2010-04-17, 21:35
Medlem
Marxamas avatar
Har en MacBook, inkpt ny 2007, vars vnstra musknapp vid touchpaden har brjat trilskas - den r konstant nedtryckt, vilket gr det lite svrt att anvnda datorn. Har kopplat in en annan mus, men det gr ju ingen skillnad iochmed att knappen p datorn fortfarande r intryckt.

Har frskt bnda upp knappen lite grann med en kniv, vilket hjlpte ett tag - jag hann bocka i "Avaktivera styrplatta nr mus r inkopplad", men det avaktiverade visst inte sjlva knapparna, s det hjlpte inte - och nu lyckas jag inte kirra det med kniven igen fr att avbocka "Klick" i musinstllningarna (eller vad som nu ska gras), s vet inte vad jag ska gra. Gr det att avaktivera skiten via tangentbordet p ngot stt?

Har ju haft datorn i lite mindre n tre r, s reklamationsrtten gller fortfarande, och att musknappen slutar funka av att man anvnder den borde man ju kunna f fixat... Vad tror ni?
Senast redigerad av Marxama 2010-04-17 kl. 21:39.
Citera
2010-04-17, 22:20
Medlem
Croissantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxama
Har en MacBook, inkpt ny 2007, vars vnstra musknapp vid touchpaden har brjat trilskas - den r konstant nedtryckt, vilket gr det lite svrt att anvnda datorn. Har kopplat in en annan mus, men det gr ju ingen skillnad iochmed att knappen p datorn fortfarande r intryckt.

Har frskt bnda upp knappen lite grann med en kniv, vilket hjlpte ett tag - jag hann bocka i "Avaktivera styrplatta nr mus r inkopplad", men det avaktiverade visst inte sjlva knapparna, s det hjlpte inte - och nu lyckas jag inte kirra det med kniven igen fr att avbocka "Klick" i musinstllningarna (eller vad som nu ska gras), s vet inte vad jag ska gra. Gr det att avaktivera skiten via tangentbordet p ngot stt?

Har ju haft datorn i lite mindre n tre r, s reklamationsrtten gller fortfarande, och att musknappen slutar funka av att man anvnder den borde man ju kunna f fixat... Vad tror ni?

Helt klart br det g att f reparerat!
Citera
2010-04-19, 20:29
Medlem
en kopp kaffes avatar
Det hr hnde mig ocks p min MacBook, i samband med en flytt. Mycket irriterande. Jag kopplade in en extern mus och krde med den ett tag, men sen lste sig problemet av sig sjlv. Vet allts inte vad det beror p.

Testa att lta datorn g i vilolge (stng locket) och stt i extern mus. Det funkade fr mig. Rr inte touchpaden bara.
Citera
2010-05-19, 14:34
Medlem
en kopp kaffes avatar
Nu Har Den Jveln Brjat Kivas Igen!
Citera
2010-05-24, 09:47
Medlem
Taychons avatar
Har rkat ut fr samma sak.

Har en bttre (nja) begagnad MacBook dr musknappen under trackpaden har sett sina bsta dagar + att den beter sig lite som den vill nr den blir fr varm. Har ocks skt efter ett stt att stnga av hela trackpaden medans jag anvnder extern mus (vilket jag alltid gr), men det nrmsta jag har kommit r Sausage Fingers (http://www.apple.com/downloads/macos...gefingers.html) vilket iofs stnger av musklick, men bara p sjlva trackpaden.

Nvl, den fr nog hllas d den dessutom dras med en sprckt skrm. Bara att brja spara till en ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in