Citat:
Ursprungligen postat av writtenonclouds
Jag gissar att du inte vet så mycket om just det här djuret eftersom att du hänvisar till ett zoo. Men bara för att Vallabys inte är ett vanligt djur i Sverige så är det inte ett "Vilt djur som är helt otamt". Och vem har sagt att jag ska ha Vallabyn inne i mitt hus? Tycker att det är tråkigt med människor som endast ser Hundar/katter som "riktiga" husdjur, när människan tidigare fångat in VILDA djur som de har avlat fram dagens enligt dig korrekta husdjur... Men men, är man trångsynt som du är så finns det inte mycket att säga.

Trångsynt? Eh okejrå. Det är möjligt men jag tycker inte att man ska hålla kängurus/vallabys som husdjur i Sverige. Fem miljarder mil från deras naturliga värld.
Jag har inte läst på om djuret och naturligtvis förutsatte jag att du skulle ha den inomhus. Du får gärna tycka att det är fel att människan håller hundar/katter/kossor/fiskar som husdjur det har jag ingen lust att påverka.
Men det blir iaf ett slags effektsökeri när man ska hitta det mest obskyra husdjuret för att det är coolt att sticka ut. Anmäl dig till nån jävla dokusåpa istället, knulla och visa röven i tv så vips har du din så hett efterlängtade uppmärksamhet.