Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-18, 07:26
Medlem
bartsimpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colonial
Du är grym TS! Du har släppt taget vilket de flesta i den har tråden aldrig kommer eller vill göra. Läste de första sju sidorna men blev jag sugen på en egen fråga!

Hur blir jag lycklig?

Jag vet svaret o vill dela med mig. Genom att förstå alltet, endast då kan du bli lycklig. Du måste förstå ditt väsens kraft i universum. Du är din egen gud, du sätter dina egna gränser, du gör din egen lycka.
2010-04-18, 08:15
Medlem
Dance.Commanders avatar
Jag måste börja knarka alltså
2010-04-18, 09:30
Medlem
tyroxs avatar
Kan du gå vilse?
2010-04-18, 11:36
Medlem
SpirituzSanctis avatar
hmm vilken flummig tråd
2010-04-18, 11:42
Medlem
Trudoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartsimpson
Nu jagar du din svans igen. du snurrar omkring i begrepp när du inte ens förstått det hela. Den upprymdhet jag kände över att få dig att förstå det här försvinner gradvis desto mer jag inser hur desillusionerad du är. Men du måste förstå, att jag är lika desillusionerad som dig. Jag jagar min svans jag med. Förstå att du har fel, men att du även har rätt. Försök förstå budskapet, när du förstått det, lär dig acceptera det. Det här är vad alla religiösa skrifter säger och det är inte för inte dessa upprepningar sker i våra äldsta texter. Vi snackar med oss själva, vi försöker komma fram till den absoluta sanningen bakvägen, för sanningen är där, den går att ta på. För 2000 år sen hade jag bett dig att tro. Nu har jag insett att du vägrar tro, du vägrar förstå. Därför kommer vi på sätt att visa det för dig. Vetenskapen! Hallå, det är ju sant, budskapet stämmer och bekräftas av vetenskapen.

Hur mycket empiriskt och objektiv data vill du ha av mig egentligen? Känns som den eviga diskussionen där jag inte tror på mig själv och vill lura mig själv. Helt avskalat, budskapet är där, vetenskapen bekräftar den. När ska du sluta förneka den?

Sök hjälp.
2010-04-18, 11:57
Medlem
-juicyfruit-s avatar
jag vill veta om jag har nånting att oroa mig över?
2010-04-18, 12:07
Medlem
Citat:
Svårt för mig att fokusera just nu då jag är trippad på nå form av högpotent lsd.

du vet allt men har fel i första meningen. all lsd är lika potent. att olika lappar har olika mycket syra på är en annan femma
2010-04-18, 12:31
Medlem
mrbyrness avatar
Å, annars bra, eller?
2010-04-18, 12:33
Bannlyst
vem e jag, om jag e du jag e jag tjena tjena hur mår du abdulla??
2010-04-18, 12:38
Medlem
ziiams avatar
Ingen direkt fråga men något jag har tänkt på ofta. Man kan och kommer aldrig kunna veta eller förstå någon annan helt och hållet, en färg som du ser som röd kanske någon annan ser som grön men ändå anser att de är samma färg. Som att berätta en dröm så att en annan person förstår den är omöjlig, för när jag berättar om hur jag drömde om rosa elefanter så kanske jag kände mig rädd, medan personen som lyssnar kopplar de till lycka. Hoppas du fattar helheten i vad jag försöker säga. Jag tycker de är viktigt att förstå det för att lyckas acceptera andra människor bättre.

Vi alla har helt olika verkligheter och definierar det olika. Alla våra sinnen är bara impulser (dåligt ord val) i vår hjärna, så enligt mig är definitionen på verklighet - impulser i hjärnan. Vilket kan va rätt skrämmande för det är bara att lyckas manipulera dom för att få ändra folk verklighet, vilket media och politiker är rätt bra på.

Vad är dina tankar kring vad jag skrev?
2010-04-18, 13:19
Medlem
nobnoobs avatar
är "inbillad" lycklighet sämre än "äkta" lycklighet, och definera järna även lycka´?
2010-04-18, 13:26
Medlem
xylometazolines avatar
Citat:
Absolut, jag känner att jag kommit på svaren på alla stora frågor som fanns o besvara för mig. Men återigen katt o råtta leken går såhär.

Alla svar jag har nått har även hört ihop med vem jag är och det liv som jag levt. Folk får helt enkelt vara varsamma o inte tro att svaret kommer till dom som gubben i lådan bara man tar lsd. Jag har klurat på dessa frågor länge, det har alla gjort i alla evigheter. Jag känner att jag har kommit till insikt. Denna insikt har gett mig upplysthet. Varför? för mig kändes det som att jag har blockerat mig själv rätt länge o vetat om det, att jag varit i slutfasen av att förstå "allt" i min inre resa, det var nu jag tog lsd, jag kan säga att det hjälpte mig över sista steget, men resan är det som tog mig dit. Resan fortsätter, kom ihåg att målmedvetenhet är ett medel du har för att inte se budskapet.

Så du är alltså mer upplyst för att du har blockerat dig själv och syran har hävt denna blockering? Blockering av vad? Det var jag ute efter är i stort sett din "insikt".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in