje tycker jag inte att flashback i första hand är ett ställe skapat för att dela med sig av sina alster utan ett diskussionsforum, det är just av den anledningen jag tidigare hänvisat till sexnovell.se.

Då Mohave var osäker kan jag bekräfta att det finns noveller av det slaget på darkside.
Dessutom, Mohave: att inte tillåta publicering av noveller på forumet (om det nu skulle bli så) har absolut inget med yttrandefrihet att göra. Läs på lite mer innan du börjar vifta med yttrandefrihet som ett baseballträ.
Citera
2010-04-19, 11:05
Medlem
Citat:
För det första heter jag evilhoney med genomgående gemener.

Okej, jag skriver för det mesta initial bokstav i egennamn med versal, av gammal vana och inpräntad skrivregel. Men om du inte vill att ditt alias ska följa skrivreglerna för egennamn ska jag försöka komma ihåg det i fortsättningen. Hur som helst är det OT - hehe.

Citat:
För det tredje tycker jag inte att flashback i första hand är ett ställe skapat för att dela med sig av sina alster utan ett diskussionsforum, det är just av den anledningen jag tidigare hänvisat till sexnovell.se.

Men det finns ju redan en egen avdelning för noveller och dikter, där folk delar med sig av sina alster och kommenterar... Hela min poäng är ju att sexnoveller inte riktigt passar in i just det sammanhanget, och att de därför bör få ett eget delforum. Att hänvisa till att det redan finns andra platser att posta sexnoveller är heller inger skarpt motargument, eftersom det också finns gott om ställen att publicera noveller och dikter i största allmänhet.

Tydligen har FB resonerat som så, att det är värdefullt att ha en plats där man i diskussionsforumformat kan publicera noveller och dikter och få kommentarer och kritik. Jag instämmer helt i detta, men menar att sexnoveller hellre bör placeras på ett ställe där de når en intresserad publik, inte poesi-folk, så att säga...

Sexnoveller.se är en bra sida - jag brukar själv posta mina alster där. Men de har en lite för restriktiv policy, och deras kommentarsystem är inte hälften som bra som ett diskussionsforumformat.

Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Naturligtvis behövs hård moderering för att se till att trams och lagbrott hålls borta från ett sådant delforum. Men jag är säker på att det finns kompetens här för det. Jag tror att karlwikman själv skulle bli en utmärkt moderator för ett sådant delforum.

Tack för förtroendet. Jag tror också att jag skulle kunna klara det moderatorjobbet, men jag har en liten föraning om att det skulle bli en del klagomål om Flashback anlitade en öppen hebefil som moderator. En viss kärna av personer skulle inte gilla det alls. Dessutom har jag en gång fått en varning och en veckas avstängning.
Citera
2010-04-19, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Ett bra argument! Kommentarerna och diskussionerna ligger på en helt annan nivå här på Flashback än på hard.nu, på sexnovell.se eller något annat sexforum jag tittat in på (fast jag måste erkänna att det var länge sen jag besökte något av dessa forum).

Flashback är väl så låg nivå som det går?
Citera
2010-04-19, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amarante
Flashback är väl så låg nivå som det går?

Nej, Flashback kännetecknas av att det är både så lågt det går och så högt det går - det är själva spännvidden som gör det till ett intressant forum.

I nästan varje delforum så finns verkliga experter inom sina områden, som diskuterar med kreti och pleti. Men jag förstår inte att du inte insett detta själv!
Citera
2010-04-19, 11:19
Medlem
Citat:
Nej, Flashback kännetecknas av att det är både så lågt det går och så högt det går - det är själva spännvidden som gör det till ett intressant forum.

I nästan varje delforum så finns verkliga experter inom sina områden, som diskuterar med kreti och pleti. Men jag förstår inte att du inte insett detta själv!

Flashback kännetecknas av att även experter håller låg nivå. Det är därför här är roligt. Människor är elaka och älskar pajkastning.
Citera
2010-04-19, 11:45
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ser att du skriver i första hand men måste endå påpeka att det finns många forumdelar på flashback där man delar med sig av det man skapat, tex. graffiti, musik, filmproduktion, tripp/rusrapporter.

Tidigare förumdelen sexnoveller gick åt helvette pga. att det var dåligt modererat och att när skiten redan grodde var det många som bara gick in och pajkastade.

Finns intresset av skapare kan det bli bra.
Citera
2010-04-19, 12:05
Medlem
Insignificunts avatar
Det kan omöjligt vara någon nyhet för någon att pedofili och sexuella övergrepp väcker starka känslor hos människor och att den rättmätiga moraliska avskyn gentemot TS är helt naturligt och normal. En person som skriver:

"Jéssica var verkligen en söt liten uppenbarelse i sin skoluniform. Den mörkt olivgröna pullovern smet klädsamt åt kring hennes späda former och visade med all tydlighet att Jéssica nyligen hade kommit i puberteten. Hennes bröstkorg kröntes av små knoppar till bröstanlag, men höfterna hade ännu inte börjat rundas på allvar. Ganska välutvecklad för att vara nio och ett halvt år, myste rektorn, men vinnlade sig om att inte för att ögonblick låta blicken dröja för länge vid henne och låta henne fatta misstankar."

vet vad han gör och syftet är förmodligen delvis att provocera. Vilket inte nödvändigtvis är något fel då det kan verka som upprinnelsen till en moralisk diskussion där konsensus nås om vad som är moraliskt acceptabelt att göra och vad som inte är det, i bästa fall. Allting i bästa yttrandefrihetsanda.

Men det som sker när man kamouflerar sina försök till provokationer i novellform är att man inte får kritisera texten utifrån ett mänskligt eller politiskt eller psyiatriskt perspektiv. Det som Flashback står för för mig är den fria diskussionen, inte ett tillhåll för pedofiler att dela runkfantasier med varandra ostört, under beskydd av ett regelverk som i likhet med alla regelverk är bristfälliga och innehåller kryphål och varför det då är av yttersta vikt att tolkarna av reglerna gör det med avseende på människors önskemål och inte som något religiöst doktrin som måste följas till punkt och pricka - lyckligtvis verkar de flesta moderatorer faktiskt vara tillräckligt skickliga ekvilibrister för att kunna utföra det här på ett för alla parter tillfredställlande sätt.

Vore det okej att posta ett starkt politiskt budskap i novellform och sedan inte tillåta att politiken som framförs diskuteras? Jag menar att det på ett fundamentalt plan går emot själva idéen med Flashback som oberoende knytpunkt för människor med mångfacceterade intellekt som söker den intellektuella diskussionen. Dessutom är det ett orimligt krav att ställa på forumets deltagare.

Jag tolererar att pedofiler politiskt får framföra sin syn på Flashback så länge det står fritt att motsäga dessa med önskvärd tydlighet. Men jag har svårt att acceptera att man får publicera sexnoveller av detta slag https://www.flashback.org/t1173105 utan att man får kritisera innehållet för dess vidrighet. Det ger mig så pass starka aversioner mot forumet att jag på allvar överväger att sluta skriva här, om jag ska vara helt ärlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in